  • 41. Data: 2009-01-11 16:27:22
    Temat: Re: pobiłem człowieka
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    kukikoko wrote:
    [...]
    > Co ja mam teraz zrobić? Sprawa poszła do prokuratury.
    > I nauczka na przyszlosc kurwa. Jak koles napierdala panne
    > nalezy odwrocic wzrok.

    Nauczka na przyszłość - bywać w innych lokalach.

    Bo na chłopski rozum, koleś bije dziewczynę, potem wyskakuje z nożem do
    drugiego kolesia, tamten go kopie w głowę - a policja zjawia się na
    wezwanie nie obsługi/ochrony lokalu, tylko nożownika ... to to nie jest
    dobry lokal :).

    Jak dla mnie to to była ewidentna obrona konieczna, ale adwokata wynajmij -
    czy masz kasę czy nie.

    p. m.

  • 42. Data: 2009-01-11 17:53:46
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No też miałem taki przypadek.
    Dobrze, że nie zatłukłem ścierwa, bo odpowiadałbym za człowieka, a tak koszty to
    tylko mała śliwka nad okiem i nauczka taka, że lepiej się w takie końskie zaloty
    marginesu nie mieszać.

    -----

    > to, że potem może mieć z tego kłopoty
    > - bo niestety te pokrzywdzone często bronią swoich misiów dopiero co
    znokautowanych, mimo że kilka sekund wcześniej nazwałyby go oprychami ktory uderza ją
    pięścią w twarz.

  • 43. Data: 2009-01-11 18:04:20
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć,
    (...)
    Rozdział III - Wyłączenie odpowiedzialności karnej
    Art. 25.
    § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie koniecznej odpiera
    bezpośredni, bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.

    Bezpośredni - w tamtej chwili miał miejsce.

    Bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem - życie ludzkie jest
    najwyższym dobrem. Życie ludzkie jest chronione prawem (rozdział XIX Kodeksu
    Karnego). Twoje życie również jest chronione prawem.

    § 2. W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególności gdy
    sprawca zastosował sposób obrony niewspółmierny do niebezpieczeństwa
    zamachu, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić
    od jej wymierzenia.

    Broniłeś się przed ugodzeniem nożem, więc zastosowany sposób obrony był
    namiejscu.

    § 3. Sąd odstępuje od wymierzenia kary, jeżeli przekroczenie granic obrony
    koniecznej było wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych
    okolicznościami zamachu.

    Nastąpiło wzburzenie z Twojej strony, przecież była bita kobieta.

    Reasumując:

    Przy obronie koniecznej musi być:

    Zamach - Obrona

    Bezpośredni - Bezpośrednia

    Bezprawny - Konieczna

    Rzeczywisty - W celu powstrzymania zamachu

    Dotyczy dobra prawnie chronionego.

    Piotr Zawiły

  • 44. Data: 2009-01-11 18:10:58
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    (...)
    Zapomniałem dodać że, jeżeli miał miejsce eksces ekstensywny (obrona była
    przedwczesna), to możesz odpowiadać za przekroczenie granic obrony
    koniecznej.
    Piotr Zawiły

  • 45. Data: 2009-01-11 18:18:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kukikoko pisze:

    > Na co on wstał, wyjął nóż i powiedział, żebym znalazł sobie
    > inny obiekt zainteresowania - cytuję "spierdalaj stąd jebany
    > frajerze, jeśli chcesz mieć bebechy całe".
    > Oceniwszy całą sytuację, panna we łzach, koleś najebany
    > w osiem dup, kopnąłem go w głowę.

    Stojącego w głowę ? Ile miał wzrostu ?? Nie pominąłeś paru ciosów ??

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 46. Data: 2009-01-11 18:20:27
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wg Gasipiesa: nie kobieta tylko posłanka, i na dodatek prostytutka.....

    -----

  • 47. Data: 2009-01-11 18:41:05
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Zapomniałem dodać że, jeżeli miał miejsce eksces ekstensywny (obrona była
    > przedwczesna), to możesz odpowiadać za przekroczenie granic obrony
    > koniecznej.

    tylko wlasnie czy samo wyjęcie noża, narzędzia samego z siebie
    niebezpiecznego, nie jest już przejawem agresji i złych zamiarów
    trzymającego nóż?

    czy "normalny" obywatel, przeciętny kowalski, nosi nóż? czy to już nie jest
    podejrzane......? podejrzane pod kątem poczucia się zagrożonym i posiadania
    uzasadnionych obaw co do złych intencji trzymacza? ;)

    jak okreslić czy pierwsze machnięcie to tylko pokazanie jak pięknie lśni w
    świetle, a moze dopiero drugie machnięcie nożem przed twarzą to już
    zagrożenie?

    Sebastian

  • 48. Data: 2009-01-11 18:41:31
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Stojącego w głowę ? Ile miał wzrostu ?? Nie pominąłeś paru ciosów ??

    da się ... ;)

    Sebastian

  • 49. Data: 2009-01-11 18:42:12
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Wg Gasipiesa: nie kobieta tylko posłanka, i na dodatek prostytutka.....
    >

    > -----

    gosciu odwróc kolejnosc bo sie cholernie źle czyta

    a z prostytutką dobre ;)))

    Sebastian

  • 50. Data: 2009-01-11 18:46:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 19:41:31 basti78 <b...@o...pl> napisał(a):

    > da się ... ;)

    Nawet nie tyle da się, co dla kogoś kto trochę coś potrenował
    i nie ma ścięgien z drewna to nie jest problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek