  • 31. Data: 2010-03-30 06:39:16
    Temat: Re: po co jest PIT?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 05:58:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > nie mogliby zalozyc, ze skoro nic nie przesałałem, to nic nie chce
    > odliczac?

    Zazwyczaj większy raban jest właśnie wtedy - "jaki ten US wredny że
    decyduje za obywateli...". Jakbyś ludzi nie znał - w razie problemów
    od razu będą kręcić że nie dostali pit-11, że im pies może zżarł, że to,
    że tamto... A tak wszystko jest jasne - podpisałeś, potwierdziłeś, jak się
    pomyliłeś to płać karę bez gadania.

    > i zaplacił za mnie lewy podatek?
    > To moga sobie polaczyc baze z ZUS i sprawdzic, czy tam tez laci za mnie
    > lewe składki. :)

    Może nie zapłacił w ogóle? Pracodawca to tylko pośrednik - trzeba go
    sprawdzać - a kto to może? Tylko pracownik.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 32. Data: 2010-03-30 08:55:40
    Od: "mi" <m...@o...pl>

    > podejrzewam, ze wieksza wiedze o mnie ma operator mojej karty kredytowej,
    > niz urzad skarbowy :)

    Nie zgodzę się, bo wypowiedź bazuje na wielu niejawnych założeniach i przez to
    dotyczy tylko wąskiego spektrum zagadnienia. Dotyczy tylko mięsa podatkowego
    zapomnianego przez Boga i służby.

    Owszem, bank ma pewne informacje wyłożone na tacy, ale tylko te, które
    zdecydowałeś mu się ujawnić. Nie ma przy tym żadnych możliwości (legalnego)
    zdobycia informacji bez twojej zgody. Jednocześnie służby fiskalne, a więc i
    specjalne, mają ogromne pole manewru i dane takie jakie posiada bank zdobyć mogą
    bez problemu.

    Bynajmniej nie dotyczy to tylko służb polskich. Korzystając z systemu Visy sam
    się odsłaniasz służbom amerykańskim. Niewiele brakowało a transakcje SWIFTE-em
    między Niemcem a Polakiem też by lądowały na serwerach amerykańskich.

    mi

  • 33. Data: 2010-03-30 11:26:55
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 05:58:41 +0000, Budzik napisał(a):
    /..../
    > pytanie za 100 puktów - czy jezeli zarobie u pracodawcy 100.000 a on
    > wpisze mi w pit-11 80.000 to ktos to w ogole zauwazy? Ja na pewno nie -
    > spisuje z pit-11 i wierze na slowo.

    Ale potwierdzasz, że wiesz.Twoja broszka jak nie wiesz.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 34. Data: 2010-03-30 23:58:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Smok Eustachy s...@e...pl ...

    > Ale potwierdzasz, że wiesz.Twoja broszka jak nie wiesz.

    no to wlasnie cały czas o tym mowimy w tym watku, ze dla obywatela
    wypełnianie tych pitów jest o kant dupy.

  • 35. Data: 2010-04-01 10:10:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010, Budzik wrote:

    > Użytkownik Henry(k) moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl ...

    > i zaplacił za mnie lewy podatek?

    Tak, znaczy za niski.

    Popatrz na to tak: US chce *jakiegoś* dowodu, że podatnik oświadcza,
    że nie ma żadnych innych dochodów podlegających opodatkowaniu, a te
    które wykazano są prawdziwe.
    Albo jest to podpis na wniosku do pracodawcy o wypełnienie PIT ileśtam,
    albo podpis na własnym PIT.
    Znakomicie ułatwia to ściganie w drobnych sprawach - jak ktoś zechce
    "zapomnieć" o podaniu jakiegoś przychodu, to kara za złożenie fałszywego
    oświadczenia jest większa niż kara za niezłożenie deklaracji.
    Z p. widzenia US nie trzeba szczegółowo "walczyć" o szczegóły, sam
    mandat związany z deklaracją jest wystarczającą karą.
    Taka odmiana "kary umownej" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-04-01 10:14:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010, Budzik wrote:

    > Użytkownik Smok Eustachy s...@e...pl ...

    > no to wlasnie cały czas o tym mowimy w tym watku, ze dla obywatela
    > wypełnianie tych pitów jest o kant dupy.

    W momencie jak trzeba będzie pójść siedzieć za "rozminięte" 20 kzł
    już niekoniecznie :>

    A jak już Ci pisali - Twoja broszka, masz podać *prawdziwe* przychody,
    to czy "wierzysz na słowo" komuś - państwa nie obchodzi.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2010-04-01 10:18:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010, Budzik wrote:

    > podejrzewam, ze wieksza wiedze o mnie ma operator mojej karty kredytowej,

    Ale to podajesz dobrowolnie.
    Po prawdzie nie rozumiem tego zjawiska (że w tym samym kraju statystyczny
    obywatel jest sfiksowany na p. "ochrony danych" oraz godzi się na ujawianie
    danych ekonomicznych, ba, własną piersią będzie zasłaniał prawa do narzucania
    obowiązku obciążania kosztami kart również płacących gotówką), ale przyznać
    trzeba że ta właśnie różnica (w dobrowolności) jest.

    pzdr, Gotfryd