  • 11. Data: 2004-05-19 11:45:21
    Temat: Re: platnosc za allegro
    Od: "Przemek" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Jeżeli chodzi o mandat karny to przyjdzie po niego komornik albo zabiorą ci
    ze zwrotu podatku ale też wejdą ci na konto osobist/firmowe . Generalnie
    jeżeli dostałeś takie upomnienie to chyba mają już tytuł wykonawczy i on
    się przedawnia inaczej chyba 10 lat. Nie ma co kombinować przerabiałem to na
    sobie - ściągneli wszystkie mandaty karne (u mnie "samochodowe" ) co do
    grosza. A z komornikiem to już mówiliśmy sobie dzień dobry na mieście.
    Lepiej puścić przelew z kwotą mandatu bo komornik kasuje 5pln za pobranie
    kasy nawet jak do niego do U.S. przyjdziesz. I trzymaj dowody wpłaty - mi
    pobrali z konta kwotę którą już raz wpłaciłem.

    pozdrawiam Przemek

  • 12. Data: 2004-05-19 12:25:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Jak nie, jak aż na 4 miesiące przed terminem się upominają ??
    > Tu już były opisy kiedy rozchodziło się o dzien czy dwa... :]

    tylko zainteresowanie zajzalo do skrzynki za pomoca smiecia, zadnego numeru
    sprawy, zadnego opisu mandatow nic, po prostu swistek z wypisana kwota i
    tyle

    jak sie kiedys us upomnial o mandat od straznikow miejkich to przyszedl
    kwitek z numerem sprawy, na ktora mozna sie bylo powolac, z opisem mandatu i
    wszystko jasne i do tego bylo to listem poleconym,

    4 misiace sie upomnieli powiadasz, a jak to udowodnia?
    w koncu zakladajac w ten sposob, to nie ma znaczenia czas przedawnienie, bo
    moga sie upomniec za 10 lat i powiedziec, ze upominali sie wczesniej, przed
    uplywem 3

  • 13. Data: 2004-05-19 13:12:37
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    > No ... i jak to skomentowac ? Cwanactwo ? Oszustwo ? Zlodziejstwo ?

    cwaniactwo

    nie pytalem o ocene moralna bo sam wiem ze robie zle
    chodzi mi o to czy sposob zalatwienia takiej sprawy przez firme
    windykacjyjna jest pod wzgledem prawnym poprawny

  • 14. Data: 2004-05-19 13:21:41
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    Cytuje fragment z wezwania:
    "Zignorowanie wcześniejszych wezwań skierowanych przez QXL Poland Sp. z o.o.
    przyczyniło się do powstania zadłużenia w wysokości "

    Te wezwania to 1 list zwykly, moge sie klucic z nimi ze nic nie dostalem i
    prosic o anulowanie tych 5zl kary ?

  • 15. Data: 2004-05-21 10:07:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, szerszen wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ 4 misiace sie upomnieli powiadasz, a jak to udowodnia?

    Ależ skoro już NIE MUSZĄ ci nic "udowadniać" to jest to wobec
    ciebie ich dobra wola (a dla nich uproszczenie) - w końcu mogli
    posłać egzekutora i tyle.
    Jeśli w postępowaniu karnoskarbowym "się załapałeś" to twoim
    przeciwnikiem nie jest "osoba" jak w prawie cywilnym (która
    cokolwiek "musi" żeby ci wyciągnąć pieniądze z konta, bo sama
    nie może !) ale raczej odpowiednik policjanta i komornika
    w jednej osobie (prawnej, przedstawiajacej skarb państwa)
    który ci nałoży mandat i sam z konta wyciągnie :]

    >+ w koncu zakladajac w ten sposob, to nie ma znaczenia czas przedawnienie,

    Tego nikt nie powiedział.
    ZAMIAST tego "nic nieważnego papierka" mógł przyjść egzekutor.
    I jeśli MIMO owego papierka nic nie zrobisz - to pewnie przyjdzie ;)

    >+ bo
    >+ moga sie upomniec za 10 lat i powiedziec, ze upominali sie wczesniej, przed
    >+ uplywem 3

    IMHO źle interpretujesz.
    *MUSZA* zadziałać przed upływem przedawnienia.
    Ale NIE MUSZĄ nikomu nic dodatkowo posyłać, stąd fakt iż to list zwykły
    jest bez znaczenia. IMHO :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-05-21 10:29:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    > IMHO źle interpretujesz.
    > *MUSZA* zadziałać przed upływem przedawnienia.
    > Ale NIE MUSZĄ nikomu nic dodatkowo posyłać, stąd fakt iż to list zwykły
    > jest bez znaczenia. IMHO :)

    no nie wiem

    skoro tak, to oni np po 4 latach moga sobie odkopac taki mandat teoretycznie
    przedawniony i go zaczac egzekwowac, kto im udowodni ze zrobili to
    poterminie, skoro ja nie bylem o tym powiadomiony, jak napisalem w ten
    sposob to i po 10 latach moga sciagac zaleglosci, bo nic nie musza nikomu
    udowodnic jak twierdzisz

  • 17. Data: 2004-05-21 15:56:25
    Od: "Przemek" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Liczy się chyba data wystawienia tytułu wykonawczego, a tego nie mogą zrobić
    ze wsteczną datą raczej. Jeżeli tytuł jest wystawiony przed upływem trzech
    lat to trzeba płacić i nic nie poradzisz.

    pozdrawiam Przemek

  • 18. Data: 2004-05-21 18:03:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Ależ skoro już NIE MUSZĄ ci nic "udowadniać" to jest to wobec
    > ciebie ich dobra wola (a dla nich uproszczenie) - w końcu mogli

    A kogo rozumiesz pod słowem "egzekutor"? Bo mnie się to jakoś kojarzy z
    takim, co egzekucj wykonuje, ale pewnie nie o to Ci chodziło.

  • 19. Data: 2004-05-21 22:34:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2004, szerszen wrote:
    [...]
> [...]
    >+ no nie wiem
    >+
    >+ skoro tak, to oni np po 4 latach moga sobie odkopac taki mandat

    Erm... odszczekuję, z okazji zamieszania US w wątek skojarzyłem
    z postępowaniem karnoskarbowym. Nie bić !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-05-25 21:24:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ A kogo rozumiesz pod słowem "egzekutor"?

    Ech, może miałem poborcę na myśli... nie bić !! :)

    pozdrowienia, Gotfryd