  • 1. Data: 2004-05-18 21:32:16
    Temat: platnosc za allegro
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    Witam, dzis dostalem wezwanie do zaplaty od firmy Intrum, ktora reguluje
    platnosci allegro w razie nie wywiazania sie z nich. Otoz poprzednio
    dostalem wezwanie listem zwyklym, na ktory nie zareagowalem. Teraz musze
    zaplacic 5zl odsetek. Jesli poprzednie upomnienie bylo wyslane listem
    zwyklym praktycznie nie maja dowodu ze dostalem je. Czy w zwiazku z tym moge
    klucic sie o anulowanie tych odsetek ( rachunek za allegro moge juz zaplacic
    :P ).
    pozdrawiam i prosze o odpowiedz

    btw. Czy moga mi udowodnic ze to ja zakladalem te konto na allegro ? Nie
    skladalem zadnego podpisu a bylo to jeszcze dawno temu i wtedy nie wysylali
    nawet zadnego listu potwierdzajacego do domu. Co o tym sadzicie ? Pomijam
    juz kwiestie ze chce sie wymigac od zaplaty :P

  • 2. Data: 2004-05-18 21:52:48
    Temat: Re: platnosc za allegro
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pejti" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Co do samych odsetek i wezwania, to tak naprawdę oni nie muszą żadnych
    wezwań nikomu wysyłać. Mogą od razu pozwać do sądu. Żaden przepis nie
    nakazuje wysyłania wezwań do dłużników.

    A co do zawierania umowy. No cóż, możesz oświadczyć im, że umowy nie
    zawierałeś. że ktoś się pod Ciebie podszył. Wówczas czas na ich ruch.
    powinni powiadomić o tym organa ścigania. Policja Cię przesłucha w
    charakterze świadka. Wówczas albo możesz się przyznać, że to jednak Ty,
    albo skłamać, ze to nie Ty. Jeśli zdołają Ci udowodnić, że kłamałeś, to
    poza zarzutem oszustwa dostaniesz jeszcze fałszywe zeznania, no bo samo
    zawieranie umów przestępstwem nie jest, więc pod art. 183 zezwalający na
    kłamstwo w tym wypadku się nie załapiesz.

  • 3. Data: 2004-05-18 22:51:20
    Od: "Pejti" <p...@g...pl>

    > Co do samych odsetek i wezwania, to tak naprawdę oni nie muszą żadnych
    > wezwań nikomu wysyłać. Mogą od razu pozwać do sądu. Żaden przepis nie
    > nakazuje wysyłania wezwań do dłużników.

    A co z tymi odsetkami ? Jest jakis przepis regulujacy to ? Rownie dobrze
    mogliby mi dopisac 100zl odsetek ? Zalegam na kwote 16zl.

  • 4. Data: 2004-05-18 22:59:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co z tymi odsetkami ? Jest jakis przepis regulujacy to ? Rownie dobrze
    > mogliby mi dopisac 100zl odsetek ? Zalegam na kwote 16zl.

    Odsetki są regulowane przez rozporządzenia. W czasie się to zmienia. Jest
    to kwota rzędu 20% rocznie.

  • 5. Data: 2004-05-18 23:36:46
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    > Odsetki są regulowane przez rozporządzenia. W czasie się to zmienia. Jest
    > to kwota rzędu 20% rocznie.

    Jeśli chodzi o odsetki ustawowe, to w tej chwili 12,25%.

  • 6. Data: 2004-05-19 00:38:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KRF" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    wiadomości
    Jest

    > Jeśli chodzi o odsetki ustawowe, to w tej chwili 12,25%.

    Tak, ale to się zmieniało. Skoro z 16 zł wyszło i 5 zł odsetek, to wygląda
    na to, że 2-3 lata im zalega.

  • 7. Data: 2004-05-19 05:52:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Co do samych odsetek i wezwania, to tak naprawdę oni nie muszą żadnych
    > wezwań nikomu wysyłać. Mogą od razu pozwać do sądu. Żaden przepis nie
    > nakazuje wysyłania wezwań do dłużników.

    a ja mam inne pytanie apropo wezwania, chodzi o mandat karny, przedawnienie
    nastepuje po 3 latach, na 4 miesiace przed koncem terminu przychodzi listem
    zwyklym z us powiadomienie o zaleganiu, pomnienie do zaplaty + odsetki?? i
    koszty egzekucyjne, tez nie maja zadnego dowodu ze wogole otrzymalem cos
    takiego

    i teraz pytanie co dalej, upomnienie olewam czekam na cos z potwierdzeniem
    odbioru, jaka jest dalsza procedura, przypuscmy ze mija okres przedawnienia,
    czy jesli po tym okresie sie upomna moge ich poslac na drzewo jako ze
    platnosc jest przedawniona, w koncu teoretycznie, przez 3 lata nikt sie tym
    nie zainteresowal

  • 8. Data: 2004-05-19 06:30:08
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > A co z tymi odsetkami ? Jest jakis przepis regulujacy to ? Rownie dobrze
    > mogliby mi dopisac 100zl odsetek ? Zalegam na kwote 16zl.

    No ... i jak to skomentowac ? Cwanactwo ? Oszustwo ? Zlodziejstwo ?

  • 9. Data: 2004-05-19 09:07:19
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
[...]

    Ten post stanowi dowod :)

  • 10. Data: 2004-05-19 10:24:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, szerszen wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zwyklym z us powiadomienie o zaleganiu, [...]
    >+ i teraz pytanie co dalej, upomnienie olewam czekam na cos z potwierdzeniem

    ...czyli np. egzekutora osobiście. Nie wiem jak się potwierdza jego
    odbiór, może ci powie ;)
    Równie dobrze mogą ci "z konta spłynąć pieniądze" (do US), jak na
    mój gust :)

    >+ w koncu teoretycznie, przez 3 lata nikt sie tym
    >+ nie zainteresowal

    Jak nie, jak aż na 4 miesiące przed terminem się upominają ??
    Tu już były opisy kiedy rozchodziło się o dzien czy dwa... :]

    pozdrowienia, Gotfryd