  • 31. Data: 2008-10-24 08:32:37
    Temat: Re: płatność kartą
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 24 Oct 2008 10:20:46 +0200, Tristan napisał(a):

    > To spróbuj tym zapłacić w szczęce na targu, a potem się awanturuj, że
    > nie chcą przyjąć.

    No i co z tego? Uważasz, że fakt nieobsługiwania pewnego rodzaju
    płatności sprawia, że ta metoda nie polega na przekazaniu środków
    płatniczych?
    Przelewem też nie zapłacisz, a przelew to też pieniądze.
    Jak rzucisz banknot 200-złotowy to też mogą rozłożyć ręce 'nie mam jak
    wydać'. I co? 200 złotych to nie pieniądz?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2008-10-24 08:32:56
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Paź, 10:21, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Z opóźnieniem, na kredyt. A takiej formy płatności nie ma sprzedawca
    > obowiązku udzielić, prawdaż?

    Sprzedawca nie sprzedaje niczego na kredyt

  • 32. Data: 2008-10-24 08:32:56
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Paź, 10:23, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisał w
    wiadomościnews:b30641b9-91bf-4e61-855f-dfb3045e5485@
    d70g2000hsc.googlegroups.com...

    > ale klient musi zaplacic

    > sklep sie tak samo zdecydowal na taka forme platnosci, jak i klient i
    > wytlumacz dlaczego wg ciebie, to tylko sklep ma ponosic odpowiedzialnosc na
    > wadliwe dzialanie systemu potwierdzenie platnosci?

    Nie nie, sklep daje ofertę zawarcia umowy z określonymi warunkami.
    Klient przyjmuje ofertę i przystępuje do spełnienia swojej części
    świadczenia. Po stronie sklepu jest odpowiedzialność za wadliwe
    działanie systemu, który zakupił (może ewentualnie procesować się ze
    swoim dostawcą).

  • 34. Data: 2008-10-24 08:34:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 10:32
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

> [...]
    > płatniczych?
    > Przelewem też nie zapłacisz, a przelew to też pieniądze.

    No i OK. Nie ma obowiązku przyjmowania. Więc i stacja może nie przyjąć jego
    karty. CBDU.

    --
    Tristan

  • 35. Data: 2008-10-24 08:34:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 24 Oct 2008 10:21:35 +0200, Tristan napisał(a):

    > Z opóźnieniem, na kredyt. A takiej formy płatności nie ma sprzedawca
    > obowiązku udzielić, prawdaż?

    Jaki kredyt? Przy płatności kartą kredytową kredyt zaciąga kredytobiorca,
    w banku, który wystawił kartę.

  • 36. Data: 2008-10-24 08:35:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Po stronie sklepu jest odpowiedzialność za wadliwe
    > działanie systemu, który zakupił (może ewentualnie procesować się ze
    > swoim dostawcą).

    a gdzies to wyczytal????
    zarowno sklep jak i ty macie podpisana umowe na platnosci karta
    ponowie wiec pytanie, dlaczego tylko sklep ma ponosci odpowiedzilanosc za
    brak autoryczacji, skoro moze ona wynikac np z winy _twojego_ banku

  • 37. Data: 2008-10-24 08:36:06
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Paź, 10:23, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > ale klient musi zaplacic

    Klient placi obowiazujacym srodkiem platniczym

    > sklep sie tak samo zdecydowal na taka forme platnosci, jak i klient i
    > wytlumacz dlaczego wg ciebie, to tylko sklep ma ponosic odpowiedzialnosc na
    > wadliwe dzialanie systemu potwierdzenie platnosci?

    A co jesli sprzedawca nie moze przyjac gotowki? Powiedzmy bo mu rece
    odmowili posluszenstwa? Albo nie ma nikogo w sklepie bo wszyscy
    znikneli?

    W takich sytuacjach centrum autoryzacji, z ktorym sklep ma podpisana
    umowe , ma specjalne procedury na wypadek awarii terminala. Kazdy
    sklep jest wyposazany przez centruym w zelazko - to ze sklepy gdzies
    te zelazko maja na zapleczu to jest juz ich problem. Sa takze telefony
    - niech dzwonia i sie dowiaduja co robic.
    Pamietaj ze to klient zostal poinformowany ze moze placic karta, on
    sam sie o to zapewnie nie prosil i gdyby na danej stacji/w sklepie nie
    mial mozliwosci takiej to poszedlby do innego sklepiu.

    > sam skoncz pisac bzdury, wlacz myslenie i odpowiedz na powyzsze pytanie?

    Sam wlacz myslenie i moze powiedz skad zes wywnioskowal ze w polsce
    mozna placic tylko bilonem i banktomai w papierku.

  • 38. Data: 2008-10-24 08:36:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 24 Paź, 10:21, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Sprzedawca nie sprzedaje niczego na kredyt

    hmm
    a dostaje gotowke?
    a dostaje moze natychmiastowe zasilenie swojego konta, po tym jak wbijesz
    pin na terminalu?
    moze to nie kredyt, ale odroczona platnosc napewno

  • 39. Data: 2008-10-24 08:36:51
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Paź, 10:34, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > wasz znak: <p...@r...org>):

    > No i OK. Nie ma obowiązku przyjmowania. Więc i stacja może nie przyjąć jego

    Ale jest obowiązek zrealizowania oferty którą się złożyło, skoro
    klient ją przyjął.

  • 40. Data: 2008-10-24 08:37:27
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Na drzwiach pisze ze można płacić VISA.
    czyli kredytówka też.

    To co dalej nie ma obowiązku. to po co to przykleja znaczki jak może nie
    honorować. To bez sensu i wprowadza klienta w błąd a tego robić chyba
    nie może.

    Przemek

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 10:11
    > (autor castrol
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak:
    oglegroups.com>):