  • 21. Data: 2008-10-24 08:11:12
    Temat: Re: płatność kartą
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Paź, 08:31, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > W sumie będą mieli rację, prawnym środkiem płatniczym jest gotówka, a karta
    > to bonus...

    Srodkiem platniczym nie jest gotowka a obowiazujaca w Polsce waluta, i
    taka tez placi.

  • 22. Data: 2008-10-24 08:11:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co do braku połączenia to nie moja wina, co mnie interesuje że go nie ma.

    rowniez to nie stacji wina, wiec co ich obchodzi ze go nie ma, a klient nie
    ma gotowki

    > Może rachunki za łącze nie zapłacone, może ktoś kabel popsuł.

    a moze to wina twojego banku, a moze to wina centrum autoryzacji
    a moze poszli do lasu
    czemu zakladasz ze to wina stacji?

    > Skoro stacje decydują się na te formy płatności to mają jakieś procedury
    > postępowania.

    skoro ty decydujsz sie na platnosci plastikiem powinienes miec na taki
    wypadek jakies procedury

    > Czy mam stać na stacji aż sprzętu nie naprawią (załóżmy że jestem 500 km
    > od domu i jest noc) a pieniądze mam na zapłacenia ale kasjer nie chce
    > przyjąć (płatność kartą)

    pieniedzy nie masz, bo pieniadze to bilon i banknoty, masz tylko (w danym
    momencie) bezwartosciowy kawalek plastiku

    naucz sie poprownie cytowac

  • 23. Data: 2008-10-24 08:14:31
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Paź, 09:55, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > W polskim prawie...

    Zacytuj gdzie w prawie jest napisane ze w polsce obowiazujacym
    srodkiem platniczym jest gotowka.

    > Tak, wiele jest znaków na niebie i ziemi. Ale to nie zmienia faktu, że prawo
    > wymusza tylko płatność gotówką. A znaczki, to tylko reklama.

    ciekawe, zacytuj to prawne wymiuszenie.

  • 24. Data: 2008-10-24 08:14:45
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 24 Oct 2008 09:58:13 +0200, szerszen napisał(a):

    > mylisz sie, sprzedawca jest gotow do przyjecia platnosci w gotowce, masz
    > to placisz i odjezdzasz, platnosc karta to udogodnienie, a nie glowna
    > forma platnosci,

    Ech, niedawno mi pani w banku powiedziała (jak składałem wniosek o
    kolejną KK), że zdjęcie na karcie to prestiż ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 25. Data: 2008-10-24 08:17:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Ech, niedawno mi pani w banku powiedziała (jak składałem wniosek o
    > kolejną KK), że zdjęcie na karcie to prestiż ;-)

    mi probuja na sile wcisnac "zlota karte" :) pewnie mysla podobnie

  • 26. Data: 2008-10-24 08:20:24
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Paź, 10:11, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > rowniez to nie stacji wina, wiec co ich obchodzi ze go nie ma, a klient nie
    > ma gotowki

    Klient nie musi miec gotowki, w Polsce jedyna forma platnosci nie jest
    gotowka a takze inne instrumenty platnicze. Skoro sklep sie zdecydowal
    na obrot

    > pieniedzy nie masz, bo pieniadze to bilon i banknoty, masz tylko (w danym
    > momencie) bezwartosciowy kawalek plastiku

    Skoncz pisac te bzdury. Poczytaj sobie cokolwiek o prawie bankowuym.
    Pieniadz to nie tylko fizycznie papierek.

  • 27. Data: 2008-10-24 08:20:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 10:08
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Bonusem może być karta stałego klienta czy cokolwiek, ale karta płatnicza
    > jest elektronicznym instrumentem płatniczym służącym do posługiwania się
    > pieniędzmi (nie muszelkami).

    To spróbuj tym zapłacić w szczęce na targu, a potem się awanturuj, że nie
    chcą przyjąć.

    --
    Tristan

  • 28. Data: 2008-10-24 08:21:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 10:11
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <e...@p...go
    oglegroups.com>):

    > Srodkiem platniczym nie jest gotowka a obowiazujaca w Polsce waluta, i
    > taka tez placi.

    Z opóźnieniem, na kredyt. A takiej formy płatności nie ma sprzedawca
    obowiązku udzielić, prawdaż?

    --
    Tristan

  • 29. Data: 2008-10-24 08:23:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Klient nie musi miec gotowki,

    ale klient musi zaplacic

    > Skoro sklep sie zdecydowal na obrot

    sklep sie tak samo zdecydowal na taka forme platnosci, jak i klient i
    wytlumacz dlaczego wg ciebie, to tylko sklep ma ponosic odpowiedzialnosc na
    wadliwe dzialanie systemu potwierdzenie platnosci?

    > Skoncz pisac te bzdury.

    sam skoncz pisac bzdury, wlacz myslenie i odpowiedz na powyzsze pytanie?

  • 30. Data: 2008-10-24 08:30:38
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Paź, 09:29, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > a) w Polsce ktokolwiek ma żelazko?

    Tak. Centrum, z ktorym sklep ma podpiusana umowe, dostarcza razem z
    terminalem wlasnie zelazko na wypadek awarii - sa takze specjalne
    procedury, ktore sklep ma stosowac w przypadku awarii terminala
    elektronicznego.