  • 111. Data: 2008-10-24 14:07:28
    Temat: Re: płatność kartą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2008, szerszen wrote:

    > Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał

    > wiec sprzedawca ma ponosic odpowiedzialnosc za to, ze wybrales sobie srodek
    > platniczy zalezny od pogody?

    Czytałem następny Twój post, ale sprawa jest prosta: bez zgody
    sprzedawcy nie byłoby mowy o zapłacie kartą.
    Wywiesił kartę "w ofercie" - wyraził zgodę.
    Wcale nie oznacza to, że zapłata MUSI być kartą oczywiście.
    Ale skoro klient SKORZYSTAŁ z oferty to pozostaje zmienić treść
    umowy - wybrać inny możliwy sposób zapłaty.
    Ale to oznacza że klient ma zapłacić "niezwłocznie", zaś to
    NIE oznacza "teraz albo nie wypuszczę".
    Najszybciej jak to będzie możliwe w rozsądnych granicach.
    "jutro rano" być może będzie dobrym rozwiazaniem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 112. Data: 2008-10-24 14:18:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2008, przypadek wrote:

    > Jeśli nie uda im się wydobyć danych klienta (a nie mają jak tego
    > wyegzekwować, mogą coś kombinować z numerem rej. ewentualnie)

    Nienienie.
    Jak kupujący nie chce podać swoich danych, to w związku z podejrzeniem
    o wyłudzenie zastosowanie zatrzymania obywatelskiego wydaje się
    być uzaadanione.
    Ale jeśli sprzedający DOSTANIE dane klienta (jak tam jest w KK,
    "lub może z łatwoscią się dowiedzieć"?) to już sprawa jest czysta:
    klient ma niezwłocznie (jak tylko będzie to mozliwe) zapłacić
    i do widzenia.

    Mi się wydaje, ze w proponowanych "układach" przemyka się brak
    wyraźnego rozróżnienia między 4 przypadkami:
    a. klient chce się ulotnić bez podawania danych itp
    b. klient podaje i uwiarygadnia dane (ale odmawia podpisania umowy)
    c. klient podpisuje umowę
    d. klient każe żonie przywieźć pieniadze ;)

    A "granica" IMO lezy włąsnie między a i b, a nie miedzy b i c
    ani między c i d jak widzę w niektórych postach.
    "a" daje podstawy do przypuszczenia o próbę dokonania czynu
    karalnego - czyli rozważań czy wzywać policję.

    pzdr, Gotfryd

  • 113. Data: 2008-10-24 15:13:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > a zastanowiles sie skad oni mieli wiedziec, ze bedziesz mial problemy z
    > platnoscia karta??

    Problem jest z ich systemem - to ich problem.

  • 114. Data: 2008-10-24 15:14:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek pisze:

    > Co wtedy robić ?

    Niech wystawią fakturę z płatnością przelewem w ciągu np. 7 dni. W czym
    problem?

    > Gdy nie będą chcieli wypuścić ze stacji.

    Bezprawne pozbawienie wolności - kodeks karny.

  • 115. Data: 2008-10-24 15:15:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > to moze stacja autoryzuje platnosci elektroniczne?

    Udostępnia taką możliwość.

    Jakby im się wszystkie kasy zepsuły to co - czekałbyś do rana, aż serwis
    przyjedzie?

    > tyle samo winy stacji co i twojej w tym ze nie mozesz zrealizowac platnosci

    Tylko oni mają możliwość wystawienia faktury.

    > ty rowniez, chcesz odjechac nie placac za towar :)

    Bredzisz.

  • 116. Data: 2008-10-24 15:16:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > A myślisz, że
    >
    > a) w Polsce ktokolwiek ma żelazko?

    Jak nie wyrzucili, to niektórzy mają. Kiedyś było to standard.

  • 117. Data: 2008-10-24 15:18:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > Jakie? Wg mnie dokonują zatrzymania obywatelskiego do czasu przybycia
    > policji. Klient towar zabrał, oddać nie chce, zapłacić też nie.

    Bredzisz.

    Policja nie miesza się do roszczeń cywilnych. Zatrzymanie obywatelskie
    też nie dotyczy sytuacji, kiedy występuje tylko roszczenie cywilne -
    inaczej firmy windykacyjne mogłyby legalnie uprowadzać ludzi ;->

  • 118. Data: 2008-10-24 15:20:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > Czy tam z odroczeniem... W każdym razie sklep czeka na kasę, więc nie ma od
    > razu...

    Sklep raczej nie kupuje swoich towarów za gotówkę, więc zanim ta gotówka
    trafi na konto to też trochę potrwa. I jeszcze może się jakiś rabunek
    zdarzyć...

  • 119. Data: 2008-10-24 16:15:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    castrol napisał(a):

    > Tak. Centrum, z ktorym sklep ma podpiusana umowe, dostarcza razem z
    > terminalem wlasnie zelazko na wypadek awarii - sa takze specjalne
    > procedury, ktore sklep ma stosowac w przypadku awarii terminala
    > elektronicznego.

    Chyba z dekadę albo dwie przespałeś ;)

    j.

  • 120. Data: 2008-10-24 16:25:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    przypadek napisał(a):

    > Nie nie. Stacja zawarła wywieszając znaczki "VISA" (tzn. moim zdaniem
    > każdy sensowny sąd tak to stwierdzi) umowę sprzedaży z prawem do
    > spełnienia świadczenia kartą kredytową.

    Potrafisz jakość wywieść ze znaczka z napisem VISA na drzwiach, że
    stacja zawarła z Tobą umowę na płatność kartą? ;)

    Bo moim zdaniem stacja w ten sposób informuje Klientów, którzy zawarli
    umowę ze swoim bankiem, który wydaje karty z takim samym znakiem jak ten
    na nalepce, że w ten punkt to... (i tu doczytaj w swojej umowie o
    używanie kart jaką zawarłeś z bankiem).

    W tej, która ja zawarłem napisano kto to jest akceptant, co to jest
    autoryzacja, no i jest tez taki paragraf:

    1. Akceptant, oddział banku, lub inna upowazniona placówka oraz bankomat
    maja prawo odmówic dokonania transakcji.
    2. Odmowa dokonania transakcji moze nastapic w szczególnosci w przypadku:
    a) niewaznosci karty,
    b) zastrzezenia karty,
    c) podania nieprawidłowego numeru PIN lub kodu CVV2,
    d) niezgodnosci podpisu na karcie z podpisem na dokumencie obciazeniowym,
    e) odmowy okazania dokumentu stwierdzajacego tozsamosc Posiadacza lub
    Uzytkownika w przypadku okreslonym w § 20, albo w przypadku stwierdzenia
    posługiwania sie karta przez osobe nieuprawniona,
    f) niemoznosci uzyskania autoryzacji.

    Ciekawy wiec jestem skad wziąłeś to "prawo do spełnienia świadczenia
    kartą kredytową" ;)

    j.