  • 1. Data: 2007-04-17 10:12:32
    Temat: plan zagospodarowania/uciążliwe sąsiedztwo
    Od: "Agata" <a...@g...pl>

    witam,
    wprowadziłam sie właśnie do nowowybudowanego domu, który sąsiaduje z jakąś
    fabryczką - generalnie by mi to nie przeszkadzało, gdyby nie to że cały czas
    dochodzi z niej uciążliwy hałas, pracują całą dobę, zimą było ok bo bramy do
    hal były zamknięte, zrobiło się cieplej i cały czas są otwarte. Dodatkowo
    fabryczka ta generuje bardzo duzy ruch samochodowy - pracownicy, dostawcy,
    TIRy odbierające towar itp. - plan zagospodarowania przewiduje w tej okolicy
    tylko zabudowę jednorodzinną, fabryczka powstała przed uchwaleniem
    obowiązującego planu. Dodatkowo magazyn postawiony jst około metr od granicy
    mojej działki - jest to chyba niezgdone z prawem budowlanym. Z wlascicielem
    nie sposob sie dogadac, co wiecej on chyba teraz siedzi za jakies lapowki.
    Jak i u kogo mozna w tej sprawie interweniowac?

  • 2. Data: 2007-04-17 19:55:31
    Temat: Re: plan zagospodarowania/uciążliwe sąsiedztwo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agata" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Zacznę od bardzo głupiego pytania. Ta fabryczka tam znienacka wylądowała, czy
    też budując dom wiedziałaś o niej?

    W praktyce należało by:

    1) w odniesieniu do tego magazynu sprawdzić, czy on w ogóle jest postawiony
    zgodnie z jakimkolwiek planem. Czy mają na niego zezwolenie. Jak nie, to nadzór
    budowlany zainteresować. Teoretycznie powinno być 3 metry od ogrodzenia, pod
    warunkiem, ze ogrodzenie jest w granicy (bo z tym różnie bywa!)

    2) Co do odgłosów, to zajmuje się tym wydział ochrony środowiska w gminie (w
    mniejszych, to bywa samodzielne stanowisko) albo w starostwie. Przyjadą,
    zmierzą. Ale to droga przez mękę.

    3) na samochody nic nie da się poradzić, skoro tam jest droga.

  • 3. Data: 2007-04-18 09:20:10
    Od: "Agata" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik "Agata" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zacznę od bardzo głupiego pytania. Ta fabryczka tam znienacka wylądowała,
    czy
    > też budując dom wiedziałaś o niej?

    facet ktory sprzedal nam dzialke (sam zreszta mieszka obok) pokazywal wstepne
    warunki zabudowy o ktore wystepowal wlascicel fabryczki, z ktorych wynikalo
    ze ma on sprzedac teren i postawic na nim domki szeregowe a fabryczke mial
    przeniesc gdzie indziej, takie informacje sam tez przekazywal ludziom ktorzy
    sie obok niego budowali (w tej sytuacji jest 4 jego sasiadow). Naiwnie
    uwierzylismy mu