  • 11. Data: 2009-08-07 18:46:23
    Temat: Re: płacić za upomnienie ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Jesteś pewien?

    oczywisćie. Bo moje lądują.
    Wystarczy na poczcie złożyć odpowiedni świstek.

  • 12. Data: 2009-08-07 18:50:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > oczywisćie. Bo moje lądują.
    > Wystarczy na poczcie złożyć odpowiedni świstek.

    No właśnie - nie z automatu. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-08-07 19:06:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał
    >Ciekawi mnie, dlaczego urzednicy miejscy upierają się przy wysyłce

    Żeby wiedzieć jaki jest status prawny przesyłki od któej biegną terminy -
    potwierdzoną podpisem datę doręczenia (od niej biegną terminy). "Zwrotkę"
    można sobie wpiąć do akt i mieć pewność doręczenia.
    Zwykły polecony: to praktycznie nigdy nie wiesz czy on już został doręczony
    czy leży gdzieś zawieruszony. Oczywiście jak wrócił do już wiesz że nie, ale
    zguba nie wróci, choć nie jest też doręczona a Ty tego nie wiesz. No i od
    kiedy podejmować czynności, skoro czasem list idzie jeden dzień, czasem leży
    awizo kilka tygodni....A tak na zwrotce wszystko jest.
    Z resztą nie wiem czy nie ma jakiegoś rozporządzenia w tej sprawie, zdaje
    się, że w korespondencji sądowej jak pamiętam, jest to nawet określone, że
    ma być ZPO.

    >skoro przywołany akt prawny mówi o przesyłce poleconej?

    A czy ZPO to nie jest też polcenony, pewien specjalny rodzaj, tak jak
    polcenoy priorytet przykładowo...?

  • 14. Data: 2009-08-08 20:28:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Do listu poleconego jakby co mozna złozyc na poczcie tzw. pismo wywiadowcze - z
    zapytaniem kto i kiedy odebrał korepondencję.
    ZPO to gorsze niz feudalne przywiazanie chłopa do ziemi.
    Ale biurwasy urzędasy bawią się w najlepsze, naszym czasem i za nasze pieniadze.
    Np. zawiadamiając ZPO, że masz 8 zł 12 gr podatku od nieruchomosci do zapłacenia, i
    to w czterech ratach rocznych.
    Czy te sq.....yny nie mogą kartki wysłać??
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-08-08 21:06:23
    Od: "Robert Pytajnik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > się, że w korespondencji sądowej jak pamiętam, jest to nawet określone, że

    mogą upomnienie wysłać przesyłką zwykła tylko wtedy ciezar udowodnienia
    spoczywa na US a jak jest zwrotka to jest ... napisane i udowodnione

  • 16. Data: 2009-08-09 10:31:11
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Tylko pytam bo wiem że zwykle np z US jak zapłacę przed odebraniem
    > wezwania do zapłaty to nie ponoszę dodatkowych kosztów i nie każa nic
    > dopłacać.

    W US można negocjować opłaty komornicze. Ja kiedyś zapłaciłem u komornika w
    US i dał mi rabat w wysokości swoich kosztów - jakieś 15 zł.

    Inz.prawa

  • 17. Data: 2009-08-09 10:31:39
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > twoje wypowiedzi są powalające i porażające :)))

    Ale tak jest!

    Inż.prawa

  • 18. Data: 2009-08-09 10:46:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Akurat US jest ostatnią instytucją, która by wysyłała polecone czy ZPO.
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-08-10 00:09:05
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 8 Aug 2009 22:28:54 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    > kto i kiedy odebrał korepondencję. ZPO to gorsze
    > niz feudalne przywiazanie chłopa do ziemi. Ale
    > biurwasy urzędasy bawią się w najlepsze, naszym

    Masz rację, taniej jest zaoszczędzić parę groszy
    na ZPO, urządzić dowód z postępowania na gruncie
    przy udziale płatnych biegłych z powiadomieniem
    stron, przeprowadzić postępowanie a potem wszystko
    powtórzyć bo okaże się, że jedna ze stron odebrała
    zawiadomienie na sześć dni przed oględzinami.

    > Czy te sq.....yny nie mogą kartki wysłać??
    Już widzę twój zachwyt przy otrzymywaniu
    korespondencji kartkami z PPP (Dz.U. z 1949 r. Nr
    51, poz. 394, z 1975 r. Nr 17, poz. 94, z 2000 r.
    Nr 120, poz. 1268)

    PS. poprawiłem cytowanie bo kaszanisz...

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2009-08-10 08:18:23
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Otóz myślisz dokładnie jak tępy bezmyślny biurokratyczny urzędnik widzacy jedynie
    koniec własnej przerwy na herbatę - nie zastanowisz się, ile jako społeczeństwo
    tracimy czasu na przegonieniu każdego właściciela w milionowym mieście na pocztę
    (poczta to nawiasem mówiąc osobna instytucja, oni chyba specjalnie roznosza listy,
    gdy ludzi nie ma w domach), i to dwukrotnie osobno (!! dzięki czemu mozna zatrudnić
    2x więcej znajomych na urzedników), o wymiarze podatku od nieruchomości i o wysokości
    opłaty rocznej z tytułu wieczystej dzierżawy.
    JaC

    -----