  • 11. Data: 2006-10-27 15:15:44
    Temat: Re: pismo z policji - sprawcy nie wykryto...
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:454212f7@news.home.net.pl...

    > Art. 54 § 5 kpow stanowi, że czynności wyjaśniające powinny być
    > udokumentowane co najmniej notatką urzędową. Chociażby one powinny
    > stanowić akta postępowania.

    Liczysz, że policja nic nie ma??

    > Wskazałem podstawę stosowania kpk w tej sytuacji --> art. 38 § 1 kpow.

    Nie widzę tam żadnego paragrafu.
    "Art. 38. Do czynności procesowych prowadzonych w postępowaniu w sprawach o
    wykroczenia stosuje się odpowiednio także przepisy art. 100 § 1 i 6, art.
    105 , 107 , 108 , 116-121 , 122-127 , 128-134 , 136-142 , 156 § 1-4, art.
    157 , 158 i 160-166 oraz art. 476 § 2 Kodeksu postępowania karnego, a gdy
    sąd nie orzeka jednoosobowo również art. 109-115 Kodeksu postępowania
    karnego."

    Zauważyłeś, że kpk ma zastosowanie W POSTĘPOWANIU (a to zaczyna się przed
    sądem po wpłynięciu wniosku o ukarania) a nie do czynności wyjaśniających??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 12. Data: 2006-10-27 15:16:55
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:454211d4$1@news.home.net.pl...

    > Możesz napisać, jako praktyk, jak wyglądają akta postępowania w sprawie o
    > wykroczenie? W ogóle są takie, bo żeby z czynności nie został żaden ślad
    > papierowy to nie chce mi się wierzyć.

    Często jest to tylko jedna notatka z naniesionymi adnotacjami. Nie róbmy z
    p....dy jeziora ;))
    --
    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2006-10-27 15:26:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Nostradamus napisał(a):
    > Nie widzę tam żadnego paragrafu.

    to czas kupić aktualny kodeks

    > Zauważyłeś, że kpk ma zastosowanie W POSTĘPOWANIU (a to zaczyna się
    > przed sądem po wpłynięciu wniosku o ukarania) a nie do czynności
    > wyjaśniających??

    termin "postępowanie" jest używany w kodeksie w różnych znaczeniach

    KG

  • 14. Data: 2006-10-27 15:36:39
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 10/27/2006 5:15 PM, Nostradamus wrote :

    > Liczysz, że policja nic nie ma??

    Stwierdzenie było (które wyciąłeś) -- "1. w sprawach o wykroczenia
    policja nie prowadzi żadnego postępowania, dlatego też nie ma żadnych
    akt", które zakwestionowałem.

    > Nie widzę tam żadnego paragrafu.
    Tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20011061148&type=3&name=D20011148Lj.pdf
    paragraf jest.

> [...]
    >
    > Zauważyłeś, że kpk ma zastosowanie W POSTĘPOWANIU (a to zaczyna się
    > przed sądem po wpłynięciu wniosku o ukarania) a nie do czynności

    Podaj podstawę opinii, że postępowanie zaczyna się przed sądem po
    wpłynięciu wniosku o ukaranie skoro:
    a) art. 1 § 1 kpow stanowi, że kpow reguluje "postępowanie w sprawach o
    wykroczenia";
    b) czynności wyjaśniające reguluje kodeks postępowania w sprawach o
    wykroczenia w dziale VII kodeksu.

    A co z *postępowaniem* mandatowym?
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 15. Data: 2006-10-27 16:16:46
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:454226ef$1@news.home.net.pl...

    > Stwierdzenie było (które wyciąłeś) -- "1. w sprawach o wykroczenia policja
    > nie prowadzi żadnego postępowania, dlatego też nie ma żadnych akt", które
    > zakwestionowałem.

    Nadużyciem semantycznym trzeba by nazwać nazywanie notatki aktami ;))

    > Tu:
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20011061148&type=3&name=D20011148Lj.pdf
    > paragraf jest.

    Mea culpa. Nie nadążam .

> [...]
    > wykroczenia";
    > b) czynności wyjaśniające reguluje kodeks postępowania w sprawach o

    Ponieważ uważam, iż skoro policja przeprowadza tylko czynności wyjaśniające
    to ktoś inny musi prowadzić postępowanie. Nie bez powodu stosowane są różne
    nazwy.

    > A co z *postępowaniem* mandatowym?

    Uproszczona wersja sądu ;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2006-10-27 16:47:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > wykroczenie? W ogóle są takie, bo żeby z czynności nie został żaden ślad

    Ależ ja nie pisałem, że nie ma żadnego śladu papierowego. Oczywiście, że jest
    :-) Tyle, że skoro sprawcy nie wykryto, to raczej nie spodziewał bym się tam
    rewelacji. Kilka notatek, ze chodził, pytał i nikt nic nie wie.