  • 21. Data: 2004-10-28 14:35:29
    Temat: Re: piractwo telewizyjne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikodem Nijaki wrote:
> [...]

    [ciach]

    > W świetle powyższego, każdy posiadacz komputera z nagrywarką CD lub DVD
    > posiada inkryminowane narzędzia lub ich komponenty ;)

    Ahem! Zwracam uwagę na sformułowanie "przeznaczone do".

    Nagrywarki są przeznaczone do nagrywania legalnych danych. Fakt - można
    je wykorzystywać do łamania, zwielokrotniania itepe. Ale co z tego?
    Siekierę też można wykorzystać do zabicia, ale nie jest do tego
    przeznaczona.

  • 22. Data: 2004-10-28 21:13:46
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    wiadomości news:clr03h$5ef$2@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > wykorzystywać do łamania, zwielokrotniania itepe. Ale co z tego? Siekierę
    > też można wykorzystać do zabicia, ale nie jest do tego przeznaczona.

    To podaj przykład urządzenia przeznaczonego wyłącznie do niedozwolonego
    usuwania lub obchodzenia ;)

    albo inaczej :) gdyby ktoś posiadał w domu gilotynę przeznaczoną wyłączanie
    do obcinania głów, to uważasz, że ów posiadacz powinien być ukarany?
    nn

    ---

  • 23. Data: 2004-10-29 00:23:29
    Od: pedro <1...@i...pl>

    On Thu, 28 Oct 2004 16:28:08 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie transmisji ogólnie, ale audycji/programów RTV puszczanych 'w eter'.
    >
    > "Radia" i "relewizje" internetowe w ogóle pod to nie podpadają (ani pod
    > koncesje czy inny PAR).

    Wobec p/w mam pytanie, jak to jest z TV satelitarną (cyfrową),
    teoretycznie odbieram dane kompurerowe w postaci strumienia mpeg2, które
    odbiornik satelitarny zamienia na sygnał audio/video i wysyła do
    telewizora, analogicznie mogę oglądać program TV z internetu na
    komputerze a nawet zamienić go na sygnał audio/video i wysłać do
    telewizora.

  • 24. Data: 2004-10-29 01:15:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pedro wrote:

> [...]
    > telewizora, analogicznie mogę oglądać program TV z internetu na
    > komputerze a nawet zamienić go na sygnał audio/video i wysłać do

    Przypuszczam, że w takiej sytuacji kuńtrolejowi ;) z poczty przepaliłyby
    się bezpieczniki ;->

    A teraz formalnie... Zacznijmy od definicji:

    odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie techniczne
    dostosowane do odbioru _programu_ (Art. 4 ust 8 wiadomej ustawy)

    programem jest uporządkowany zestaw audycji radiowych lub telewizyjnych,
    reklam i innych przekazów, regularnie _rozpowszechniany_, pochodzący od
    jednego nadawcy (Art. 4 ust 4 wiadomej ustawy)

    rozpowszechnianiem jest:
    a) bezprzewodowa emisja programu do równoczesnego, powszechnego odbioru
    (system powszechnego odbioru)
    b) wprowadzanie programu do sieci kablowej (system zbiorowego odbioru)
    (Art. 4 ust 2 wiadomej ustawy)

    Wszelkie 'telewizje' oraz 'radia' internetowe (niezależnie od medium)
    wg. mnie nie podpadają pod 'rozpowszechnianie programów' ponieważ w
    ządnym wypadku nie będzie to transmisja równoczesna ani powszechna -
    połączenia klient-serwer są nawiązywane indywidualnie. Poza tym de facto
    nie stanowią telewizji ani radia - gdyby tak było kamery internetowe
    (np. korkonetu) podlegałyby pod koncesje KRRiTV :)

    Podobnie jak 'telefony' internetowe nie podlegają pod ustawę o
    telekomunikacji.

    A teraz komputery z kartą TV...

    Dodatkowo dochodzi jeszcze wymóg natychmiastowej zdolności od odbioru
    programów. Komputer jest wyłączony. Masz rozbudowany system operacyjny i
    wolny komputer. Jak długo będzie startować i czy nazwiesz to zdolnością
    do _natychmiastowego_ odbioru? :)

  • 25. Data: 2004-10-29 07:55:58
    Temat: Re: piractwo telewizyjne - lamiglowka :)
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    We wspólnym gospodarstwie domowym żyją:
    mąż, żona, pełnoletnie dziecko,
    małżeństwo ma rozdzielność majątkową.
    W owym gospodarstwie jest telewizor będący współwłasnością (w równych
    częściach) męża i żony.
    Mąż tv nie lubi i nie słucha, ale ma radio w samochodzie stanowiącym jego
    indywidualną własność.
    Kto ma płacić abonament RTV i w jakiej wysokości?
    ;)
    nn

  • 26. Data: 2004-10-29 08:07:35
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    wiadomości news:cls5jg$pd0$1@news2.ipartners.pl...

    > Wszelkie 'telewizje' oraz 'radia' internetowe (niezależnie od medium)
    > wg. mnie nie podpadają pod 'rozpowszechnianie programów' ponieważ w
    > ządnym wypadku nie będzie to transmisja równoczesna ani powszechna -

    ależ wręcz przeciwnie - zarówno równoczesna, jak i powszechna ;)

    > połączenia klient-serwer są nawiązywane indywidualnie. Poza tym de facto
    > nie stanowią telewizji ani radia - gdyby tak było kamery internetowe
    > (np. korkonetu) podlegałyby pod koncesje KRRiTV :)

    to, że KRRiTV nie zauważył tego zjawiska - nie oznacza, że ustawa go nie
    dotyczy ;)

    > Podobnie jak 'telefony' internetowe nie podlegają pod ustawę o
    > telekomunikacji.

    ale sam internet w sensie telekomunikacji - chyba tak?

> [...]
    > programów. Komputer jest wyłączony. Masz rozbudowany system operacyjny i
    > wolny komputer. Jak długo będzie startować i czy nazwiesz to zdolnością

    a mój telewizor się strasznie długo rozgrzewa, a poza tym jest elementem
    "kina domowego" i zanim to wszystko ponastawiam na odbiór TV mija dobre
    kilka minut ;) - absolutnie nie mam zdolności do "natychmiastowego odbioru"
    :)))
    nn

  • 27. Data: 2004-10-29 08:55:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikodem Nijaki wrote:

    > ależ wręcz przeciwnie - zarówno równoczesna, jak i powszechna ;)

    Nie jest równoczesna ani powszechna - każdy odbiorcza w internecie
    dostaje swój własny strumień danych porpzez swoje własne połączenie z
    serwerem.

    [ciach]

    > ale sam internet w sensie telekomunikacji - chyba tak?

    O tym nie mówię.

    [ciach]

> [...]
    > kilka minut ;) - absolutnie nie mam zdolności do "natychmiastowego odbioru"

    Możesz próbować ;)

  • 28. Data: 2004-10-30 21:09:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, Nikodem Nijaki wrote:

> [...]
    >+
    >+ ależ wręcz przeciwnie - zarówno równoczesna, jak i powszechna ;)

    Protestuję :)
    Całkiem sporo prób kończy mi się dowodem na niepowszechność ;)

    Tak BTW: niedawno (radio) słyszałem taki cytat: dzwoni słuchać
    i protestuje. Bo on abonament PŁACI a odbiór programów (na które
    tenże abonament jest przeznaczony) ma "pod psem"...

    [...]
    >+ > Dodatkowo dochodzi jeszcze wymóg natychmiastowej zdolności od odbioru
    [...]
    >+ a mój telewizor się strasznie długo rozgrzewa, a poza tym jest elementem

    IMHO tu masz rację absolutną. Jeśli komp już jest włączony :) to
    uzyskuje "zdolność natychmiastową". Pozostaje wywieść że bywa
    włączony :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2004-10-30 21:14:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, Nikodem Nijaki wrote:
    [...]
    >+ Kto ma płacić abonament RTV i w jakiej wysokości?
    >+ ;)

    Dobre :)
    Dodam pytanie od siebie: czy korzystanie z czyjegoś abonamentu
    jest świadczeniem nieodpłatnym w rozumieniu art. 11 ustawy
    o podatku dochodowym... :>
    Mając nad głową miecz w postaci potencjalnie możliwego mandatu
    karnoskarbowego[1] taniej by wyszło nie płacić abonamentu ;> !
    [1] wersje "horror" czyli "szacowanie przychodów" pomijam :> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 30. Data: 2004-10-31 01:28:22
    Od: pedro <1...@i...pl>

    On Fri, 29 Oct 2004 10:55:26 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    > Możesz próbować ;)

    Ale ja głównie o satelicie, i jeszcze teraz ma wchodzić telewizja
    cyfrowa(naziemna). Czyli pojawiają się pytania:

    -czy odbiornik satelitarny(tuner-dekoder)jest odbiornikiem radiofonicznym
    albo telewizyjnym, nie ma ekranu ani głośników,(można je
    podłączyć)ale odbiera dane komputerowe które zamienia na "program" ale
    nie rozpowszechniany,

    -a może to nie dane, tylko jednak program,

    -co z ciągle jeszcze nie obecną telewizją interaktywną "na żądanie",
    to już napewno nie jest emisja programu do równoczesnego, powszechnego
    odbioru
    :)