  • 21. Data: 2002-06-20 12:57:18
    Temat: Re: piractwo
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    poreba napisał(a) w wiadomości: ...
    >"Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> popełnił 20 cze 2002 na
    >pl.soc.prawo utwór
    003.jasien.net:

    >A nasz Szanowny przedpiśca coś wspominał o PROFESJONALNYCH
    >za 1000zeta.

    No właśnie ja też się zastanawiałem, o jaki _profesjonalny_ program CAD mu
    chodzi za tę sumę... AutoCAD z dziesięć razy drożej stoi przeca. No ale to
    ekspert, może on zna rzeczy, o których my, szaraczkowie, nie mamy pojęcia
    :-)))))

    >A wszystko przez brak uregulowań jak W Ameryce, ale będzie i u nas tak bo
    >unia już się bierze zakaże CDR, napewno, no może, chyba?

    A potem nastąpi potop i ciemność wiekuista ;-)))))

    >Przeczytaj post na który odpowiadałem...
    >Wtedy to dopiero będzie SMEH ROTFL,
    >Tylko nie narzekaj potem że nie ostrzegałem

    Weim, czytam. Najpierw wypalam fajkę, wypijam 10 kaw, biorę głęboki odddech
    i kładę się ze śmiechu na biurku :-))))

    --
    ___________________"Stachanow"______ _ _ ___ ______ __ _ _
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz | | /_\ / __||_ /\ \ / /| \| |

  • 22. Data: 2002-06-20 13:11:02
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl> ihn
    news:aesgpa$5eo$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > No tak - tylko logicznie teraz na to patrzac to takie pismo to
    > pewnego rodzaju licencja dla ciebie :)

    Ale rownie logiczne jest to, ze oryginalnej plyty z czasopisma nie
    moge kupic wszedzie, a tylko przez krotki czas. W dodatku czesc z
    programow wymaga zarejestrowania u producenta, a to jest mozliwe
    czesto tylko przez okreslony czas.

    > Inna rzecz, ze CD i magazyn to po prostu jednosc - dlatego wlasnie
    > wymagane jest trzymanie pisma w pogotowiu.

    Owszem :o)
    Ale wyobraz sobie sytuacje - kupujesz 2-3 pisma miesiecznie i uzywasz
    z kazdego po jednym programie - oczywiscie zupelnie legalnie.
    Miesiecznie to jest sterta formatu A4 majaca 5 cm grubosci. Po paru
    latach czytania pism masz dom zawalony zbiorem makulatury, ktory
    niejednego zbieracza moglby zachwycic zarowno objetoscia, jak i waga.
    Zamiast tego powinienem moc trzymac same plytki i (ewentualnie) same
    strony z pisma, gdzie informuja o charakterze i legalnosci programu na
    plytce - mniej byloby makulatury.

    W tej chwili pomyslalem nad czyms jeszcze. Mam PaintShopPro wlasnie z
    Chipa. Zupelnie legalny, zarejestrowany u polskiego dystrybutora etc.
    Zarejestrowany elektronicznie. Gdyby teraz do domu wpadli mi chlopcy z
    BSE (pardon, BSA), to przeciez tlumaczylbym sie, ze nie jestem
    wielbladem. Mam co prawda onego Chipa, mam plytke, ale nie mam zadnego
    papieru na potwierdzenie. Zanim skontaktowalbym sie z dystrybutorem i
    tam potwierdzil legalnosc programu, to zdazyliby mi rozmontowac sprzet
    i powiezc go w diably.

    PMM

  • 23. Data: 2002-06-20 13:47:08
    Temat: Re: cad
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

> [...]
    > pl.soc.prawo utwór
    03.jasien.net:

    > A nasz Szanowny przedpiśca coś wspominał o PROFESJONALNYCH

    Wejdz na http://www.icad.pl/
    teraz wisi banner ze Intellicad jest za 225 Euro
    powolaj sie na mnie.

    Jezeli interesuja cie inne cad-y to wejdz na grupe
    pl.comp.cad

    snip...

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 24. Data: 2002-06-20 16:23:21
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Perfee wrote:
    > Dowodem jest posiadanie dowodu zakupu w uprawnionej przez producenta do
    > sprzedazy firmie.

    Czyli oprogramowanie na licencji GPL bez dowodu sprzedaży jest nielegalne,
    nawet, jeśli sam je sobie napisałem?

  • 25. Data: 2002-06-20 16:29:24
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Jacek wrote:
    > Mozna byc uzytkownikiem 1000 licencjonowanych programow nie placac za to
    > zlotowki, gdyz autorzy tych programow tak chca i tak zadecydowali.
    > Na tej zasadzie rozwinal sie Netscape, a wczesniej przegladarka
    > typu lynx, teraz Linux i 100 roznych dystrybucji,

    Netscape Navigator wcale nie był darmową aplikacją - dotyczyło to to tylko
    użytkowników niekomercyjnych. Autorzy dystrybucji chcą zarabiać pieniądze -
    dotyczy to tak RedHata, SuSE czy Mandrake jak i Slackware - wszystkie te
    dystrybucje są komercyjne, a w przypadku SuSE płytek do wykorzystania za darmo
    nawet _nie_ma_.
    Poza tym Linux od następnej wersji nie będzie mógł być rozprowadzany za darmo.
    Możesz o tym przeczytać na www.slashdot.org.

  • 26. Data: 2002-06-21 07:44:56
    Od: poreba <d...@p...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> popełnił 20 cze 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:16434-1024580821@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:
    > Wejdz na http://www.icad.pl/
    > teraz wisi banner ze Intellicad jest za 225 Euro
    > powolaj sie na mnie.
    Jak się powołałem z podaniem Twojego powszechnie znanego nicka i
    adresu e-mail to chcieli mi doliczyć jakieś extra 50% !!!

    Dziekuję za KONKRETNĄ odpowiedź z podaniem ŹRÓDŁA.
    To może przez te upały.
    pozdro
    zadziwiony
    poreba

  • 27. Data: 2002-06-21 12:37:49
    Od: Piotr Dębek <D...@c...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>
    napisał w wiadomości news:Xns92338A99BE106Doaba.olval.thru@127.0.0.1...
    > Jesli chodzi o plyty, to kiedys byla dyskusja na chi.artykuly. Wyniklo
    > z niej, ze trzeba miec ow oryginalny magazyn wraz z oryginalna plyta.
    > Dla mnie to troche chore rozwiazanie, bo w szybki sposob mozna
    > zapelnic pol domu makulatura. IMHO wystarczylaby oryginalna plyta.

    Nie, nie, nie. Wystarczy sama płytka (która przecież ma wyraźne oznaczenie z
    jakiego czasopisma pochodzi). Makulaturę trzeba by trzymać wyłącznie
    wówczas, gdyby jakieś pismo ustaliło taki warunek korzystania z
    oprogramowania dołączonego na CD. Nie słyszałem o takim przypadku, więc to
    teoria.

    pozdrawiam

    Piotr Dębek

  • 28. Data: 2002-06-21 12:40:08
    Od: Piotr Dębek <D...@c...pl>

    Witam,

    napisał w wiadomości news:Xns923398D3D4BC1Doaba.olval.thru@127.0.0.1...
> [...]
    > papieru na potwierdzenie. Zanim skontaktowalbym sie z dystrybutorem i
    > tam potwierdzil legalnosc programu, to zdazyliby mi rozmontowac sprzet

    Nie sądzę. Z tego co mi wiadomo, to policji w zupełności wystarcza okazanie
    płytki z gazety. Zdarza się, że np. lepiej mieć shareware z gazety niż z
    Internetu.

    pozdrawiam

    Piotr Dębek

  • 29. Data: 2002-06-21 13:35:05
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel Piotr Debek <D...@c...pl> ihn
    news:3d131f7f$1@news.vogel.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Makulature trzeba by trzymac wylącznie wówczas, gdyby jakieś pismo
    > ustalilo taki warunek korzystania z oprogramowania dolączonego na
    > CD. Nie slyszalem o takim przypadku, wiec to teoria.

    Hmm... szczerze mowiac nie chce mi sie szukac tamtego watku, ale mam
    pewne watpliwosci, czy sama plytka przeszlaby jako dowod legalnosci.
    Jesli mnie pamiec nie myli, to byla tez mowa o dowodzie zakupu
    magazynu (czyli paragonie). Nie chce nikogo wprowadzac w blad - jesli
    plytka wystarcza, to mnie to cieszy.

    Od razu na drugi post:

    > Nie sadze. Z tego co mi wiadomo, to policji w zupelnosci wystarcza
    > okazanie plytki z gazety. Zdarza sie, ze np. lepiej miec shareware z
    > gazety niz z Internetu.

    Policji tak, a chlopcom z BSE (pardon, BSA)? W koncu wylegitymowac
    moge sie plytka z czasopisma, czyli przyslowiowym oryginalnym
    pudelkiem, jednak nie mam licencji.

    PMM

  • 30. Data: 2002-06-21 13:55:26
    Od: Piotr Dębek <D...@c...pl>

    Witam,

    napisał w wiadomości news:Xns92349D0FE92FCDoaba.olval.thru@127.0.0.1...
> [...]
    > Jesli mnie pamiec nie myli, to byla tez mowa o dowodzie zakupu
    > magazynu (czyli paragonie). Nie chce nikogo wprowadzac w blad - jesli

    CHIP 1/2002, s. 194

    > Policji tak, a chlopcom z BSE (pardon, BSA)? W koncu wylegitymowac
    > moge sie plytka z czasopisma, czyli przyslowiowym oryginalnym
    > pudelkiem, jednak nie mam licencji.

    Delikanie mówiąc BSA nie jest zainteresowane oprogramowaniem z gazet.
    Przynajmniej dopóki nie pojawię się tam Windows, MS Office itp.

    pozdrawiam

    Piotr Dębek