  • 1. Data: 2007-07-19 15:12:45
    Temat: pilna prośba o wskazanie
    Od: "FIGHTER" <f...@i...pl>

    Witam szanownych forumowiczów,
    mam pytanie: do kogo należy dokumentacja medyczna np. z prywatnego gabinetu
    stomatologicznego...mam tutaj na mysli zdjęcie rentgenowskie zemba.
    Z góry dziękuje za informacje. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-07-19 15:14:32
    Temat: Re: pilna prośba o wskazanie
    Od: "FIGHTER" <f...@i...pl>

    zęba...oczywiście

  • 3. Data: 2007-07-19 15:21:56
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    FIGHTER pisze:
    > zęba...oczywiście

    też podejrzewałem, że należy do zęba :D

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-07-19 15:39:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7nv1f$e1h$1@pyro.tvk.wroc.pl FIGHTER
    <f...@i...pl> pisze:

    > mam pytanie: do kogo należy dokumentacja medyczna np. z prywatnego
    > gabinetu stomatologicznego...mam tutaj na mysli zdjęcie rentgenowskie
    > zemba.
    Do pacjenta.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-07-19 20:35:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "FIGHTER" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    Do tego, kto za to zapłacił. Jeśli zabieg z którym zdjęcie było związane
    był rozliczany przez NFZ, to wówczas zdjęcie należy do gabinetu, który musi
    je mieć do rozliczenia. Jeśli robiłeś zęby prywatnie i płaciłeś i
    gabinetowi i wykonawcy zdjęcia, to należy do Ciebie.

  • 6. Data: 2007-07-19 20:59:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jul 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "FIGHTER" <f...@i...pl> napisał
    [...o zdjęciu zęba...]
    > Do tego, kto za to zapłacił. Jeśli zabieg z którym zdjęcie było związane był
    > rozliczany przez NFZ, to wówczas zdjęcie należy do gabinetu, który musi je
    > mieć do rozliczenia.

    Tak dla porządku wypadałoby dodać, że skoro pacjent ma "prawo do
    informacji", to IMHO przekłada się to na prawo żądania odpisu
    opisu oraz kopii zdjęcia.
    Oczywiście o ile sobie za nie zapłaci :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-07-19 21:35:55
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    FIGHTER pisze:
> [...]
    > stomatologicznego...mam tutaj na mysli zdjęcie rentgenowskie zemba.
    > Z góry dziękuje za informacje. Pozdrawiam.

    Może znajdziesz coś w tych przepisach:
    1. art.18 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r.o zakładach opieki zdrowotnej
    2. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie
    rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej
    oraz sposobu jej przetwarzania - szczególnie rozdział 6
    3. art.41 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza
    dentysty
    4.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2001 r. w sprawie
    rodzajów indywidualnej dokumentacji medycznej, sposobu jej prowadzenia
    oraz szczegółowych warunków jej udostępniania.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-07-19 21:39:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707192257570.2092@athlon64...

    > Tak dla porządku wypadałoby dodać, że skoro pacjent ma "prawo do
    > informacji", to IMHO przekłada się to na prawo żądania odpisu
    > opisu oraz kopii zdjęcia.

    Bo ja wiem, czy kopii? To jest żadna informacja dla pacjenta. Zgodził bym
    się z prawem do zapoznania z opisem zdjęcia.

  • 9. Data: 2007-07-21 06:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Bo ja wiem, czy kopii?

    Też nie wiem, jak ma ktoś prawomocny wyrok to z chęcią posłucham.

    > To jest żadna informacja dla pacjenta.

    Jak to nie?
    Idzie o to, że pacjent ma prawo tą informacją *dysponować*.
    Czyli może iść do innego lekarza... co ważne - bez robienia kolejnego
    zdjęcia.

    > Zgodził bym się
    > z prawem do zapoznania z opisem zdjęcia.

    To w połowie już się zgadzamy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-07-21 19:23:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707210850050.3568@athlon64...

    > Też nie wiem, jak ma ktoś prawomocny wyrok to z chęcią posłucham.

    Nie spotkałem się.

    > Jak to nie?
    > Idzie o to, że pacjent ma prawo tą informacją *dysponować*.
    > Czyli może iść do innego lekarza... co ważne - bez robienia kolejnego
    > zdjęcia.

    Z opisem jak pójdzie, to powinno być to samo - dodam teoretycznie.