  • 71. Data: 2005-06-22 15:33:08
    Temat: Re: pieszy na sciezce rowerowej
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9buk7$s2i$1@news.onet.pl>, zdzis wrote:

    > http://rowery.trojmiasto.pl/news.phtml?id_news=10380
    &order=&lewa=&prawa=1&strona=6

    > Zawsze czytasz od srodka?
    > "Niestety zdarza się (szczególnie w przypadku "starych" ciągów, malowanych
    > na chodnikach - np. wzdłuż ul. Chłopskiej), że nie wiadomo która strona
    > chodnika komu służy (pieszemu czy rowerzyście) - brak oznaczeń powoduje
    > chaos. "

    Po co cytujesz coś, co nie przystaje do opisywanego przez ciebie
    przypadku. W twoim przypadku ścieżka różniła się kolorem, a podobno:
    "Nowe ścieżki, wyróżniające się kolorowym asfaltem problem ten eliminują
    stuprocentowo."

    > Jezeli jest znak na poczatku sciezki i jezeli urzednicy miejscy twierdza ze
    > to jest sciezka to mysle ze to jest sciezka. Natomiast jezeli jestem gdzies
    > w srodku (pomiedzy znakami) to sciezka rozni sie od chodnika tylko kolorem.

    Nie tylko, bo różni się również znakami pionowymi i poziomymi. I
    wystarczy. Czym jeszcze miałaby się różnić?

    Renata

  • 72. Data: 2005-06-22 15:58:49
    Od: zdzis <z...@g...pl>

> [...]
    > przypadku. W twoim przypadku ścieżka różniła się kolorem, a podobno:
    > "Nowe ścieżki, wyróżniające się kolorowym asfaltem problem ten eliminują
    W innym poscie mialas cos do powiedzenia na temat czytania ze zrozumieniem -
    moze wzielabys sobie to tez troche do siebie? Pisalem o takich i gorszych,
    a w linku sa opisane "takie i gorsze". Ponadto stwierdzenie, ze "eliminuja
    stuprocentowo" jest tylko opinia autora, z ktora sie nie zgadzam. Wczoraj
    widzialem sytuacje, ktora swiadczy o czyms wrecz przeciwnym.

    > Nie tylko, bo różni się również znakami pionowymi i poziomymi. I
    > wystarczy.

    Jeszcze raz - przeczytaj o czym ja pisze i sie chwile zastanow. Chodzi mi o
    to, ze jezeli ktos wyjdzie z bloku, albo podjedzie do sciezki innym
    chodnikiem to nie widzi "znakow poziomych i pionowych" poza roznica
    kolorow, bo te nie znajduja sie w zasiegu jego wzroku.
    Ja podchodze do sciezki i widze, ze nie rozni sie od chodnika niczym oprocz
    koloru - zupelnie nie interesuje mnie to, ze gdzies w odleglosci 150 metrow
    jest znak pionowy.

    Czy nadal uwazasz, ze nie ma sciezek nie rozniacych sie niczym oprocz
    koloru?

    > Czym jeszcze miałaby się różnić?

    Jezeli rowerzysci nie chca brac pod uwage pieszych (bo maja prawo ...) to
    sciezka powinna byc oddzielona fizycznie od chodnika - waski pasek zieleni
    lub kraweznik oddzielajacy oba pasy. Przez dluzszy czas studiowalem w
    Berlinie i widzialem tam pelno takich sciezek. Mnostwo z nich jest tez
    wydzielonych z ulicy a nie z chodnika, wiec dodatkowo zwieksza to
    bezpieczenstwo pieszych.

  • 73. Data: 2005-06-22 16:07:35
    Temat: Re: pieszy na sciezce rowerowej - czego sie dowiedzialem
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Marcin Tałajczyk wrote:
    > moim zdaniem ścieżki rowerowe należy zlikwidować a w zamian za to dać
    > jawne przyzwolenie na jazde rowerem po normalnym chodniku (i tak wszyscy
    > jeżdżą). Z tym że
    [...]
    > - zabroniona szybka jazda (np. powyżej 15km/h), jak chcesz szybko to
    > jedz po ulicy

    chłopaki z radarami będą stać...
    :)

    --
    regent...
    (...)

  • 74. Data: 2005-06-22 16:08:50
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    > Tak samo, jak wybiegnięcie dziecka na jezdnię - nie oddzieloną płotem od
    > chodnika.
    >
    > A ile takich płotów widujesz?

    Nie widzisz roznicy pomiedzy roznokolorowym chodnikiem a polaczeniem chodnik
    - droga?

    > "Psy i dzieci prowadzać na smyczy" ;-> (jak się nie potrafi ich nauczyć,
    > żeby 'skoków w bok' nie robiły)

    Przez takich ludzi jak Andrzej Lawa nie ma i nie bedzie mozliwosci uzywania
    roweru w miescie.

    Juz widze Pana Andrzeja jak zasuwa na rowerze 40 km/h wrzeszczac "Psy i
    dzieci na smycz bo JA jade". Z powodu takich ludzi nie mozna wydzielac
    sciezek z chodnikow - trzeba budowac cos na ksztalt torow bobslejowych.

    Jezeli piesi maja do wyboru albo zgodzic sie na wydzielenie sciezki
    rowerowej po ktorej beda pruli Andrzeje Lawy, rozjezdzajac przy tym dzieci
    i psy (bo maja prawo...) albo nie zgodzic sie wcale, to oczywiscie sie nie
    zgodza. I slusznie ...

    Jak sie okazuje rozwiazanie typu: sciezka wydzielona z chodnika jest
    miejscem po ktory moge jechac, ale musze uwazac na innych (w tym psy i
    dzieci) jest w tym kraju nierealna.

  • 75. Data: 2005-06-22 16:11:23
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9c1q0$5or$1@news.onet.pl>, zdzis wrote:

> [...]
    > a w linku sa opisane "takie i gorsze". Ponadto stwierdzenie, ze "eliminuja
    > stuprocentowo" jest tylko opinia autora, z ktora sie nie zgadzam.

    To po co podajesz link, do artykułu, który to ma potwierdzić twoją
    tezę (choć to tylko, jak sam piszesz "opinia autora", a nie niezbite
    fakty), ale z którym się nie zgadzasz?

    > Czy nadal uwazasz, ze nie ma sciezek nie rozniacych sie niczym oprocz
    > koloru?

    Od chodnika? Owszem. Ścieżka jest ścieżką, gdy jest odpowiednio
    oznakowana, a nie "bo ma inny kolor". Kolor nic nie ma tu do rzeczy.

    > Jezeli rowerzysci nie chca brac pod uwage pieszych (bo maja prawo ...) to
    > sciezka powinna byc oddzielona fizycznie od chodnika -

    Ty piszesz o wydzieleniu, a ja pytam o to czym ma się różnić od
    chodnika, bo twoim zdaniem ta opisywana różniła się "tylko kolorem".

> [...]
    > Berlinie i widzialem tam pelno takich sciezek. Mnostwo z nich jest tez
    > wydzielonych z ulicy a nie z chodnika, wiec dodatkowo zwieksza to

    No super, pięknie, tak powinno być. Jeździłam po Berlinie rowerem
    (i nie wszystkie ścieżki oddzielone są od chodnika, czasami różnią się
    po prostu kolorem, wzorem, rodzajem nawierzchni i odpowiednim
    oznakowaniem) no i było fajniej niż w Warszawie, tylko co z tego
    wynika dla opisywanego przez ciebie przypadku i winy pieszego i
    rowerzysty?

    Renata

  • 76. Data: 2005-06-22 16:12:10
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9c2c7$59f$1@213-238-103-101.adsl.inetia.pl>, regent... wrote:
    > [...]
    >
    > chłopaki z radarami będą stać...

    Najpierw trza szwagrowi dać zarobić na homologowanych licznikach do
    rowerów.

    Renata

  • 77. Data: 2005-06-22 16:17:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9c2cr$6ve$1@news.onet.pl>, zdzis wrote:

    > Przez takich ludzi jak Andrzej Lawa nie ma i nie bedzie mozliwosci uzywania
    > roweru w miescie.

    A możesz przybliżyć ten zadziwiający związek przyczynowo-skutkowy?

    > Jezeli piesi maja do wyboru

    A mają?

    > Jak sie okazuje rozwiazanie typu: sciezka wydzielona z chodnika jest
    > miejscem po ktory moge jechac, ale musze uwazac na innych (w tym psy i
    > dzieci) jest w tym kraju nierealna.

    Może bym i skomentowała, ale nie rozumiem ani co dokładnie jest
    nierealne, ani dlaczego i pod jakim względem.

    Renata

  • 78. Data: 2005-06-22 16:33:19
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    > To po co podajesz link, do artykułu, który to ma potwierdzić twoją
    > tezę (choć to tylko, jak sam piszesz "opinia autora", a nie niezbite
    > fakty), ale z którym się nie zgadzasz?
    Jezusie ... przeciez podaje link do artykulu w ktorym jest napisane, ze sa
    zle oznakowane sciezki - bo Ty wczesniej napisalas ze w to watpisz ...

    > Od chodnika? Owszem. Ścieżka jest ścieżką, gdy jest odpowiednio
    > oznakowana, a nie "bo ma inny kolor". Kolor nic nie ma tu do rzeczy.
    Jeszcze raz, przeczytaj o co mi chodzi - wysuwasz argumenty przeciwko
    stwierdzeniu "sciezka jest sciezka rowerowa tylko dlatego, ze ma inny
    kolor", ktorego nikt tutaj (oprocz Ciebie) nie wypowiedzial. Ja pisze o
    czyms innym - nie chce mi sie tego poraz dziesiaty powtarzac. Zastanow sie
    troche i CZYTAJ. No chyba, ze teraz to juz po prostu czujesz sie urazona,
    ze Twoje besserwisserstwo nie do wszystkich trafia.

    > Ty piszesz o wydzieleniu, a ja pytam o to czym ma się różnić od
    > chodnika, bo twoim zdaniem ta opisywana różniła się "tylko kolorem".

    Toz przeciez zaraz po tym zdaniu, na ktore tutaj odpisujesz napisalem czym
    powinna sie roznic ...

> [...]
    > oznakowaniem) no i było fajniej niż w Warszawie, tylko co z tego
    > wynika dla opisywanego przez ciebie przypadku i winy pieszego i
    Wydaje mi sie, ze sobie tutaj dyskutujemy - Ty wysuwasz jakies argumenty, a
    potem ja. Czy nie wydalo by Ci sie dziwne, gdybym na kazde Twoje pytanie
    (zarzut, wymadrzenie) odpowiadal piszac o "przypadku i winie pieszego i
    rowerzysty". To ja tak samo moglbym powiedziec "a co ma do pieszego i
    rowerzysty stwierdzenie "no i bylo fajniej w niz w Warszawie".

    W dyskusji zwykle tak jest, ze odpowiadamy na wypowiedz bezposrednio
    poprzedzajaca nasza, a nie odnosimy sie ciagle do pierwszego zdania ktore
    wypowiedzielismy. Jak chcesz to sobie to zapisz.

  • 79. Data: 2005-06-22 16:36:43
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > A możesz przybliżyć ten zadziwiający związek przyczynowo-skutkowy?
    Patrz nizej w tym samym poscie. Najpierw piszemy potem czytamy, co? Mam
    (widocznie paskudny) zwyczaj dawania argumentow po tezie a nie przed nia i
    znowu Cie to zmylilo.

    > A mają?
    Maja!

    > Może bym i skomentowała, ale nie rozumiem ani co dokładnie jest
    > nierealne, ani dlaczego i pod jakim względem.

    Nierealne sa sciezki wydzielone z chodnika na ktorych pieszy moze czuc sie
    bezpiecznie. Jezeli zrozumialas to skomentuj, jak nie, to moge dalej
    probowac.

  • 80. Data: 2005-06-22 16:40:38
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9c3qp$a8c$1@news.onet.pl>, zdzis wrote:

    > Jezusie ... przeciez podaje link do artykulu w ktorym jest napisane, ze sa
    > zle oznakowane sciezki - bo Ty wczesniej napisalas ze w to watpisz ...

    Źle. Link miał być na temat, że jedyną różnicą miedzy ścieżką a
    chodnikiem jest kolor. Powtarzam nie ma takich ścieżek. I artykuł też
    o tym nie mówi. A poza tym jest to przecież "opinia autora" i "ty się
    z nią nie zgadzasz".

    > Jeszcze raz, przeczytaj o co mi chodzi - wysuwasz argumenty przeciwko
    > stwierdzeniu "sciezka jest sciezka rowerowa tylko dlatego, ze ma inny
    > kolor",

    Nie. Przeciwko stwierdzeniu, że "ścieżka różniła się od chodnika tylko
    kolorem".

    > Toz przeciez zaraz po tym zdaniu, na ktore tutaj odpisujesz napisalem czym
    > powinna sie roznic ...

    Patrzę, patrzę i nie widzę.

    > W dyskusji zwykle tak jest, ze odpowiadamy na wypowiedz bezposrednio
    > poprzedzajaca nasza, a nie odnosimy sie ciagle do pierwszego zdania ktore
    > wypowiedzielismy.

    W porządnej dyskusji nie powtarzamy tego, co już kto inny zauważył,
    bo szkoda czasu, a teksty jak być powinno, a nie jest padły tu już kilka
    razy. I nie odchodzimy zbytnio od tematu, bo robi się bałagan.
    Zapisane?

    Renata