  • 31. Data: 2004-01-28 16:57:36
    Temat: Re: pies zagryzl fretke
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Nie zapominaj o że tym określenie "psy duze" jest względne.Nie znam
    > definicji regulującej "pies duzy". Duzy w porównaniu z jamnikiem, maly w
    > porównaniu z bernardynem czy dogiem.

    nie mylisz "duży" z "większy"?

    > nowelizacji jest jasno powiedziane ze obowiązek chodzenia w kagancu
    > dotyczy tylko psów ras agresywnych, których wykaz Ci podalam.

    a jakie znaczenie ma ta nowelizacja w tym przypadku?

    Ciekawe za co...
    Ale sąd będzie miał zabawę... ;)

    KG

  • 32. Data: 2004-01-28 18:05:35
    Od: ewaf<j...@s...pl>

    > Użytkownik "Kazy" napisał w wiadomości

    > Właściciel pokąsanego przez Twojego agresywnego tchórza
    skundlonego
    > labradora również zgłosi to samo;))
    > A prowadzenie na smyczy tchórzofretki można by podciągnąć pod:
    > Art.78.Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do
    tego, że
    > staje się niebezpieczne, podlega karze grzywny do 1.000 złotych
    albo
    > karze nagany.

    > Pozdr
    > Leszek

    Ciekawe czy tak samo bedziesz bronił właściciela psa jak pogryzie np
    przebiegające lub przechodzące obok niego Twoje dziecko :/
    Przeciez dziecko tez moze draznic psa np spódniczka która faluje lub
    chłopca który coś niesie. Tez bedziesz ukarany bo dziecko drazni?
    Ciekawe podejscie do pewnych spraw. :/

    Zmieniajac temat fretka mogła dostac szoku w wyniku ataku psa
    (przyczyna bezpośrednia). Dochodzi wtedy do skurczu oskrzeli w
    wyniku czego nastapi smierć przez uduszenie. Nie musi być śladów
    pogryzienia. Ceny fretki zaleza od miesiąca zakupu, wieku zwierzęcia,
    miejsca zakupu i co najwaznieszcze barwy. Obecnie ceny sa od 250
    do 500 zł za standart a opisywana fretka była dośc nietypowej barwy
    gdzie cena rośnie i moze dojść w pewnych sklepach do 600 zł jezeli
    jest sprowadzana na zamówienie. Dodac koszty kastracji, szczepienia.
    Jezeli bedzie zadana kwota 700-800 wcale nie bedzie to tak bardzo
    wygórowana kwota.

    U mnie w bloku wisi wywieszka dotyczaca psów i wyraznie na niej jest
    napisane ze pies musi być wyprowadzany w miejsca publiczne na
    smyczy i w kagańcu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 33. Data: 2004-01-28 18:56:14
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "ewaf" <j...@s...pl> napisał
    w wiadomości news:bv8tlf$na7$1@flis.man.torun.pl

> [...]
    > Przeciez dziecko tez moze draznic psa np spódniczka która faluje lub
    > chłopca który coś niesie. Tez bedziesz ukarany bo dziecko drazni?

    Przezorny i kochający rodzic powinien pilnować aby dziecko
    nie miało kontaktów z obcymi psami i nie ważne czy to jest
    rottweiler czy jamnik. Co prawda bardziej bym obawiał się
    jamnika, ale to "rzecz gustu".

    Tu nie chodzi o obronę gryzącego czy gryzionego. Chodzi tylko
    o to aby opinie_zdanie były *obiektywne* . W ub. roku rottweiler
    zagryzł dziecko które "na skróty" przebiegało przez *jego*
    teren_podwórko. Dziecko mieszkało "za płotem" i znało psa.
    Przeszło przez płot gdyż ta droga była krótsza do jego domu. Pies
    zaatakował i niestety, dziecko z powodu odniesionych ran zmarło.
    Nasuwa się pytanie, *kto jest winny* ?, pies który instynktownie
    bronił swoje terytorium czy dziecko które biegło po "jego" terenie?.
    Jest wielką tragedią iż dziecko zginęło, ale przecież nie można
    winić psa który "wykonał swoją pracę". On po to tam był i takie
    było jego zadanie.

    > [...................]
    > U mnie w bloku wisi wywieszka dotyczaca psów i wyraznie na niej jest
    > napisane ze pies musi być wyprowadzany w miejsca publiczne na
    > smyczy i w kagańcu.

    No i powinny. Ja tak wyprowadzam, ale np. o godz. 5 rano,
    gdy ludzie jeszcze śpią puszczam go samopas bez smyczy
    i kagańca.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Gdy gra jest skończona, król i pionek

  • 34. Data: 2004-01-28 19:01:52
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

    >jak chcesz to przeliczac na cene "oddam, bo nie wyrobie z tym
    > gadem", to lekko sie mijasz...

    Podałam wartość rynkowa zwierzęcia, nie zaś wartość emocjonalną bo ta jest
    niewymierna i przeliczanie jej na pieniądze jest dla mnie obludą. Gdyby ktoś
    zabil mi psa to nawet kwota 10x przewyzszająca cenę rynkową psa nie
    zastąpilaby mi jego i nie występowałabym o takie "zadośćuczynienie" bo nie
    wyobrażam sobie przeliczenia miłości na zlotówki. czułabym się, jakbym
    chciala zarobic na krzywdzie zwierza i własnej tragedii. Ale to ja.

    zerknelam w ceny w googlach bo jestem posiadaczką psa i nie orientuję się w
    cenach malych zwierząt - sądziłam, ze są one rzędu kilku -kilkunastu
    zlotych, z racji swoich gabarytów. Do pomyłki się przyznałam. A jeśli chodzi
    o osoby sprzedające zwierzęta, to nie wszyscy pozbywają się ich "bo się
    znudzily" czasami ktoś okazuje się być na przyklad alergikiem [ jak to stało
    w jednym z owych ogloszen]

    HaNkA

  • 35. Data: 2004-01-28 19:09:29
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > nie mylisz "duży" z "większy"?

    Zalezy jak na to spojrzysz. Dla mnie jamnik jest maly, a np rottweiler duzy.
    Większy od jamnika:-) Ale to juz kwestia jak zbudujesz zdanie:-)

    > a jakie znaczenie ma ta nowelizacja w tym przypadku?

    Takie, ze sam zainteresowany przytoczył regulację prawną z której nie wynika
    jasno, ze wlascicielka labradora czy mieszanca owego z czyms powinna
    prowadzac psa w kagancu. Przymus taki nalozy dopiero wspomniana nowelizacja
    ale tez raczej nie w odniesieniu do labkow. Podobne parametry wielkosciowe
    ma owczarek szkocki popularnie zwany "Lessie" - jakoś nie wyobrazam sobie
    takiego psa w kagancu :-)

    > Ciekawe za co...

    Nie znam jego sytuacji materialnej więc Ci nie powiem :-)

    > Ale sąd będzie miał zabawę... ;)

    Mam nadzieję, ze do tego dojdzie:-) Kocham czytać o takich sprawach:-)

    HaNkA

  • 36. Data: 2004-01-28 19:49:50
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > ma owczarek szkocki popularnie zwany "Lessie" - jakoś nie wyobrazam sobie

    A niby dlaczego?
    Z regulacji, którą podał jasno wynika, że pies ma być duży. Co więcej
    jest potrzeba?

    KG

  • 37. Data: 2004-01-28 20:29:52
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2004-01-28 13:51, Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:

    > Kolejna sprawa - sam zwrócileś uwagę, ze własciciel tchórza mógł dodatkowo
    > "nakręcić" psa kopiąc go w pysk:-(. Wlaściciel psa, może to podnieść

    jasne, jak Twoj ukochany piesek zacznie gryzc Twoje ukochane dziecko, to
    pewnie powiesz swojemu ukochanemu pieskowi, ze mu upieczesz kotlecika
    schabowego i zeby przestal zagryzac Twoje ukochane dziecko, bo to nie
    ladnie...

    marcin

  • 38. Data: 2004-01-28 20:33:46
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2004-01-28 14:06, Użytkownik Kazy napisał:

    > Dla mnie Twoje stwierdzenia i proby podwarzenia smierci Zeusa raczej
    > sa watle w porownaniu z zaswiadzczeniem prof. dr hab. Witolda
    > Janeczka bo to wlasnie on ratowal zwierzaka. I wierz mi, iz jest on
    > autorytetem we Wroclawiu.

    no co Ty? Hanka jest najwiekszym autorytetem w tym i wszystkich innych
    wszechswiatach i nawet o czyjejs smierci potrafi sie wyrazic jako
    "bzdura wyssana z palca", wiec taki doktorek, to moze jej mowic ktora
    noga powinna wstac, a to i po dokladnej analizie metoda Blacka.

    marcin

  • 39. Data: 2004-01-28 20:40:06
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@z...com> napisał w
    wiadomości news:bv964h$r64$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > pewnie powiesz swojemu ukochanemu pieskowi, ze mu upieczesz kotlecika
    > schabowego i zeby przestal zagryzac Twoje ukochane dziecko, bo to nie

    Udam, że nie wiem o co Ci chodzi i powiem tak:
    ...a co za idiota karmi psa *pieczonymi kotletami* ?

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Rzeszów żąda dostępu do morza!."

  • 40. Data: 2004-01-28 20:48:03
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2004-01-28 20:01, Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:

    > zerknelam w ceny w googlach bo jestem posiadaczką psa i nie orientuję się w
    > cenach malych zwierząt - sądziłam, ze są one rzędu kilku -kilkunastu
    > zlotych, z racji swoich gabarytów.

    ROTLF! nastepnym razem, kiedy bede kupowal wino w mojej ulubionej
    winiarni, powolam sie na Twoj, o Wielka, autorytet i bede oczekiwal, ze
    sprzedadza mi wino taniej niz 1,5l Dzban Wina o smaku Wisniowym, z racji
    swoich gabarytow oczywiscie....

    marcin