  • 11. Data: 2006-11-27 17:58:36
    Temat: Re: pierwsza pomoc-odpowiedzialnosc
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ekf8a0$nmr$1@news.task.gda.pl...

    > Który fragment art 162kk wg. Ciebie zwalnia z odpowiedzialności za
    > spowodowanie uszczerbku na zdrowiu w wyniku podjętych działań?

    Co do żebra cały 162 kk

  • 12. Data: 2006-11-27 18:04:57
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Maluch napisał(a):
    > Pytałeś o złamane żebro. Byłeś na kursie, jak piszesz udzielania pomocy.
    > Pewnie wiesz, że ratując komuś życie poprzez stosowanie masażu serca
    > może wystąpić i występuje efekt uboczny w postaci złamanego żebra.
    > Chcesz abym podał podstawę prawną na jakiej uratowany uściśnie Ci piątkę
    > jak się ocknie?. Jak będzie bolało żebro to może machnie drugą ręką.
    Nie. Złamane żebro to był tylko przykład, chodziło mi o wyjaśnienie
    wątpliwości wywołanych różnicą między informacjami podanymi przez
    ratownika (nawet za nieudolną pomoc nie ponosi się *żadnej*
    odpowiedzialności), a np. art 155 czy 156KK. I za konkretną odpowiedź
    dziękuję Robertowi Tomasikowi.

    pozdrawiam
    piotr

  • 13. Data: 2006-11-27 19:14:11
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > ratownika (nawet za nieudolną pomoc nie ponosi się *żadnej*
    > odpowiedzialności), a np. art 155 czy 156KK. I za konkretną odpowiedź

    Całe szczęście, że Robert Tomasik zaczął od końca, bo zanim doszlibyśmy do
    art. 155 kk to mielibyśmy:
    Uszkodzenie płuca przez złamane żebro, krwotok i pewnie trzebaby było
    przewrócić delikwenta na bok łamiąc mu nadgarstek. Jak już doszlibyśmy do
    wniosku, że i tak został połamany i trzeba gipsować, to nie stoi nic na
    przeszkodzie, aby poskakać po jego kończynach dolnych itd.
    Faktycznie ile jeszcze musi się wydarzyć od złamanego żebra do art. 155 kk.
    A może już przy skakaniu by nas capnęli.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 14. Data: 2006-11-27 21:37:44
    Od: Pop Ivan <p...@g...pl>

    Takie pytania są niebezpieczne.
    Potem ktoś będzie ratował tak, żeby broń Boże nie uratować bo poszkodowany
    może do sądu pozwać. Skuteczność RKO i bez tego nie jest rewelacyjna.

    ALbo ratujesz i ryzykujesz brak wdzięczności poszkodowanego i otoczenia ( w
    tym również w trakcie akcji) albo nie ratujesz a np dzwonisz do firmy
    pogrzebowej i robisz deal. ;)

    A to czy niewdzięczny ratowany jest choćby krwiożerczym prokuratorem i tak
    dowiesz sie po fakcie. ;)) jeśli uda się go odratować oczywiście.

    Pozdr
    --
    Pop Ivan

  • 15. Data: 2006-11-28 01:18:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr" <p...@a...net.pl> wrote in message
    > O ile z brzmienia tego artykułu dość jasna jest dla mnie odpowiedzialność
    > za nieudzielenie pomocy, o tyle nie do końca widzę uzasadnienie braku
    > odpowiedzialności za np. złamanie żebra w wyniku zbyt mocnych ucisków
    > podczas resuscytacji (czy spowodowanie innego uszczerbku na zdrowiu).

    Połamane żebra to wcale nie jest wyjątek.