  • 51. Data: 2011-03-03 09:06:36
    Temat: Re: piekielny klient - długie
    Od: "Maciek." <m...@m...pl>

    Użytkownik "Ula" <s...@s...fashioncorner.pl> napisał
    > U Ciebie cos nietęgo z czytaniem i liczeniem.
    > Jasne, że zapłaciła 40 zł. I słusznie.

    300 zł, z czego 200 zł to części a reszta to robocizna. Jak dla mnie reszta
    to 100 zł. Owszem, jest tu hak w postaci _około_
    Ale to nie ja podałem kwotę 80 zł w którymś z kolei poście...
    Skończyłem.

    --
    Maciek.

  • 52. Data: 2011-03-03 12:00:24
    Od: PaPi <...@...3>

    > I tu moje pytania :
    > Na jakiej podstawie rzecznik posługuje się tym artykułem. Czy cennik i
    > zlecenie wykonania usługi nie jest wystarczającą podstawą prawną ?

    Przeciez nie masz cennika za ekspertyze. Podajesz 50% wartosci robocizny
    w przypadku naprawy.
    Klient zostawiajac sprzet nie wie ile bedzie kosztowala ekspertyza.

  • 53. Data: 2011-03-03 12:02:13
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > czy mało to już inna sprawa. Nie wiem jakie są koszty robocizny przy
    > innych naprawach, ale wierzyć mi się nie chce że za ekspertyzę kolega
    > zażyczy sobie 500zł lub więcej. A opłaty za ekspertyzy są zrozumiałe.
    > Często sprzęt trzeba rozkręcić potem złożyć po uruchamiać żeby sprawdzić
    > co się uwaliło. A to zajmuje czas pracownika, który za darmo nie
    > pracuje. W skrajnych przypadkach można zajmować się głównie wykonywaniem
    > ekspertyz za darmo. Skoro jest to firma która jest serwisem to na swoich
    > usługach musi zarabiać a ekspertyza to też usługa.

    I wszystko ok. Tyle tylko, ze kwota za ekspertyze powinna byc
    jednoznacznie podana.
    Definiowanie jej jako 50% kosztow robocizny w przypadku naprawy nie jest
    jasna definicja.

  • 54. Data: 2011-03-03 12:03:04
    Od: PaPi <...@...3>

    > Spokojnie Panowie.
    > Cena usługi JEST ZNANA przed przyjęciem sprzętu do serwisu.
    > Robocizna tej kategorii sprzętu kosztuje 80zł + części

    Masz pozycje w cenniku - EKSPERTYZA - 40zl ?

  • 55. Data: 2011-03-03 12:09:16
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Przeciez nie masz cennika za ekspertyze. Podajesz 50% wartosci robocizny w
    > przypadku naprawy.
    > Klient zostawiajac sprzet nie wie ile bedzie kosztowala ekspertyza.

    Czytaj wszystkie jego posty. Już wyjaśnił, że podaje.

  • 56. Data: 2011-03-03 13:08:22
    Temat: Re: piekielny klient - d?ugie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.03.2011 21:26, Dysiek pisze:

    > Dodam jeszcze, ze w kazdej szanujacej sie firmie lokalizacja uszkodzenia
    > jest zryczaltowana.

    Uważasz, że lokalizacja każdego uszkodzenia jest równie kosztowna?
    Skoro naprawa jest kosztowną robocizną, to znaczy, że wymaga
    gimnastykowania się, a to może (choć nie musi) również oznaczać, że
    gimnastykowania się wymaga również wycena uszkodzenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 57. Data: 2011-03-03 13:18:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.03.2011 01:04, to pisze:
    > begin Animka

    > Ten tusz się sam zapakował, poszedł na pocztę i wysłał?

    No właśnie. Mnie jeden debil niedawno straszył sądami, bo dałem cenę
    15zł za wysyłkę priorytetową, a on wyliczył, że wyjdzie mu 8zł .
    Powiedziałem mu, że na poczcie nie mieszkam i jak chce, to mogę mu
    wysłać za 8zł, ale za 4 dni, bo wtedy będę tam w okolicy. Więc 7zł za
    moje lecenie na pocztę od razu po jego wpłacie uważam i tak za
    promocyjnie niską stawkę.

    Inna sprawa, że faktycznie oszukujący na kosztach przesyłki są. Bo
    kupiłem 3 pendrajwy, które spokojnie by weszły do 1 koperty, a
    sprzedawca uparł się, żeby wysyłać każdy w osobnej kopercie i policzył
    mi 3 razy cena wysyłki... Oczywiście go pokarało, bo wysłał fakturę z
    błędami i potem mi dosyłał jeszcze fakturę poprawioną.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 58. Data: 2011-03-03 15:05:52
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Uważasz, że lokalizacja każdego uszkodzenia jest równie kosztowna?

    Jezeli w tym samym typie urzadzenia to z grubsza tak. I trzeba tak sobie ja
    ustalic by byc na plus - raz masz latwizne, lokalizujesz w minute i kasujesz
    50 zl a innym razem po godzinie tez kasujesz 50 zl. Musisz przewidziec ile
    srednio czasu nad tym spedzasz i ustalic godna stawke.

    Dysiek

  • 59. Data: 2011-03-03 16:42:24
    Od: "Papu5merf" <s...@p...ru>

    Órzytkownik "Animka" napisał:
    > Za niektórych oszustów już się trochę Allegro wzięło,
    > szkoda, że nie za wszystkich.

    jak niby allegro się wzieło?:O)
    niedawno ktoś tu pisał że właśnie allegro chroni oszustuf i zdaje się
    policja tesz:O(

  • 60. Data: 2011-03-03 16:48:40
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 22:15:29 +0100, PAP2t napisał(a):

    > Powiem tak dobry serwis bierze kase za naprawe, a partacze za expiertyzy.

    Powiem tak: skoro lubisz pracować za darmo, wpadnij, mam trochę roboty
    wokół domu.
    Jak napisał Dysiek, sensownym wyjściem jest ustalenie ryczałtu za
    diagnostykę, miłą praktyką jest też odstąpienie od owej opłaty, gdy klient
    decyduje się na naprawę.

    AK