  • 11. Data: 2011-03-02 21:15:29
    Temat: Re: piekielny klient - długie
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-02 21:16, pilocik pisze:

    > Być może masz tu trochę racji (jako konsument) natomiast zwróć uwagę, że
    > mowa tu o kwotach od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych co chyba
    > znacznie zmienia spojrzenie na tę kwestię.
    > Dodam tylko jeszcze raz, że w przypadku naprawy sprzętu kwota ta jest po
    > prostu 1/2 należności za robociznę.
    > Jakoś do tej pory nie było problemów z klientami z tego powodu.

    Powiem tak dobry serwis bierze kase za naprawe, a partacze za expiertyzy.

  • 12. Data: 2011-03-02 21:18:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin pilocik

    > Mój serwis szybko zdiagnozował usterki i wycenił koszt naprawy na ok.
    > 300zł z czego ok200 to części a pozostała kwota to robocizna. Nadmienię
    > tylko, że cennik dostępny dla klienta zawiera taką pozycję jak
    > "ekspertyza techniczna", która wynosi 50% robocizny za daną usługę i
    > jest do kwota do zapłacenia w przypadku kiedy klient nie decyduje się
    > wykonać naprawy a w przypadku naprawy sprzętu jest to po prostu 50%
    > należności za robociznę.

    Skąd te 50%? To jakiś żart? Jaki ma związek koszt ekspertyzy z kosztem
    naprawy? Wygląda to na zwykłe cwaniactwo "nie chce naprawić to niech i
    tak płaci połowę". Oznacza to w zasadzie, że rościcie sobie prawo do w
    zasadzie dowolnego ustalenia ceny ekspertyzy po fakcie.

  • 13. Data: 2011-03-02 21:20:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin pilocik

> [...]
    > znacznie zmienia spojrzenie na tę kwestię. Dodam tylko jeszcze raz, że w
    > przypadku naprawy sprzętu kwota ta jest po prostu 1/2 należności za

    Ale cena naprawy nie jest znana przed dokonaniem naprawy. Żądacie więc
    50% nieznanej kwoty! To w zasadzie tak, jakby cennika nie było, bo ile to
    jest 50% czegokolwiek?

  • 14. Data: 2011-03-02 21:20:47
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-02 22:18, to pisze:
> [...]
    > tak płaci połowę". Oznacza to w zasadzie, że rościcie sobie prawo do w
    > zasadzie dowolnego ustalenia ceny ekspertyzy po fakcie.

    To jest oczywiste ze cwaniactwo , dobry serwis jest w stanie podac
    orientacyjna cene za naprawe przy przyjmowaniu. naciagacze nie i zeruja
    na ludziach chuje zajebane.

  • 15. Data: 2011-03-02 21:21:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin pilocik

> [...]
    > znacznie zmienia spojrzenie na tę kwestię. Dodam tylko jeszcze raz, że w
    > przypadku naprawy sprzętu kwota ta jest po prostu 1/2 należności za

    Ale cena naprawy nie jest przecież znana przed dokonaniem ekspertyzy!

  • 16. Data: 2011-03-02 21:24:54
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

> [...]
    > tak płaci połowę". Oznacza to w zasadzie, że rościcie sobie prawo do w
    > zasadzie dowolnego ustalenia ceny ekspertyzy po fakcie.

    A ja mam wrażenie że macie problem ze zrozumieniem tekstu. Opłata to 50%
    kosztów robocizny. Czyli w tym przypadku rozumiem że 50zł. Czy to dużo
    czy mało to już inna sprawa. Nie wiem jakie są koszty robocizny przy
    innych naprawach, ale wierzyć mi się nie chce że za ekspertyzę kolega
    zażyczy sobie 500zł lub więcej. A opłaty za ekspertyzy są zrozumiałe.
    Często sprzęt trzeba rozkręcić potem złożyć po uruchamiać żeby sprawdzić
    co się uwaliło. A to zajmuje czas pracownika, który za darmo nie
    pracuje. W skrajnych przypadkach można zajmować się głównie wykonywaniem
    ekspertyz za darmo. Skoro jest to firma która jest serwisem to na swoich
    usługach musi zarabiać a ekspertyza to też usługa.

  • 17. Data: 2011-03-02 21:25:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin leon

    > Jest i to mu odpisz. Klientka zgodziła sie na warunki podczas
    > przyjmowania sprzetu i tyle.

    Co to za warunek -- 50% czegoś, co sobie wymyślimy? I to w dodatku w
    odniesieniu do konsumenta?

  • 18. Data: 2011-03-02 21:27:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > W skrajnych przypadkach można zajmować się głównie wykonywaniem ekspertyz
    > za darmo. Skoro jest to firma która jest serwisem to na swoich usługach
    > musi zarabiać a ekspertyza to też usługa.

    Nie zarabia jak kazda szanujaca sie firma - stawka zryczaltowana.

    Dysiek

  • 19. Data: 2011-03-02 21:28:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin PesTYcyD

    > A ja mam wrażenie że macie problem ze zrozumieniem tekstu. Opłata to 50%
    > kosztów robocizny.

    Ale koszt robocizny nie jest wcześniej znany i zależy od tego, co sobie
    wymyśli osoba dokonująca ekspertyzy. Czyli w takiej sytuacji to ona de
    facto wyznacza dowolnie cenę ekspertyzy PO FAKCIE.

  • 20. Data: 2011-03-02 21:31:47
    Od: pilocik <p...@n...pl>

> [...]
    > tak płaci połowę". Oznacza to w zasadzie, że rościcie sobie prawo do w
    > zasadzie dowolnego ustalenia ceny ekspertyzy po fakcie.

    Spokojnie Panowie.
    Cena usługi JEST ZNANA przed przyjęciem sprzętu do serwisu.
    Robocizna tej kategorii sprzętu kosztuje 80zł + części, tak więc
    opowieści o horrendalnych kosztach i ustalaniu kosztów z kosmosu nie
    mają racji bytu. Jeśli klient zrezygnuje z naprawy to płaci tylko 50%
    robocizny bez żadnych części !!! Często bywa tak, że ta kwota nie
    pokrywa czasu i elementów potrzebnych do określenia precyzyjnego usterki
    i kosztu naprawy.
    Dodatkowo w tej cenie mieszczą się drobne elementy ( np. bezpieczniki
    itp ) do kwoty 10zł oraz pełna informacja telefoniczna klienta o
    statusie sprzętu. Każdy klient jest na bieżąco informowany o stanie
    sprzętu, orientacyjnym koszcie części oraz o terminie realizacji.

    Wszystkie te informacje są znane klientom PRZED naprawą, i każdy
    podpisuje na zleceniu naprawy, że AKCEPTUJE te warunki.