  • 11. Data: 2003-09-06 18:15:13
    Temat: Re: picie w sklepie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zastanawiam się i doszedłem do przekonania, ze w sumie można pić tam piwo.
    No bo las, podwórko czy sklep to ani ulica ani plac ani park.

  • 12. Data: 2003-09-07 10:02:16
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Zastanawiam się i doszedłem do przekonania, ze w sumie można pić tam piwo.
    > No bo las, podwórko czy sklep to ani ulica ani plac ani park.

    he, he. to jak to w koncu jest? moge wejsc do sklepu i spozywac zakupiony w tym
    sklepie alkohol?/piwo/?bez jakichkolwiek konsekwencji prawnych? i sprzedawczyni
    tez nie ponosi zadnych konsekwencji pozwalajac na picie w sklepie? to dlaczego
    straz miejska wlepia mandaty za picie w sklepie, czy przed sklepem?

    M.

  • 13. Data: 2003-09-07 10:59:36
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > straz miejska wlepia mandaty za picie w sklepie, czy przed sklepem?

    przed sklepem pić przecie nie wolno
    (w mieście będzie to "ulica")-
    przepisy ustawy już cytowano;
    co do sprzedawczyni (jeśli - oczywiście -
    zezwoli na to), to patrz tu:.
    Art. 43. 1. Kto sprzedaje lub podaje napoje alkoholowe w wypadkach, kiedy jest to
    zabronione, albo bez wymaganego
    zezwolenia lub wbrew jego __warunkom__,
    podlega grzywnie.

    osoba spożywająca może zostać ukarana,
    jeśli spożywa "wbrew zakazom", ewentualnie
    przynosi własny=przyniesiony;

    a co do strażników miejskich; no cóż,
    mandatu przecie nie musisz przyjmować;

    gl

  • 14. Data: 2003-09-07 11:19:27
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    przyszło mi na myśl, że tytułową czynność
    można od biedy potraktować jako nieobyczajny wybryk->
    ->wywołanie zgorszenia w miejscu publicznym;
    pytanie tylko, czy kogokolwiek takie picie rzeczywiście gorszy;

    g.

  • 15. Data: 2003-09-07 15:03:04
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > przed sklepem pić przecie nie wolno
    > (w mieście będzie to "ulica")-
    > przepisy ustawy już cytowano;

    oki. przed sklepem nie.chociaz tak naprawde - nikt konkretnego artykulu ustawy
    nie zacytowal.

> [...]
    > zezwoli na to), to patrz tu:.
    > Art. 43. 1. Kto sprzedaje lub podaje napoje alkoholowe w wypadkach, kiedy

    przepraszam - ale do ktorego fragmentu tego artykulu dopasujesz
    odpowiedzialnosc sklepowej?z jakiego fragmentu ustawy o wychowaniu w trzezwosci
    wynika zlamanie przez sklepowa warunkow czy tez zakazu itp?

    > osoba spożywająca może zostać ukarana,
    > jeśli spożywa "wbrew zakazom", ewentualnie
    > przynosi własny=przyniesiony;

    caly czas o to pytam. czy lamie zakaz spowyajacy alkohol w sklepie? jesli tak -
    to ktory fragment ustawy o wychowaniu w trzezwosci o tym mowi? jak dotychczas
    padaly rozne odpowiedzi:

    Joasia: - sprzedawczyni odpowiada, pijacy w sklepie nie
    Robert: - sklania sie do tego, ze sprzedawczyni raczej nie odpowiada, chyba, ze
    otworzy butelke. co do pijacych w sklepie Robert uwaza, ze odpowiadaja za
    wykroczenie.

    wiec jak to w koncu jest? jest odpowiedzialnosc sprzedawczyni i pijacych w
    sklepie- czy jej nie ma? czy znowu mamy jakas niedorobke w ustawie? moze tkos
    wyjasni.

  • 16. Data: 2003-09-07 19:34:42
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > oki. przed sklepem nie.chociaz tak naprawde - nikt konkretnego artykulu ustawy
    > nie zacytowal.

    przejrzyj wątek (nie jest długi)-
    było zacytowane ;
    nr artykułu tez podano ("ulice, place,parki") ;

    :.
> [...]
    > odpowiedzialnosc sklepowej?z jakiego fragmentu ustawy o wychowaniu w trzezwosci
    > wynika zlamanie przez sklepowa warunkow czy tez zakazu itp?

    litości- przecież masz _podkreślony_
    fragment oraz podany numer atykułu;
    oczywiście, musi się sklepowa _godzić_ na takie picie;
    a warunki zezwolenia (koncesji) = sprzedaż "na wynos"
    (nie do spożycia na miejscu);

    > caly czas o to pytam. czy lamie zakaz spowyajacy alkohol w sklepie? jesli tak -
    > to ktory fragment ustawy o wychowaniu w trzezwosci o tym mowi? jak dotychczas
    > padaly rozne odpowiedzi:

    ustaliliśmy przecie, że pijący nie łamie tej ustawy;
    "Art. 43.1. 1. Kto spożywa napoje alkoholowe wbrew zakazom określonym w art. 14 ust.
    1 i 2a-6 albo nabywa lub spożywa
    napoje alkoholowe w miejscach nielegalnej sprzedaży, albo spożywa napoje alkoholowe
    przyniesione przez siebie lub inną
    osobę w miejscach wyznaczonych do ich sprzedaży lub podawania,
    podlega karze grzywny.
    2. Usiłowanie wykroczenia określonego w ust. 1 jest karalne.
    3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w ust. 1 można orzec przepadek napojów
    alkoholowych, chociażby nie były
    własnością sprawcy."

    w ww. przepisie chodzi o "zakazy" zawarte w ustawie, a nie o wywieszkę w sklepie.

    EOT
    gl

  • 17. Data: 2003-09-07 23:24:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    trzezwosci
    | wynika zlamanie przez sklepowa warunkow czy tez zakazu itp?

    W zezwoleniu na sprzedaż alkoholu jest napisane, że nie wolno na przykład
    sprzedawać do spożycia na miejscu, a jedynie na wynos. Wówczas sprzedając na
    miejscu sprzedaje wbrew jego warunkom. W każdym zezwoleniu na sklep jest
    takie zastrzeżenie.