  • 31. Data: 2008-04-27 11:50:30
    Temat: Re: picie nie-alkoholu w alkoholowym opakowaniu
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał

> [...]
    > czynność i jej odbiór przez osoby trzecie. Czy widząc na ulicy faceta
    > żłopiącego coś z puszki po piwie, dziecko powie "Oo, pan pije oranżadę"
    > ? Nie. Widać że gość chleje browara i właśnie tak zostanie to odebrane.
    > Co naprawdę jest w puszce z napisem "Mocny Full" jest tu nieistotne.
    >
    > We wspomnianym przepisie tak naprawdę chodzi nie o to, by zabronić
    > komukolwiek picia piwa w miejscu publicznym. Chodzi o to, by nie
    > promować tego zachowania - to jest właśnie wychowawcze działanie jakie
    > chce uzyskać ustawodawca i taka też będzie linia oskarżenia jak i
    orzekania.

    Powtórzę się: jaka była intencja ustawodawcy to można sobie dywagować
    a co jest w ustawie to można przeczytać. Więc to co rzeczywiście było
    w puszce ma kluczowe znaczenie.

    Uważasz, że gdyby menele pociągali w parku siwuchę z butelki po soku
    to nie łamia ustawy i nic zrobić im nie można? W Stanach, owszem,
    zawinięcie flaszki w papier załatwia sprawę, nasza prawo jest inne.

  • 32. Data: 2008-04-27 13:05:45
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Sebcio pisze:
    > 4 Nie. Widać że gość chleje browara i właśnie tak zostanie to odebrane
    > Co naprawdę jest w puszce z napisem "Mocny Full" jest tu nieistotne.

    Skoncz pisac bzdury. Ustawa jasno mowi o spozywaniu, i nie ma znaczenia
    z jakiego pojemnika pijesz alkohol. Istotne jest samo picie.

    We wspomnianym przepisie tak naprawdę chodzi nie o to, by zabronić
    > komukolwiek picia piwa w miejscu publicznym.

    Ale takiego zakazu nawet nie ma.

    Jacek

  • 33. Data: 2008-04-27 14:43:39
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Kwi, 13:50, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Uważasz, że gdyby menele pociągali w parku siwuchę z butelki po soku
    > to nie łamia ustawy i nic zrobić im nie można? W Stanach, owszem,
    > zawinięcie flaszki w papier załatwia sprawę, nasza prawo jest inne.

    No to masz jeszcze kilktysiecy policjantow do edukacji. Ostatnio
    znajoma skarzyla mi sie ze ostala mandat za picie w miejscu
    publicznym. Siedzieli sobie w parku (kilka drzew i lawki) kolo nich
    walaly sie stare butelki po winie, puszki po piwie itp. Park sluzy po
    zmroku jako miejsce picia. Oni siedzieli rano kolo 10 , podbili do
    niech policjanci poprosili o dowdy i zaczeli wypisywac mandaty. Po
    czym oddali dowody razem z mandatem. Wtedy ludzie zaczeli sie burzyc,
    chcieli dmuchac w baloniki, sprawdzac krew itp. Bo jednak 100 zlotych
    na glowe to nie jest malo. Mandatow nie przyjeli wiec sprawa trafila
    do sadu. Jak sie skonczylo? Bronili sie ze nic nie pili a dostac
    mandat za to ze sie stoi kolo pustej puszki to tak jak zostac
    zgarnietym na narkomanstwo bo sie stalo kolo apteki. Sedzina puscila
    ich bez grzywny ale z upomnieniem ze nastepnym razem powinni sprzatac
    mejsce gdzie stoja zeby policjantow nie mylic.

  • 34. Data: 2008-04-27 14:52:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał

    > Sedzina puscila ich bez grzywny

    Słusznie.

    > ale z upomnieniem ze nastepnym razem powinni sprzatac
    > mejsce gdzie stoja zeby policjantow nie mylic.

    A tu się wygłupiła. Zamiast tego durnego "pouczenia" powinna się
    przejechać po tych tępych krawężnikach.

  • 35. Data: 2008-04-27 17:06:52
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:fv1pck$i8$1@news.onet.pl...

    > W Stanach, owszem,
    > zawinięcie flaszki w papier załatwia sprawę, nasza prawo jest inne.

    Ale to chyba tylko na filmach :)))

    Pozdrawiam Przemek

  • 36. Data: 2008-04-27 22:52:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > nie

    Zgadzając sie z Tobą pozwolę sobie jeszcze podnieść, ze właśnie to jest
    najgłębsze w tym unormowaniu. Bo moim zdaniem zgorszenie publiczne powoduje
    nie zawartość naczynia, ale opakowanie.

  • 37. Data: 2008-04-28 05:57:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Zgadzając sie z Tobą pozwolę sobie jeszcze podnieść, ze właśnie
    > to jest najgłębsze w tym unormowaniu.
    ^^^^^^^^^^
    W sensie najbardziej do d4?
    Czy może używasz jakiejś chorej autokorekty?

  • 38. Data: 2008-04-28 07:22:16
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > najgłębsze w tym unormowaniu. Bo moim zdaniem zgorszenie publiczne
    > powoduje nie zawartość naczynia, ale opakowanie.

    zgorszenie? a ja myślałem, że chodzi o poprawienie bezpieczeństwa
    obywateli w miejscach publicznych.

  • 39. Data: 2008-04-28 07:25:41
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    PiotRek pisze:
    > Nie ma podstawy prawnej, ale... Polecam ten wątek:
    > http://groups.google.pl/group/pl.regionalne.warszawa
    /browse_frm/thread/0fde3681bca32114/c381aade4428c942
    ?#c381aade4428c942

    dzięki, mniej więcej takiej reakcji strażników miejskich oczekiwałem:)

  • 40. Data: 2008-04-28 07:41:49
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:
    > Jeśli jest to "opakowanie alkocholowe" to *domniemywanie* że jest w nim
    > alkohol *jest całkowicie uzasadnione*, szczególnie przy braku *jasnego*
    > twierdzenia "karanego mandatem" *w momencie karania* że jest inaczej.

    no jasne, jednakże ustawodawca nie zabrania spożywania jakichkolwiek
    płynów w opakowaniu po alkoholu. jeszcze:) a przy okazji - ciekawe, że
    żaden z producentów piwa nie wypuścił dotychczas (o ile wiem) piwa
    'antystrażnikowego' w butelce przypominającej taką po oranżadzie.
    najpewniej są ograniczeni przepisami.