  • 41. Data: 2008-07-03 07:32:04
    Temat: Re: picia a ciąża czy cos moge zrobic
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:g4hs2m$j4q$1@news2.task.gda.pl...

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    > napisał w news:g4g3l9$isf$1@news.dialog.net.pl...

    > skoro z nia zyje i zalezy mu na ciazy, to wnosze ze jednak
    > jest to jego dziecko

    Wniosek prosty, ale trochę prymitywny.

    Czy tylko bycie ojcem uzasadnia zainteresowanie zdrowiem
    płodu? Dziecko może mieć innego ojca, a kleju po prostu chce,
    żeby było zdrowe. Zwłaszcza że pisze "zyje z kobieta", więc
    może zamierzają wspólnie to dziecko chować, nawet jeśli nie
    są małżeństwem, i nawet jeśli to nie jego dziecko. Komu by
    nie zależało, gdy ma w perspektywie opiekę nad dzieckiem,
    aby to dziecko zdrowe było?

    I w ogóle, komu nie zależy, by dzieci rodziły się zdrowe?
    Nie tylko najbliższa rodzina, ale - poprzez opiekę społeczną
    - wszyscy w jakimś tam stopniu ponosimy koszty leczenia
    i opieki nad niesprawnymi dziećmi. Jeśli niesprawność nie da
    się usunąć, to również później nad niesprawnymi dorosłymi.
    Więc nie tylko ze względów uczuciowych i moralnych, ale nawet
    z prostego interesu społeczno-ekonomiczny (i biologicznego,
    gatunkowego przecież też) warto dbać o zdrowe życie ciężarnej.

    Maciek

  • 42. Data: 2008-07-03 07:38:31
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 13:37:52 +0200, kleju napisał(a):

    > to ja wiem, szukam jakies konstruktywnej odpowiedzi

    Nie ma - musi być dowód że to dziecku zaszkodziło - powtarzam zaszkodziło,
    a nie że "może zaszkodzić". Czyli w praktyce dopiero po urodzeniu lekarze
    ocenią czy matka szkodziła dziecku czy nie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 43. Data: 2008-07-03 07:56:35
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:14tuct0o4qex0.awjzqoa10wpl$.dlg@40tude.net...

    > Nie ma - musi być dowód że to dziecku zaszkodziło - powtarzam zaszkodziło,
    > a nie że "może zaszkodzić". Czyli w praktyce dopiero po urodzeniu lekarze
    > ocenią czy matka szkodziła dziecku czy nie.

    A nawet wtedy orzeczenie będzie tylko gdybaniem. Bardzo naukowym
    i poważnie uzasadnionym -- ale jednak w istocie swej tylko gdybaniem.

    Nikt nie przedstawi bezspornego dowodu na to, że jakiś konkretny
    skutek u konkretnego pacjenta powstał z przyczyny akurat tej czy
    tamtej szklanki wina, czy może papierosów, a może oparów lakieru,
    którym sąsiad malował boazerię i zasmrodził tym cały budynek,
    lub może pełnych sztucznych nawozów "zdrowych jarzyn" kupowanych
    na pobliskim bazarku...

    Maciek

  • 44. Data: 2008-07-03 09:15:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    nic wiecej pozatym co napisal januesze nie mam do dodania, zgadzam sie ze
    problemy u dziecka, po piciu przez matke alko w czasie ciazy, moga wystapic,
    ale moga a nie musza, i ilosc alko ma znaczenie

  • 45. Data: 2008-07-03 09:17:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

    > żeby było zdrowe. Zwłaszcza że pisze "zyje z kobieta", więc

    bo prawdopodobnie jest to konkubinat

    co do reszty, a i owszem, mozesz miec racje, ale w taki altruizm to ja
    specjalnie nie wierze, chyba za stary juz jestem

  • 46. Data: 2008-07-03 10:53:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 03 lipiec 2008 11:15
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4i5c9$8jo$1@news2.task.gda.pl>):

    > nic wiecej pozatym co napisal januesze nie mam do dodania, zgadzam sie ze
    > problemy u dziecka, po piciu przez matke alko w czasie ciazy, moga
    > wystapic, ale moga a nie musza, i ilosc alko ma znaczenie

    Nie wiem co napisał, bo siedzi u mnie od dawna w plonkownicy.
    Nie wiem czy mogą a nie muszą, bo wszystkie źródła zgodnie twierdzą, że
    występują na 100% i tylko stopień uszkodzenia jest dyskusyjny. Bo wiesz,
    jak masz małe uszkodzenie, to nie wiesz czy dziecko ma IQ takie, bo cośtam
    czy bo alkohol. Na pewno każda dawka powinna być zabroniona i już.

    --
    Tristan

  • 47. Data: 2008-07-03 11:05:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie wiem czy mogą a nie muszą, bo wszystkie źródła zgodnie twierdzą, że
    > występują na 100%

    nie wszystkie, bo cala masa ginekologow poloznikw, a wiec ludzi siedzacych w
    temacie i znajacych sie, poleca to o czym juz pisalem, od czasu do czas
    lampke czerwonego wina jesli matka ma kiepska morfologie

  • 48. Data: 2008-07-03 12:15:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 03 lipiec 2008 13:05
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4ibq7$b58$1@news2.task.gda.pl>):

    > nie wszystkie, bo cala masa ginekologow poloznikw, a wiec ludzi siedzacych
    > w temacie i znajacych sie, poleca to o czym juz pisalem, od czasu do czas
    > lampke czerwonego wina jesli matka ma kiepska morfologie

    Może na zasadzie mniejszego zła albo legend urbana.

    --
    Tristan

  • 49. Data: 2008-07-03 12:27:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Może na zasadzie mniejszego zła albo legend urbana.

    legend urban to jest to co opowiadasz

  • 50. Data: 2008-07-03 15:34:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4hs2m$j4q$1@news2.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    > wiadomości news:g4g3l9$isf$1@news.dialog.net.pl...
    > no to po co je zaczynasz?
    Nie rozumiesz, co czytasz.
    Kończę, a nie zaczynam.

    > skoro z nia zyje i zalezy mu na ciazy, to wnosze ze jednak jest to jego
    > dziecko
    Proste wnioskowania niekoniecznie doprowadzają do słusznych konkluzji.
    Aby ich uniknąć należy umieć spojrzeć na problem z odpowiedniej perspektywy.
    Wątkoczyńca może nawet być przekonany o własnym ojcostwie, co nie musi
    pozostawać w zgodzie z rzeczywistością.

    --
    Jotte