  • 61. Data: 2024-03-29 00:54:34
    Temat: Re: pełno trupów dookoła
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W kawałkach to byle gdzie możesz rozrzucic.
    >
    > Tylko to problem tak pociąc na kawałki.
    > I krew bryzga.

    > No ale jaki jest rozstaw w kracie, to chyba widać ?

    Jak świeży trup to pewnie utknie na tej kracie, ale taki dobrze
    nadgnity? Tam jest pewnie niezłe ciśnienie/przepływ.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2024-03-29 07:09:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 22:08:13 +0100, Shrek wrote:

    > Tak mówi rzecznik, klient twierdzi że był ale go zbyto, potem jest
    > postępowanie i dyżurny wylatuje z roboty. Pismaki pierdolone...

    > Poradzisz czy nie - IMHO faktem jest że znaczna częśc zabójstw uchodzi
    > bezkarnie a ukrycie zwłok jest całkiem prostym i skutecznym sposobem na
    > zbrodnie doskonałą - właśnie dlatego że "zaginionych nie opłaca się
    > szukać, bo się znajdują a jak nie to ich sprawa"

    No ale gdzie chcesz szukac? Polska jest duza.

    No dobra, można pójsc do pracy, przesłuchac kolegów, ustalic gdzie był
    ostatnio, z kim sie umawiał, moze sie cos wychwyci.
    Telefon mozna sprawdzic, lokalizacje konta google mozna bylo
    sprawdzic... monitoringi przesledzic.

    No ale nie dziw sie, ze na szukanie motocykla wtedy czasu zabraknie.
    A delikwent sie prawie zawsze sam znajdzie.

    > Dobra - ja ten pod sklepem.

    Tam pod sklepem, to nie wiadomo, na ile ten "znajomy policjant"
    namieszał. Moze trzeba było dzwonic na 112 zamiast znajomosci szukac.

    Trudno powiedziec na ile go tam celowo zbywano, na ile obiektywnie,
    ale trafil na komisariat chyba dosc późno, a policja w koncu patrol
    wydelegowala, z psem chyba nawet ... i ponoc ten patrol zaczął od
    piwnicy ...

    J.

  • 63. Data: 2024-03-29 11:12:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 07:09, J.F pisze:

    > No ale gdzie chcesz szukac? Polska jest duza.

    Tak jak w każdej innej sprawie.

> [...]
    > ostatnio, z kim sie umawiał, moze sie cos wychwyci.
    > Telefon mozna sprawdzic, lokalizacje konta google mozna bylo

    No widzisz.

    > No ale nie dziw sie, ze na szukanie motocykla wtedy czasu zabraknie.

    Ale oni jak mają szukać osoby to mówią że motocykla, jak motocykla to że
    osoby.

> [...]
    > ale trafil na komisariat chyba dosc późno, a policja w koncu patrol
    > wydelegowala, z psem chyba nawet ... i ponoc ten patrol zaczął od

    No jednak postępowanie wykazało że z wyjątkiem jednego każdy miał coś na
    sumieniu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2024-03-29 16:32:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 22:01, Shrek pisze:
    > Pewny jesteś Bo z tego co pamiętam to warunkiem uzyskania peselu "na
    > preferencyjnych warunkach" było właśnie przekroczenie granicy w
    > konkretnym czasie.

    Pewny jestem tego, że mamy w PESEL liczne wpisy zawierające tylko imię,
    nazwisko i datę urodzenia.

    > Może. Ale gdzieś musi mieszkać, pewnie będzie chciał mieć samochód. Robi
    > ię to skomplikowane i uciażliwe.A jak się na tym nie znasz to w końcu
    > gdzieś wpadniesz.

    Samochód może być kolegi. Mieszkać też może u kogoś.

    > O tej z której korzysta straż graniczna na przejściach. Skanują
    > dokumenty i komputer im daje "zielone albo czerwone światełko". Skąd wie
    > jakie?

    Baza sprawdza, czy dla danego cudzoziemca niema zakazu wjazdu. Nie mamy
    bazy zagranicznych paszportów. Jeśli obcokrajowiec bedzie poszukiwany,
    to faktycznie wpadnie. Ale mieszkaniec Schengen często nie jest przez
    polskie władze wprowadzany do bazy, bo po co? Dlatego są osobne odprawy,
    bo tu się wyrywkowo sprawdza.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 65. Data: 2024-03-29 16:41:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 21:25, Shrek pisze:
    > A które są?

    Wszystkie świeże.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 66. Data: 2024-03-29 17:51:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Samochód może być kolegi. Mieszkać też może u kogoś.

    Wszystko może, tylko po co skoro się nie ukrywa?

    > Baza sprawdza, czy dla danego cudzoziemca niema zakazu wjazdu.

    Znaczy co - wystarczy lewy paszport i nikt nie sprawdza czy taki typ
    isnieje i czy taki paszport został wydany? W takim razie tylko idiociby
    wpadali na granicy wiedząc że są poszukiwani.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-03-29 17:54:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wszystkie świeże.

    Czyli zasadniczo wszystkie zgłaszane. A tymczasem mówisz że 19 na 20
    nawet nie rejestrujecie - takie pilne:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2024-03-29 20:22:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 21:17, J.F pisze:
    > Ani żadnych poszukiwań przez policje ?

    A pożądanym skutkiem jest znalezienie osoby, czy statystyczne
    odnotowanie poszukiwań?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 69. Data: 2024-03-29 20:26:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 17:51, Shrek pisze:

    > Wszystko może, tylko po co skoro się nie ukrywa?

    Przyczyny mogą być różne. Przypadkowo obniżenie socjalu, skoro jest
    bogaty i ma samochód :-)

    > Znaczy co - wystarczy lewy paszport i nikt nie sprawdza czy taki typ
    > isnieje i czy taki paszport został wydany? W takim razie tylko idiociby
    > wpadali na granicy wiedząc że są poszukiwani.

    Paszporty maja zabezpieczenie, a f-sze Straży Granicznej są szkoleni w
    wykrywaniu fałszywych dokumentów. Natomiast, by zweryfikować paszport
    innego kraju trzeba zwracać się do władz tego kraju i nikt tego nie robi
    domyślnie, ani nie ma jakieś centralnej międzynarodowej bazy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 70. Data: 2024-03-29 20:33:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 17:54, Shrek pisze:
    > Czyli zasadniczo wszystkie zgłaszane. A tymczasem mówisz że 19 na 20
    > nawet nie rejestrujecie - takie pilne:P

    Znowu zaczynasz się wypowiadać na tematy, o których nie tylko nie masz
    zielonego pojęcia, ale przy okazji, jak Ci ktoś tłumaczy, to nawet nie
    zadajesz sobie trudu, by to pojąć. A to nie jest jakaś tajemnicza
    technologia NASA, a prosta zależność.

    Rejestruje się poszukiwanie po tym, jak ktoś złoży zawiadomienie o
    zaginięciu. Do tego są druki i to się wprowadza do systemu. Od tego
    momentu wszyscy już szukają. Wcześniej szuka się tym, co jest pod ręką i
    w miejscach na zdrowy rozsądek.

    Jak dziecko zginie w lesie, to mniej pilne jest to, by wszyscy
    policjanci na świecie go szukali, a bardziej, by pobliski zagajnik
    przeszukać. Szanse na to, że dziecko znajdzie się w obcym kraju są małe.
    Członkowie rodziny też raczej biegają i szukają dziecka, niż składając
    zawiadomienie w jednostce Policji.

    No i jak się znajdzie taką osobę, to nie ma poszukiwań w ogóle -
    statystycznie.
    --
    (~) Robert Tomasik