  • 21. Data: 2012-10-06 14:29:55
    Temat: Re: pedofil (?) sie powiesił
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.10.2012 22:39, Robert Tomasik pisze:

    > Żaden pedofil. Dziennikarze używają tego słowa bez sprawdzenia, co ono
    > oznacza. Ani 14-to latka nie jest dzieckiem, ani współżyjący z nią 18-to
    > latek pedofilem. Przepis chroni osoby w wieku poniżej 15 lat przed

    Mi tego nie musisz tłumaczyć.

    > wszelkimi aktami seksualnymi uznajac, ze po prostu nie posiadają one
    > wystarczajacego rozeznania, by samodzielnie wybrać, co dla nich dobre.
    > Mozna oczywiście dyskutować,c zemu akurat 15 lat. W wypadku kobiet, to w
    > tym wieku różnie bywa. Nie ejdna 14-to latka bywa bardziej w tych
    > sprawach obeznana, niż 16-to latka. Różnie sie dziewczyny rozwijają.

    Śmiem twierdzić, że zdarzają się 14-latki inteligentniejsze i bardziej
    dojrzałe psychiczne (abstrahując nawet od spraw seksu) od niektórych
    20-latek a nawet 30-latek.

    Granica prawna legalności seksu jest czysto arbitralna, co wyraźnie
    widać po różnicach w prawnej granicy "wieku świadomej zgody" w różnych
    krajach.

    Np. gdyby ów chłopak z tą dziewczyną pojechali do Hiszpanii i tam się
    zabawiali - nic by im nie groziło. Jakby ta słynna impreza z Polańskim
    była w Hiszpanii, usamany mogłyby mu naskoczyć. Tam limit "świadomej
    zgody" to 13 lat.

    Z kolei w innych krajach obojgu groziłyby surowe konsekwencje nawet
    jakby oboje byli pełnoletni wg naszej definicji prawnej ale nie mieliby
    ślubu.

  • 22. Data: 2012-10-06 18:58:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szkoła wiezięnna?

    Podstawowa przy starym układzie klas.

  • 23. Data: 2012-10-06 19:01:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:50702443$1@news.home.net.pl...

    > Śmiem twierdzić, że zdarzają się 14-latki inteligentniejsze i bardziej
    > dojrzałe psychiczne (abstrahując nawet od spraw seksu) od niektórych
    > 20-latek a nawet 30-latek.

    Znam takei przypadki.

    > Granica prawna legalności seksu jest czysto arbitralna, co wyraźnie widać
    > po różnicach w prawnej granicy "wieku świadomej zgody" w różnych krajach.

    Bo te granice są ustalane do narodu, któy je ustanawia. U nas ktos uznał,
    ze 15 lat bedzie dobrze. Ale w wypadku Romów obecnie oboiwiazuej taka
    tenbdencja, że się nie ściga uznajac ich odmienność kulturową. To ogólna
    tendencja i nie ręczę, ze ktoś gdziś tam nieściga.

  • 24. Data: 2012-10-06 21:44:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yahoo wrote:

    > No ale właśnie o to chodzi... Jaki pedofil? W dzisiejszych czasach
    > trzeba by tak nazywać co drugiego 18-latka...
    > Ale prawnie tak to właśnie wygląda - uprawiał seks z osobą małoletnią
    > - poniżej 15 roku życia...

    ostatnio psycholog sie w prasie wypowiadał że gdy różnica wieku jest
    mniejsza niż 5 lat nie uważa sie aby doszło do pedofilii w aspekcie
    medycznym.

    sprawca odpowiada za współżycie za osobą poniżej 15 roku życia, nie jest
    jednak pedofilem.

  • 25. Data: 2012-10-07 00:04:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.10.2012 21:44, Marek Dyjor pisze:

    > ostatnio psycholog sie w prasie wypowiadał że gdy różnica wieku jest
    > mniejsza niż 5 lat nie uważa sie aby doszło do pedofilii w aspekcie
    > medycznym.

    Nawet jakby różnica była 50 lat nie ma to znaczenia.

    Pedofil 14-latką się nie zainteresuje i tyle, bo u takiej już się
    wykształciły drugorzędne cechy płciowe (pomijam wyjątki w postaci
    jakichś patologicznych opóźnień).

  • 26. Data: 2012-10-07 04:26:35
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-10-05 12:01, jacki pisze:
> [...]
    > (chociaż oczywiście nie musi) A za wikipedią:
    >
    > "W ICD-10 pedofilii przyznano kod F65.4, kryteria jej rozpoznania obejmują:
    >
    > 1. Doświadczanie powtarzającego się, nasilonego popędu i wyobrażeń
    > seksualnych dotyczących czynności seksualnych z dziećmi, jednocześnie z
    > towarzyszącym temu wyraźnym cierpieniem, od co najmniej 6 miesięcy
    > (ogólne kryterium zaburzenia preferencji seksualnych).
    > 2. Utrwalona/ dominująca skłonność do aktywności seksualnej z dzieckiem
    > lub dziećmi w wieku przed pokwitaniem.
    > 3. Sprawca ma co najmniej 16 lat i jest co najmniej 5 lat starszy od

    Zapomniałes chyba dodać, że powyższe warunki musza być spełnione naraz,
    bo w przeciwnym razie pedofilów mamy miliony (z punktu 3 :-)

  • 27. Data: 2012-10-07 16:06:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2012 04:26, p47 pisze:

    > Zapomniałes chyba dodać, że powyższe warunki musza być spełnione naraz,
    > bo w przeciwnym razie pedofilów mamy miliony (z punktu 3 :-)

    No faktycznie - na pierwszy rzut oka większość policzy "16 - 5 = 11" i
    się zbulwersuje, ale przecież "co najmniej 16" to będzie także 36, a
    nawet najbardziej tępy dziennikarz nie nazwie pedofilem 36-latka
    zadającego się z kobietą w wieku 31 lat ;)

  • 28. Data: 2012-10-07 16:12:30
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-07 16:06, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > nawet najbardziej tępy dziennikarz nie nazwie pedofilem 36-latka
    > zadającego się z kobietą w wieku 31 lat ;)

    Myślę, że nie doceniasz pismaków... :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 29. Data: 2012-10-07 19:35:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > nawet najbardziej tępy dziennikarz nie nazwie pedofilem 36-latka
    > zadającego się z kobietą w wieku 31 lat ;)

    ale juz w przypadku 40 latka zajmującego sie 18 latką to bym to kwalifikował
    jako zboczenie ale ze strony tej 18 latki ;-)

  • 30. Data: 2012-10-07 20:01:23
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-07 19:35, Marek Dyjor pisze:

    > ale juz w przypadku 40 latka zajmującego sie 18 latką to bym to
    > kwalifikował jako zboczenie ale ze strony tej 18 latki ;-)

    ... poczekamy, aż będziesz miał 40... ;)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.