  • 11. Data: 2007-09-10 13:57:48
    Temat: Re: parkowanie na parkingu osiedlowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnfea0ur.4a5.ArtGola@onet.pl...

    > Oczywiście JEST wykroczeniem, jeśli sp-nia jest
    > właścicielem/administratoerm tegoż terenu i zasady tam obowiązujące (tu
    > parkowania) zostały podane do publicznej wiadomości np. na tablicy
    > umieszczonej przy wjezdzie, znakach drogowych itp.

    Mowa o zakazie wynikającym z regulaminu. Zgadzam się z Tobą w odniesieniu
    do znaków drogowych, natomiast kierujący nie ma obowiązku czytania
    wszystkich reklam i tablic innych, niż określone w rozporządzeniach w
    poszukiwaniu zakazów.

  • 12. Data: 2007-09-10 16:07:15
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    Robert <r...@g...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Artur Golański" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    to fragment art. 98 KW, byś nie musiał szukać :-)

    > Mowa o zakazie wynikającym z regulaminu.
    Zauważ, że w KW podano:
    "...nie stosuje się do przepisów regulujących korzystanie z dróg.."

    > natomiast kierujący nie ma obowiązku czytania
    > wszystkich reklam i tablic innych, niż określone w rozporządzeniach w
    > poszukiwaniu zakazów.
    A wynika to Twoim zdaniem z...?
    Zauważ, że na drogach wewnętrznych (poza wyjątkami określonymi w PoRD)
    znaki w zasadzie nie obowiązują, jako, że i PoRD nie obowiązuje w tym
    zakresie.
    Jest właśnie odwrotnie. Czytaj/zapoznaj się z przepisami
    regulującymi... (a dlaczego nie z tymi zawartymi w regulaninie ;-))
    skoro wjeżdzasz na drogę niepubliczną. Natomiast dla każdego kierowcy
    znak drogowy, a w szczególności ten z rozp. jest zrozumiały i w oczywisty
    sposób wyraża przepis ustalony przez administratora drogi.

    --
    Artur

  • 13. Data: 2007-09-10 20:20:57
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    > Przede wszystkim znak D-40 nie oznacza drogi wewnetrzenej, a jedynie
    > wjzad do strefy zamieszkania.

    Bylo czytac calosc - wspomnialem o D-40 w kontekscie.

    > Jeślsi jest droga wewnętrzna, to zasady poruszania sie po niej ustala
    > właściciel lub zarządca drogi. Użytkownicy tych dróg mają obowiązek do
    > zasad tych się stosować, bo w przeciwnym razie grozi kara na podstawie
    > KW (jest to wykroczenie).
    > Oto fragment art. 98 KW, byś nie musiał szukać :-)
    > "Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną [..], nie stosuje się do
    > przepisów regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych lub innych miejsc
    > dostępnych dla ruchu pojazdów,
    > podlega karze grzywny albo karze nagany."

    A teraz wyjasnij mi, gdzie w KW jest mowa o tym, ze regulamin wewnetrzny
    spoldzielni mieszkaniowej jest tozsamy z "przepisami regulujacymi
    korzystanie z drog wewnetrznych lub innych miejsc dostepnych dla ruchu
    pojazdow", bo na moj gust jednak nie. Czy w KW (nie chce mi sie czytac
    calego) poza art. 1 i 2 jest jeszcze mowa o tym, co trzeba zlamac, by zostac
    ukaranym? Bo wspomniane artykuly wspominaja tylko USTAWY.
    --
    Olleo

  • 14. Data: 2007-09-11 11:00:23
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    olleo <o...@s...pl> napisał(a):

    > Bylo czytac calosc - wspomnialem o D-40 w kontekscie.
    Było niewspominać, skoro nie miało to sensu ;-P

    > A teraz wyjasnij mi,
    A gdzie jest mowa o tym, że powinienem cokolwiek wyjaśniać?

    > spoldzielni mieszkaniowej jest tozsamy z "przepisami regulujacymi
    Odpowiesz sobie sam, udowadniająć, że 'regulamin' to nie zbiór
    przepisów.

    > Czy w KW (nie chce mi sie czytac calego)
    A szkoda.

    > ukaranym? Bo wspomniane artykuly wspominaja tylko USTAWY.
    Sprawdź, że KW to jest właśnie ustawa i na jej podstawie można nałożyć
    na ciebie kare za czyn w niej wymieniony np. w podanym przeze mnie artykule.
    A że jest to czyn zabroniony, dla mnie nie ulega wątpliwości i także to,
    że jest on wymieniony w innej ustawie. Jednak za ciebie szukać nie będę
    w której.
    Prosiłeś o odpowiedź na pytanie-odpowiedziałem, podpierając się przepisem
    prawa. Jeśli chcesz dyskutować, bo nie zgadzasz się z prawem, to raczej
    nie ze mną.

    --
    Artur

  • 15. Data: 2007-09-12 05:20:46
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    > Odpowiesz sobie sam, udowadniająć, że 'regulamin' to nie zbiór
    > przepisów.

    Udowodnij mi, ze ksiazka kucharska, to nie zbior przepisow.

> [...]
    > A że jest to czyn zabroniony, dla mnie nie ulega wątpliwości i także to,
    > że jest on wymieniony w innej ustawie. Jednak za ciebie szukać nie będę

    Nie jestem prawnikiem, ani bezrobotnym, zeby miec czas przekopywac sie przez
    tony dziennikow ustaw. Masz cos do napisania, to napisz, a nie prezentuj mi
    zagadek.

    W KW nie ma nic o blednym parkowaniu, ani o regulaminie wewnetrznym
    spoldzielni, jako ustawie, za ktorej zlamanie grozi kara grzywny. Rownie
    dobrze moznaby powiedziec, ze niedopelnienie warunkow regulaminu np. loterii
    w sklepie na rogu jest wykroczeniem.

    > Prosiłeś o odpowiedź na pytanie-odpowiedziałem, podpierając się przepisem
    > prawa. Jeśli chcesz dyskutować, bo nie zgadzasz się z prawem, to raczej
    > nie ze mną.

    Podales za malo, by wyciagnac jednoznaczne wnioski.
    --
    Olleo

  • 16. Data: 2007-09-12 10:53:41
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    olleo <o...@s...pl> napisał(a):

    > Udowodnij mi, ze ksiazka kucharska, to nie zbior przepisow.
    PCDW. Tak się składa, że ja nic nie muszę ;-)

    > Nie jestem prawnikiem,
    Dlatego grzecznie pytaj, a za odpowiedź podziekuj ;-)

    > Podales za malo, by wyciagnac jednoznaczne wnioski.
    Podałem tyle ile uznałem za stosowne. Nie miej pretensji (że za mało),
    gdy dają za darmo. Jeśli chcesz wymagać, to rób to w kancelarii,
    gdzie za poradę płacisz.

    --
    Artur

  • 17. Data: 2007-09-12 19:56:47
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

> [...]
    > Podałem tyle ile uznałem za stosowne. Nie miej pretensji (że za mało),
    > gdy dają za darmo. Jeśli chcesz wymagać, to rób to w kancelarii,

    Dziwny jestes. Moze nie tak dziwny, jak Macierewicz, ale co najmniej, jak
    prawie juz byly premier.
    --
    Olleo