  • 21. Data: 2009-08-11 21:14:21
    Temat: Re: parkowanie na chodniku, art 47 ust 2?
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Przecież mi właśnie zależy na podwyższeniu bezpieczeństwa w ruchu
    > drogowym poprzez eliminację z niego [...] nie potrafiących zrozumieć
    > podstawowych przepisów.
    Google wykazuje, że przepis ten budzi wiele kontrowersji i nieporozumień.
    Nie kwalifikowałbym go jako podstawowy. Podstawowy to może być punkt
    pierwszy PoDR.

    > Reasumując - do ruchu po drogach Afganistanu pasujesz raczej ty.
    Już dawno nie byłem wciągnięty w awanturę na necie. Ustepuję Ci miejsca.

    ---
    pzdr i dziekuję
    Agryppa

  • 22. Data: 2009-08-12 00:47:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agryppa pisze:

    > Google wykazuje, że przepis ten budzi wiele kontrowersji i nieporozumień.

    Podobnie, jak pisownia słowa "później". I co z tego?

    > Nie kwalifikowałbym go jako podstawowy. Podstawowy to może być punkt
    > pierwszy PoDR.

    Odróżnienie liczby mnogiej od pojedynczej też jest dla ciebie
    kontrowersyjne?

  • 23. Data: 2011-04-11 15:34:36
    Od: Arcimek <a...@c...pl>

    Witam!

    Sorry że odgrzewam kotlet, ale próbuję zrozumieć co twórca Kodeksu miał
    na myśli.
    Z tego co tu czytałem wynika że znak B-36 jest ważniejszy od Art. 47
    ust.2.

    W definicji B-36 w przypisie 2 znajduję: "Zakaz wyrażony znakiem dotyczy
    tej strony drogi, po której znak się znajduje, z wyjątkiem miejsc, gdzie
    za pomocą znaku dopuszcza się postój lub zatrzymanie."

    Czy w poniższej sytuacji można parkować na chodniku czy nie ?

    http://members.chello.pl/d.arcimowicz/temp/parking.j
    pg

    Pozdrawiam!
    --
    Arcimek
    Szczecin

  • 24. Data: 2011-04-11 16:00:01
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 11-04-2011 o 17:34:36 Arcimek <a...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > za pomocą znaku dopuszcza się postój lub zatrzymanie."
    >
    > Czy w poniższej sytuacji można parkować na chodniku czy nie ?

    Zakładając iż porusz się od dołu to tak

    leon

  • 25. Data: 2011-04-11 16:07:59
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Arcimek napisał:
> [...]
    > za pomocą znaku dopuszcza się postój lub zatrzymanie."
    >
    > Czy w poniższej sytuacji można parkować na chodniku czy nie ?

    na miejsach wyznaczonych mozna, gdzie indziej nie można

  • 26. Data: 2011-04-11 19:15:31
    Od: <s...@a...pl>

    > na miejsach wyznaczonych mozna, gdzie indziej nie można

    Tylko czy tu jest miejsce wyznaczone? Mam wątpliwości. Takiego ładnego znaku
    z literką "P" nie widzę :) Moim zdaniem w tym miejscu jest zakaz zatrzymania
    i postoju.

  • 27. Data: 2011-04-12 07:39:22
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Arcimek" <a...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za pomocą znaku dopuszcza się postój lub zatrzymanie."
    >
    > Czy w poniższej sytuacji można parkować na chodniku czy nie ?

    To co namalowane na chodniku to znak drogowy, konkretnie P-18. Można
    parkować :)
    Inna sprawa, ze zarządca drogi powinien uzupełnić znak poziomy znakiem
    pionowym - parking. Dobrze taki przypadek zgłosić zarządcy.

    dK

  • 28. Data: 2011-04-12 11:23:15
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Tylko czy tu jest miejsce wyznaczone? Mam wątpliwości. Takiego ładnego znaku
    > z literką "P" nie widzę :) Moim zdaniem w tym miejscu jest zakaz zatrzymania
    > i postoju.

    znaki poziome też działają i niektóre nawet bez powtarzania pionowymi
    (chociaż są i takie które bez znaku pionowego nic nie znaczą, np.
    trójkąty oznaczające ustąpienie pierwszeństwa)