  • 21. Data: 2004-05-15 16:49:02
    Temat: Re: paralotnia (z silnikiem) nad miastem - czy wolno ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c85392$7pp$1@news2.ipartners.pl...

    > Patrz: samoloty. Każdy z nich może mieć awarię, a spadnięcie
    > paralotniarza nie stanowi praktycznie żadnego zagrożenia dla otoczenia
    > (ewentualnie minimalne straty finansowe) w przeciwieństwie do
    > 'lądowania' B737.

    Nawet samolotom pasażerskim nie wolno wykonywać lotów tak nisko. Co do
    zasady chodzi również o bezpieczeństwo takiego lotniarza od siedmiu
    boleści. Pewnie masz rację, ze gość coc najwyżej rozbije jakąś szybę albo
    zerwie antenę. Ale sam się może przy tym zabić.

  • 22. Data: 2004-05-15 17:11:11
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    > news wrote:
    > Coś kręcicie obywatelu ;)
    >
    > 100 metrów i "między budynkami"?

    mam ci to narysowac czt co ?

  • 23. Data: 2004-05-15 17:55:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    news wrote:

    > mam ci to narysowac czt co ?

    Niewątpliwie byłoby to pomocne :)

    Trudno się ustosunkować...

  • 24. Data: 2004-05-15 20:08:05
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c82amb$1mlq$2@news2.ipartners.pl> Andrzej napisal(a):

    > Tak na marginesie - komu to przeszkadza i dlaczego?

    A taka paralotnia to nie hałasuje trochę?

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905

  • 25. Data: 2004-05-16 00:10:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nawet samolotom pasażerskim nie wolno wykonywać lotów tak nisko. Co do

    Ale nie tylko z powodu niebezpieczeństwa zahaczenia o coś (zresztą
    znacznie większego w przypadku np. B737 - choć tak B737 jak zaczepi o
    antenę to ją po prostu urwie i poleci dalej - a motolotnia/paralotnia
    już tak lekko mieć nie będzie), czyż nie? Dochodzą jeszcze spaliny i
    hałas oraz podmuch.

    > zasady chodzi również o bezpieczeństwo takiego lotniarza od siedmiu
    > boleści.

    Pamiętaj, że takim paralotniarzom z kolei nie wolno latać zbyt wysoko.

    > Pewnie masz rację, ze gość coc najwyżej rozbije jakąś szybę albo
    > zerwie antenę. Ale sam się może przy tym zabić.

    Temu nie przeczę.

  • 26. Data: 2004-05-16 00:17:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Borszczuk wrote:

    > No nie rozsmieszaj. Myslisz ze wszedzie sa budynki okno w okno?

    Wiesz, ale na tej samej zasadzie człowiek lecący nad pustym polem też
    leci "między budynkami" (tylko zamiast 100m będzie np. 1000m).

    [ciach]

    > Oczywiscie ze upadek b737 pokaza w telewizji a paralotniarza moze
    > ew. w lokalnej, ale twierdzenie ze jego upadek nie stanowi zadnego
    > zagrozenia to raczej przyklad iz nie masz zbyt duzego pojecia o
    > czym mowisz w tym przypadku.

    Czytaj nieco uważniej, OK? Jak spadnie prosto na kogoś, to oczywiśce
    może zabić. Ale równie dobrze może zabić ktoś, kto wypadnie z 10 piętra
    przy okazji mycia okna - i nieszczęśliwie trafi w kogoś przechodzącego
    poniżej.

    Problem w tym, że paralotnia po awarii silnika nie spadnie (dla laików:
    paralotnia == spadochron + silnik) a jak się zaplącze w jakieś
    solidniejsze przewody, to na nich zawiśnie.

  • 27. Data: 2004-05-16 08:03:58
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > mam ci to narysowac czt co ?

    Po co? On i tak nic sensownego nie powie.
    Zadzwoń do miejscowego aeroklubu.

    Pozdr
    Leszek

  • 28. Data: 2004-05-16 09:26:02
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c86bul$t2p$1@news2.ipartners.pl> Andrzej napisal(a):

    > Borszczuk wrote:
    > paralotnia == spadochron + silnik)

    Hm, to jakaś nowość. A sama czasza, uprząż i linki to jak się nazywają?

  • 29. Data: 2004-05-16 10:53:46
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wiesz, ale na tej samej zasadzie człowiek lecący nad pustym polem też
    > leci "między budynkami" (tylko zamiast 100m będzie np. 1000m).

    Odnosze wrazenie ze gadasz dla samego gadania czy jak? Jesli nie widzisz
    roznicy miedzy blokowiskiem jako takim (nie wazne ile odleglosci miedzy
    budynkami) a otwarta przestrzenia to co poradze.

> [...]
    > może zabić. Ale równie dobrze może zabić ktoś, kto wypadnie z 10 piętra
    > przy okazji mycia okna - i nieszczęśliwie trafi w kogoś przechodzącego

    Listosci, bo rece opadaja na takie porownania. Podpowiem kolejne, rownie
    swietne - zabrac wszysktim noze kuchenne, usunac instalacje gazowe etc.
    A poniewaz nie zabieramy, wiec mozna jezdzic 200 po uliczkach osiedlowych,
    latac na czymkolwiek miedzy blokami, skakac na linie przewieszonej miedzy
    blokami etc.

    > Problem w tym, że paralotnia po awarii silnika nie spadnie (dla laików:
    > paralotnia == spadochron + silnik) a jak się zaplącze w jakieś
    > solidniejsze przewody, to na nich zawiśnie.

    Jakis dogmat o ktorym nie wiem, tak? A jak nie zawisnie to co?
    A jak sie zaplacze w mniej solidne?

    Zreszta, dla mnie EOT bo dyskusja jalowa.
    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 30. Data: 2004-05-16 10:54:18
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    narmo wrote:

    > Hm, to jakaś nowość. A sama czasza, uprząż i linki to jak się nazywają?

    Moze cytuj umiejetniej, ok?