  • 31. Data: 2006-12-10 23:00:07
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytani
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2006 23:38:37 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Oryginalny kij bejsbolowy nie jest narzędziem określonym w art. 4 ust. 1
    > pkt 4 lit. a, zd. ostatnie ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i
    > amunicji (Dz. U. Nr 53, poz. 549).

    Jak i kto odroznia czy dany kij jest oryginalny czy nie?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 32. Data: 2006-12-10 23:29:13
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > Jak i kto odroznia czy dany kij jest oryginalny czy nie?

    To proste:) Jak masz przy sobie także piłeczke do bejsbola, to kij musi byc
    oryginalny (o ile ma prawidłowe proporcje i wymiary). A tak ogólnie
    oryginalny kij, to chyba ten o przepisowych wymiarach, wadze itp.

    Pozdrawiam Przemek

  • 33. Data: 2006-12-10 23:43:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 00:29:13 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > A tak ogólnie
    > oryginalny kij, to chyba ten o przepisowych wymiarach, wadze itp.

    Chyba nie powiesz mi ze jakas ustawa w polskim prawodawstwie okresla
    wymiary i wage narzedzi sportowych :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 34. Data: 2006-12-10 23:57:46
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > Chyba nie powiesz mi ze jakas ustawa w polskim prawodawstwie okresla
    > wymiary i wage narzedzi sportowych :))

    ustawa nie, ale chyba przepisy gry to określaja

    Pozdrawiam Przemek

  • 35. Data: 2006-12-11 00:05:22
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > ustawa nie, ale chyba przepisy gry to określaja

    I co, chcesz powiedzieć, że znamiona czynu zabronionego w Polsce ustala
    jakaś amerykańska liga?

    -------------------+
    -------------------+

  • 36. Data: 2006-12-11 00:05:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 00:57:46 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > ustawa nie, ale chyba przepisy gry to określaja

    Ale nie sa one wyznacznikiem prawa w Polsce... Bo wiesz, bilarda tez jest
    sporo odmian, a takze stoly w roznych rozmiarach (amatorskie oczywiscie) i
    cala masa mieszanek; co nie oznacza, ze majac niestandardowy kij staje sie
    przestepca bo nie jest on zgodny z oficjalnymi regulami gry (a kij
    bilardowy jest rownie niebezpieczny co bejsbolowy).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 37. Data: 2006-12-11 01:26:17
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Nie wymaga pozwolenia - pytanie tylko, czym się różni "imitacja" od
    > "prawdziwego" ;->

    To pytanie chciałem zadać jako następne ;) Przyznam, że bardzo
    mnie ciekawi, jak ktoś chciałby rozróżnić "oryginał" od "imitacji".
    Argument o cenie mnie nie przekonuje - mogę zrobić taki kij
    własnoręcznie i sprzedać go za 500zł (o ile ktoś kupi), ale czy
    będzie przez to bardziej oryginalny? ;)
    Sporo informacji jest zawartych na angielskiej Wikipedii:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Baseball_bat
    Wynika z nich, że nie ma jednego określonego wzoru kija bejsbolowego.
    Ba, nie ma nawet ściśle określonego materiału, z jakiego miałby
    być wykonany. Tak więc przepis ten wygląda na jedną wielką pomyłkę.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 38. Data: 2006-12-11 04:26:27
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 00:00:07 +0100, scream napisał(a):

    > Jak i kto odroznia czy dany kij jest oryginalny czy nie?
    No, korzystając z definicji słownikowej, poz. 3
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2570074
    jeżeli np. pomalowany w nietuzinkowe czerwone wzorki, niezbyt
    popularną farbą organiczną, i przyozdobiony gdzie niegdzie
    ludzkimi włosami kij z pewnością zasłuży na miano oryginalnego w
    znaczeniu 3-cim.

    --
    pozdro
    poreba

  • 39. Data: 2006-12-11 12:48:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek Lipski wrote:

    > To proste:) Jak masz przy sobie także piłeczke do bejsbola, to kij musi byc
    > oryginalny (o ile ma prawidłowe proporcje i wymiary). A tak ogólnie
    > oryginalny kij, to chyba ten o przepisowych wymiarach, wadze itp.

    A wersje indywidualne oraz dla dzieci, hmm?

  • 40. Data: 2006-12-11 15:00:23
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > I co, chcesz powiedzieć, że znamiona czynu zabronionego w Polsce ustala
    > jakaś amerykańska liga?

    Ale chyba nie chcesz powiedziec, że przepisy gry ustalaja polskie kodeksy ??
    W tym przypadku zreszta interesuje nas czy jest to kij do gry w bejsbola.
    Jeżeli jakakolwiek liga dopuszcza taki kij, to jest to kij do gry, a nie
    imitacja.

    Pozdrawiam Przemek