  • 1. Data: 2006-04-16 16:25:31
    Temat: paczka pocztowa i...clo?
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    zamowilam perfumy ze sklepu www.wisienka.pl. otrzymalam pismo z poczty, ze
    czeka na mnie paczka z honkongu i ze mam zaplacic clo oraz przedstawic
    mnostwo dokumentow. sklep mi pisze, ze niezwykle rzadko poczta wymaga
    zaplacenia cla. nie wiecie, jaka to jest kwota? i czy moge sie odwolac,
    skoro nie wszyscy placa to clo? cena perfum 184 zl.

  • 2. Data: 2006-04-16 23:43:09
    Temat: Re: paczka pocztowa i...clo?
    Od: i...@w...pl

    To nie poczta wymaga cla , tylko Urzad Celny . Poczta dorecza Ci
    tylko wezwanie . Kwota cla jest liczona wg stawek celnych , tj. tabel
    zawierajacych podzial towarów na kategorie , np. za wode kolonska
    i perfumy zaplacisz rózne kwoty .

  • 3. Data: 2006-04-17 08:29:54
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    siliana <t...@o...pl> napisał(a):

    > zamowilam perfumy ze sklepu www.wisienka.pl. otrzymalam pismo z poczty, ze
    > czeka na mnie paczka z honkongu i ze mam zaplacic clo oraz przedstawic
    > mnostwo dokumentow.

    Te całe mnóstwo dokumentów to potwierdzenie zamówienia z ceną, które można
    wysłać im mailem, a cło płaci się na poczcie przy odbiorze paczki.

    > sklep mi pisze, ze niezwykle rzadko poczta wymaga
    > zaplacenia cla. nie wiecie, jaka to jest kwota?

    O ile pamiętam, 22% VAT-u i 10% akcyzy.

    > i czy moge sie odwolac,
    > skoro nie wszyscy placa to clo? cena perfum 184 zl.

    Żartujesz, prawda? Od czego odwołać? Przyszła paczka z Hong Kongu? Przyszła.
    Więc od czego właściwie miałabyś się odwoływać? Naprawdę chcesz zabić śmiechem
    jakiegoś pana celnika argumentem "a bo koleżanka kupowała i cła nie płaciła"?

    BTW, zupełnie nie łapię sensu kupowania czegokolwiek przez wisienkę, skoro i
    tak wysyła to strawberrynet.com. W razie, odpukać, jakichkolwiek problemów,
    pewnie trzeba się będzie użerać z oboma, a odpowiedzialność uroczo się
    rozłoży.

    --
    JoP

  • 4. Data: 2006-04-17 10:54:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.04.2006 Jolanta Pers <j...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > jakiegoś pana celnika argumentem "a bo koleżanka kupowała i cła nie płaciła"?

    Moment moment. Jest (a przynajmniej kiedyś była) pewna kwota wolna od cła.
    O ile mnie pamięć nie myli było to 25 euro, przy czym do wartości celnej
    wchodzi również koszt przesyłki. Tak, że to całkiem możliwe, że nie
    wszyscy płacą.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-04-17 12:16:57
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):

    > Moment moment. Jest (a przynajmniej kiedyś była) pewna kwota wolna od cła.
    > O ile mnie pamięć nie myli było to 25 euro, przy czym do wartości celnej
    > wchodzi również koszt przesyłki.

    184 PLN to jakby trochę więcej niż 25 EUR. A koszty wysyłki ze
    strawberrynet.com wynoszą 0.

    > Tak, że to całkiem możliwe, że nie
    > wszyscy płacą.

    Nie wszystkie paczki są clone, nawet jesli ich wartość przekracza kwotę wolną
    od cła - na temat powodu można spekulować (UC nie ma mocy przerobowych na
    przejrzenie wszystkich, celnikom się nie chce, grają w marynarza, które
    paczki oclić, a które nie), niemniej jednak nie wyskakiwałabym z
    argumentem "a bo poprzedniej paczki o zbliżonej wartości mi nie ocliliście".

    (Jesteś pewien, że przeczytałeś cały wątek?)

    --
    JoP

  • 6. Data: 2006-04-17 12:45:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > 184 PLN to jakby trochę więcej niż 25 EUR. A koszty wysyłki ze
    > strawberrynet.com wynoszą 0.

    184 to jej zakupy. O znajomych którzy nie płacili zdaje się nic nie było.

    0 to może

> [...]
    > paczki oclić, a które nie), niemniej jednak nie wyskakiwałabym z
    > argumentem "a bo poprzedniej paczki o zbliżonej wartości mi nie ocliliście".

    Ale ja nie zachęcam do takiej argumentacji, a tylko skromnie zauważam, że
    to co napisała nie musi się mijać ze stanem rzeczywistym.

    > (Jesteś pewien, że przeczytałeś cały wątek?)

    Z czego konkretnie wnioskujesz, że nie?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-04-17 15:40:27
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przyszła. Więc od czego właściwie miałabyś się odwoływać? Naprawdę
    > chcesz zabić śmiechem jakiegoś pana celnika argumentem "a bo

    no ale to zamówienie było składane w polskim sklepie ,i zamawiający nie był
    informowany ,że ten sklep jest w Honkongu ,albo czegoś nie pojmuję ? czy
    jerst inaczej ?

    abul

  • 8. Data: 2006-04-18 07:26:10
    Od: "kura" <k...@k...com>

    No i po co zawracasz ludziom dupe tutaj? Zamowic potrafilas ale przeczytac
    regulaminu sklepu juz nie.

    --
    rw

  • 9. Data: 2006-04-18 07:42:53
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    anakonda <a...@o...pl> napisał(a):

    > no ale to zamówienie było składane w polskim sklepie ,i zamawiający nie był
    > informowany ,że ten sklep jest w Honkongu ,albo czegoś nie pojmuję ? czy
    > jerst inaczej ?

    Zamawiająca zrobiła się w bambuko. wisienka.pl działa w ten sposób, że wpłaca
    się im, w Polsce, a oni zamawiają w strawberrynet.com podając adres klienta.
    Oczywiście nie informują o tym na stronie, piszą tylko enigmatycznie o
    ewentualnych opłatach celnych.

    Oczywiście można próbować ich ścignąć za to, że nie informują, że paczka
    idzie z Hongkongu, ale życzę powodzenia - w końcu piszą, że można zrezygnować
    z zamówienia i zwrócą pieniądze.

    --
    JoP

  • 10. Data: 2006-04-18 07:46:03
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):

    > 184 to jej zakupy. O znajomych którzy nie płacili zdaje się nic nie było.

    To jakie IYO siliana ma podstawy do odwoływania się od decyzji?

    > 0 to może

    Huh?

    > Ale ja nie zachęcam do takiej argumentacji, a tylko skromnie zauważam, że
    > to co napisała nie musi się mijać ze stanem rzeczywistym.

    Huh?

    > Z czego konkretnie wnioskujesz, że nie?

    Nadal mam takie wrażenie (albo ja więcej wiem o sprawie skądinąd).

    --
    JoP