-
31. Data: 2018-01-11 09:05:40
Temat: Re: paczka inpost problem
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 10 stycznia 2018 11:08:49 UTC+1 użytkownik m napisał:
> W dniu 10.01.2018 o 10:25, menu pisze:
> > W dniu 2018-01-09 o 19:54, RadoslawF pisze:
> >> W dniu 2018-01-09 o 18:09, menu pisze:
> >>
> >>>> No to zgadnij mądralo co to jest i gdzie to znalazłem
> >>>
> >>> NAPISAŁEM ŻEBY BYŁEM W DOMU !!!
> >>
> >> A kurier napisał że cię nie było.
> >> Teraz możesz się już kopać z koniem.
> >>
> >>
> > Akurat na domu mam kamery i bez problemy udowodnie że go nie było
> >
>
> No to możesz się kopać z koniem i uzyskać odszkodowanie. czyli:
> "za opóźnienie w doręczeniu Przesyłki pocztowej w stosunku do
> gwarantowanego terminu doręczenia - w wysokości nie przekraczającej
> dwukrotności opłaty za usługę;"
I to chyba nadawca ew może się obiegać o takie odszkodowanie a nie odbiorca.
-
32. Data: 2018-01-11 09:08:04
Temat: Re: paczka inpost problem
Od: m <m...@g...com>
W dniu 11.01.2018 o 09:05, Kris pisze:
> W dniu środa, 10 stycznia 2018 11:08:49 UTC+1 użytkownik m napisał:
>> W dniu 10.01.2018 o 10:25, menu pisze:
>> > W dniu 2018-01-09 o 19:54, RadoslawF pisze:
>> >> W dniu 2018-01-09 o 18:09, menu pisze:
>> >>
>> >>>> No to zgadnij mądralo co to jest i gdzie to znalazłem
>> >>>
>> >>> NAPISAŁEM ŻEBY BYŁEM W DOMU !!!
>> >>
>> >> A kurier napisał że cię nie było.
>> >> Teraz możesz się już kopać z koniem.
>> >>
>> >>
>> > Akurat na domu mam kamery i bez problemy udowodnie że go nie było
>> >
>>
>> No to możesz się kopać z koniem i uzyskać odszkodowanie. czyli:
>> "za opóźnienie w doręczeniu Przesyłki pocztowej w stosunku do
>> gwarantowanego terminu doręczenia - w wysokości nie przekraczającej
>> dwukrotności opłaty za usługę;"
>
> I to chyba nadawca ew może się obiegać o takie odszkodowanie a nie odbiorca.
>
Jak najbardziej odbiorca. Wg KC to odbiorca jest klientem kuriera a nie
nadawca. Co jest bez sensu, bo często nie ma wpływu na wybór kuriera,
nie on płaci, jego wpływ na wykonanie usługi jest znikomy.
p. m.
-
33. Data: 2018-01-11 09:21:23
Temat: Re: paczka inpost problem
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 09:08:06 UTC+1 użytkownik m napisał:
> W dniu 11.01.2018 o 09:05, Kris pisze:
> > W dniu środa, 10 stycznia 2018 11:08:49 UTC+1 użytkownik m napisał:
> >> W dniu 10.01.2018 o 10:25, menu pisze:
> >> > W dniu 2018-01-09 o 19:54, RadoslawF pisze:
> >> >> W dniu 2018-01-09 o 18:09, menu pisze:
> >> >>
> >> >>>> No to zgadnij mądralo co to jest i gdzie to znalazłem
> >> >>>
> >> >>> NAPISAŁEM ŻEBY BYŁEM W DOMU !!!
> >> >>
> >> >> A kurier napisał że cię nie było.
> >> >> Teraz możesz się już kopać z koniem.
> >> >>
> >> >>
> >> > Akurat na domu mam kamery i bez problemy udowodnie że go nie było
> >> >
> >>
> >> No to możesz się kopać z koniem i uzyskać odszkodowanie. czyli:
> >> "za opóźnienie w doręczeniu Przesyłki pocztowej w stosunku do
> >> gwarantowanego terminu doręczenia - w wysokości nie przekraczającej
> >> dwukrotności opłaty za usługę;"
> >
> > I to chyba nadawca ew może się obiegać o takie odszkodowanie a nie odbiorca.
> >
>
> Jak najbardziej odbiorca. Wg KC to odbiorca jest klientem kuriera a nie
> nadawca.
Skoro tak piszesz to pewnie tak jest aczkolwiek kilka miesięcy temu jak składałem
reklamację na poczcie bo zaginęła przesyłka to dostałem od nich informacjhe ze
reklamację może składać nadawca
A zresztą patrz tu:
http://blog.poczta-polska.pl/2013/05/16/co-kiedy-i-j
ak-reklamowac-na-poczcie/
"Należy natomiast pamiętać, że prawo wniesienia reklamacji przysługuje przede
wszystkim nadawcy. Adresatowi z kolei w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego
rzecz prawa dochodzenia roszczeń, albo gdy przesyłka lub kwota pieniężna określona w
przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi."
-
34. Data: 2018-01-11 09:30:33
Temat: Re: paczka inpost problem
Od: m <m...@g...com>
W dniu 11.01.2018 o 09:21, Kris pisze:
> W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 09:08:06 UTC+1 użytkownik m
> napisał:
>> W dniu 11.01.2018 o 09:05, Kris pisze:
>>> W dniu środa, 10 stycznia 2018 11:08:49 UTC+1 użytkownik m
>>> napisał:
>>>> W dniu 10.01.2018 o 10:25, menu pisze:
>>>>> W dniu 2018-01-09 o 19:54, RadoslawF pisze:
>>>>>> W dniu 2018-01-09 o 18:09, menu pisze:
>>>>>>
>>>>>>>> No to zgadnij mądralo co to jest i gdzie to znalazłem
>>>>>>>
>>>>>>> NAPISAŁEM ŻEBY BYŁEM W DOMU !!!
>>>>>>
>>>>>> A kurier napisał że cię nie było. Teraz możesz się już
>>>>>> kopać z koniem.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> Akurat na domu mam kamery i bez problemy udowodnie że go nie
>>>>> było
>>>>>
>>>>
>>>> No to możesz się kopać z koniem i uzyskać odszkodowanie.
>>>> czyli: "za opóźnienie w doręczeniu Przesyłki pocztowej w
>>>> stosunku do gwarantowanego terminu doręczenia - w wysokości nie
>>>> przekraczającej dwukrotności opłaty za usługę;"
>>>
>>> I to chyba nadawca ew może się obiegać o takie odszkodowanie a
>>> nie odbiorca.
>>>
>>
>> Jak najbardziej odbiorca. Wg KC to odbiorca jest klientem kuriera a
>> nie nadawca.
> Skoro tak piszesz to pewnie tak jest aczkolwiek kilka miesięcy temu
> jak składałem reklamację na poczcie bo zaginęła przesyłka to dostałem
> od nich informacjhe ze reklamację może składać nadawca
>
> A zresztą patrz tu:
> http://blog.poczta-polska.pl/2013/05/16/co-kiedy-i-j
ak-reklamowac-na-poczcie/
>
>
"Należy natomiast pamiętać, że prawo wniesienia reklamacji przysługuje
przede wszystkim nadawcy. Adresatowi z kolei w przypadku, gdy nadawca
zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń, albo gdy
przesyłka lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie
doręczona adresatowi."
>
Rzeczywiście trochę znadinterpretowałem. W KC Art. 544 i dalsze, mówią o
tym że rzecz jest wydana w momencie przekazania jej przewoźnikowi (czyli
w tym przypadku jest to InPost). Robi się głupia sytuacja, bo reklamację
może składać nadawca, on decyduje o tym komu wydaje przesyłkę, ale w
momencie kiedy nadał on jest czysty, to jest już sprawa przewoźnika i
odbiorcy :).
p. m.
-
35. Data: 2018-01-11 16:53:22
Temat: Re: paczka inpost problem
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 11-01-18 o 06:38, cef pisze:
>>> --A co właściwie chcesz osiągnąć?
>>> jedyne co moze osiagnac to powtorne doreczenie
>> Ukaranie kuriera. Kurier się dowie, że mieszka tam "upierdliwy" klient i
>> na przyszłość -choćby dla świętego spokoju - będzie normalnie doręczał.
> Kurier za miesiac będzie inny i on o tym wie :-)
Wie.Mienił się, a paczki docierają niezmiennie.
-
36. Data: 2018-01-11 17:48:39
Temat: Re: paczka inpost problem
Od: karwafak <k...@g...com>
teraz sa jaja (inny nick bo pisze z zony kompa)
przyszedł mail że ...paczka dostarczona :))) a paczki ani widu ani
słychu :)) szok :) dzwoniłem to oni nie wiedza, w ciagu 24 godzin ma byc
cos wyjasnione, tylko tak mi mowi za kazdym razem
chce spotkac tego kuriera ...