  • 51. Data: 2023-03-31 02:07:16
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.03.2023 o 06:42, Shrek pisze:
    > No ale epuapem wysyłasz skan z podpisem.
    Próbowałeś kiedyś w sklepie zapłacić wydrukowanym skanem banknotu?:-)
    --
    Robert Tomasik

  • 52. Data: 2023-03-31 02:08:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.03.2023 o 06:54, cef pisze:

    > Zaraz pewnie wyjdzie, że jak ePUAP jest weryfikowany podpisem
    > elektronicznym, to jednak jest inaczej ?.
    > Nie wiem jak działa zgłoszenie w ten sposób czegoś na policji,
    > ale większość portali instytucji urzedowych (BDO, UDT, serwisy gov)
    > słabo działają z podpisem elektronicznym a znacznie lepiej
    > profilem zaufanym. Pewnie dlatego, ze jak do czegoś dojdzie,
    > to można obalić albo zaprzeczyć

    W postępowaniu administracyjnym może być. W kpk jest warunek podpisu
    "oryginalnego".

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-03-31 02:15:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak podchodząc każde jedne przestępstwo umyślne staje się nieścigalne.
    > Wystarczy że sprawca powie że "nie chciał".

    Nie ścigalne a skutecznie karalne. Poza tym nie kazde, a te, gdzie nie
    mozna wykazać zamiaru. No taki mamy tu klimat i nie ma się co irytować.
    Jakby było inaczej, to za literówkę w adresie mógłbyś pójść siedziec
    jako oszust.

    > E tam - powie że nie chciał, tylko żle przeliczył biznses, kot mu towar
    > zjadł, trzy razy zapomniał, wysłał tylko poczta zgubiła i on też kwitek
    > zgubił, cokolwiek.

    Przy pojedyńczym zdarzeniu tak. Jak będzie tego kilka-kilkanascie to juz
    będzie silna przesłanka, że nie kot.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2023-03-31 02:26:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bo jak kupowałem to nie było widać?

    > WAT???

    To jest swoja drogą ciekawy aspekt. Nieraz czytam wylewane żale, że
    kogoś oszukano gdy dla przeciętnego szympansa byłoby oczywiste, że coś
    tam śmierdzi. I teraz załkładając, że jest się nieprzecietnym szympansem
    (w pozytywnym znaczeniu), kupując od kogoś takiego, niejako godzisz się
    na podwyższone ryzyko. To czy to będzie nadal oszustwo?

    > Chcesz powiedzieć że niewysyłanie towaru, wysyłanie uszkodzonego albo
    > niezgodnego z opisem i nie odpowiadanie na próby kontaktu to objaw
    > uczciwości?

    No, nie musi być to od razu objaw nieuczciwości.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2023-03-31 02:32:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-29, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Jak się policji nie chce zebrać dowodów, to nie będzie oszustwa?
    > W sieci widać, że coś nie halo jest z tym sklepem i ci co zgłaszali
    > zapewne naświetlali charakter sprawy i jakoś nie widać parcia
    > w policji do rozwiązania problemu. A sprawa była na tyle znana i
    > rozdmuchana przez poszkodowanych, że telewizja nawet kręciła jakiś materiał.
    > Temat dziwnie się nie rozwija, pewnie układy.

    No brawa dla policji.

    > Nic nie wyjdzie, bo nikt nie będzie sobie tym zawracał głowy.

    Szkoda, bo powinień.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2023-03-31 07:38:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czasem widać, że było widać.

    A czasem było widać, że nie było widać. A co to wnosi?

    > Pewnie nie, ale niekoniecznie musi to być oszustwo.

    Dlatego się zgłasza na policję - co w tym nielogicznego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2023-03-31 07:43:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > (w pozytywnym znaczeniu), kupując od kogoś takiego, niejako godzisz się
    > na podwyższone ryzyko. To czy to będzie nadal oszustwo?

    IMHO nadal oszustwo. Zmienia się tylko że można z poszkodowanego podrzeć
    łacha. No chyba że pójść dalej i podejrzewać że na przykład zachodzi
    paserstwo a kupujący o tym wie.

    > No, nie musi być to od razu objaw nieuczciwości.

    Nie musi, ale na ogół jest. Tak samo jak trup w parku nie musi oznaczać
    przestępstwa ale po to się prowadzi czynności żeby to wyjaśnić.
    Natomiast robert twierdzi, że w jednostkowych przypadkach nawet nie
    warto podejmować czynności (ze swoim kretyńskim uzasadnieniem, że skoro
    nie ma pewności że zachodzi czyn zabroniony to nie ma przesłanek do
    wszczęcia postepowania, a skoro nie ma postępowania to nie da się zdobyć
    przesłanek).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2023-03-31 07:49:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Próbowałeś kiedyś w sklepie zapłacić wydrukowanym skanem banknotu?:-)

    Nie. Nie próbowałem również zapłacić mailem. Ale za to przelewem czy
    blikiem już tak. Udało się.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2023-03-31 07:52:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ścigalne a skutecznie karalne. Poza tym nie kazde, a te, gdzie nie
    > mozna wykazać zamiaru.

    Ale w tych umyślnych już zamiar należy wykazać.

    > Jakby było inaczej, to za literówkę w adresie mógłbyś pójść siedziec
    > jako oszust.

    Dlatego sprawę należy wyjaśnić a nie uwalić postępowanie na samym wstępie.

    > Przy pojedyńczym zdarzeniu tak. Jak będzie tego kilka-kilkanascie to juz
    > będzie silna przesłanka, że nie kot.

    Dlatego należy sprawę (każdą) zbadać, a nie stwierdzić że nie ma
    przesłanek i przychodzenie poszkodowanych na policję jest "nielogiczne".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2023-03-31 07:54:09