  • 51. Data: 2007-12-20 23:54:18
    Temat: Re: oszustwo czy kradziez?
    Od: "Kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > Gdyby działał świadomie załóżmy. Przykrył, tak że pracownik sklepu myślał,
    > że tam nic nie ma (wprowadzenie w błąd) i pusił przez kase na zewnąrz
    > produkt bez naliczenia (rozporządzenie mieniem).

    Ja tę sytuację widzę w ten sposób: podszedł do kasy z koszykiem, w którym była
    karma i pod nią pasta do zębów - podał kasjerowi/kasjerce karmę, on/ona ją
    skasowała po czym autor posta wrzucił ją z powrotem do koszyka i udał się do
    samochodu - gdzie zorientował się, że omyłkowo w koszyku znalazła się też pasta.
    I wtedy nie ma tu żadnego rozporządzenia mieniem dlatego, że żaden pracownik
    sklepu (inna osoba z 286 kk) nie dotykał tej pasty, a nie możemy uznać
    biernego zachowania za rozporządzenie mieniem.
    A jeszcze odnośnie autora wątku: skoro na samym początku było podane, że
    działał nieumyślnie, to oczywiście nie ma mowy o żadnym oszustwie, a to co
    tutaj uprawiamy to takie dywagacje na zmienionych stanach faktycznych:)

    pozdrawiam serdecznie

  • 52. Data: 2007-12-21 09:58:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote
> [...]
    > tutaj uprawiamy to takie dywagacje na zmienionych stanach faktycznych:)

    Jasne, ale w tym podwątku dyskutujemy ogólnie czy takie zachowanie mogłoby
    być oszustwem, gdyby było zamierzone:)
    Odnośnie konkretnego przypadku autora: Ja sobie to wyobraziłem bardziej tak,
    że podał koszyk w którym jednym produktem zakrył drugi. Jeśli o supermarkety
    chodzi to raczej się rzeczy wyjmuje, ale są skelpy, gdzie podaje się koszyk
    i sprzedawca samemu skanje produkty. Co wtedy, czy podanie takiego koszyka z
    umyślnym przykryciem produktur nie może być oszustwem?

  • 53. Data: 2007-12-21 10:22:28
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 21 Gru, 10:58, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > i sprzedawca samemu skanje produkty. Co wtedy, czy podanie takiego koszyka z
    > umyślnym przykryciem produktur nie może być oszustwem?

    z tego wynika ze supermarkety nie sa takie super.

  • 54. Data: 2007-12-21 18:11:09
    Od: "Kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > i sprzedawca samemu skanje produkty. Co wtedy, czy podanie takiego koszyka z
    > umyślnym przykryciem produktur nie może być oszustwem?

    A ja w ogóle wyobrażałem sobie, że on ma tę karmę i pastę w koszyku na kółkach
    (bo skoro zauważył pastę do zębów dopiero przy aucie, to pewnie podjechał do
    niego tym koszykiem, gdyby koszyk był ręczny, to pewnie przepakowałby towar do
    reklamówki i udał się w stronę wyjścia już bez koszyka.
    Co do oszustwa, to ciągle wydaje mi się, że takie nieświadome puszczenie
    towaru przez kasę nie kwalifikuje się jako rozporządzenie mieniem. Ale jak
    tylko wrócę na uczelnie po świętach, to udam się do czytelni i dorwę komentarz
    do kk :)

    --
    pozdrawiam
    kuba