-
1. Data: 2007-07-04 07:40:14
Temat: oszukana przez biuro podróży
Od: "anna" <a...@w...pl>
Witam
moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
stało się inaczej.
czy na mocy Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (
tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???
bardzo dziękuję za pomoc
sprawa zaczęcła się dziś w nocy i nie wiemy co z tym zrobić
Ania
-
2. Data: 2007-07-04 07:50:09
Temat: Re: oszukana przez biuro podróży
Od: badzio <b...@n...epf.pl>
Patrze, patrze a tu anna porozsypywal nastepujace haczki:
> Witam
> moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
> noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
> na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
> że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
> do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
> czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
Tak, moze zlozyc reklamacje. Na poczatek proponowalbym zglosic
zastrzezenia do osoby, ktora w imieniu biura opiekuje sie ta wycieczka
(moze to ta osoba, ktora poinformowala o zmianie hotelu)? Jesli
interwencja nie przyniesie efektu - reklamacje nalezy zlozyc po powrocie
do kraju (bo bedac za granica to troche ciezko to zrobic). Zakladam ze w
umowie jest napisane w jakim hotelu kolezanka bedzie zakwaterowana.
A, ku przestrodze dla potomnosci - mozesz podac nazwe biura ;)
--
badzio
-
3. Data: 2007-07-04 18:33:52
Temat: Re: oszukana przez biuro podróży
Od: Klara Bemol <h...@w...pl>
anna napisał(a):
> Witam
> moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
> noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
> na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
> że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
> do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
> czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
> w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
> być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
> stało się inaczej.
> czy na mocy Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (
> tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
> odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???
> bardzo dziękuję za pomoc
> sprawa zaczęcła się dziś w nocy i nie wiemy co z tym zrobić
> Ania
>
>
reklamację powinien podpisać rezydent/pilot od razu, czyli już podczas
wyjazdu, i na tej podstawie w biurze domagać się można uznania tej
reklamacji (chyba jest 7 dni na jej wniesienie - dlatego tak ważny jest
podpis osoby w imieniu biura, i biuro ma 30 dni na rozpatrzenie)
-
4. Data: 2007-07-04 19:48:22
Temat: Re: oszukana przez biuro podróży
Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>
"Klara Bemol" <h...@w...pl> wrote in message
news:f6gp6g$mbu$1@news.wp.pl...
anna napisał(a):
> Witam
> moja koleżanka wyjechała na 7dniową wycieczkę do Włoch
> noclegi miały być w hotelu z basenem leżącym przy plaży.
> na lotnisku poinformowano 4 osoby z wycieczki ( w tym koleżankę)
> że będą nocowały w innym hotelu o tym samym standarcie ale 4 km od plaży
> do której co 15 min kursują busiki.im nie odpowiada taka zamiana
> czy w takim wypadku można złożyć reklamację?
tak, o ile w umowie było napisane cos na temat hotelu na plaży.
> w umowie jest napisane że o zmianach uczestnik musi
> być poinformowany dobę przed wylotem i wyrazić na nie zgodę, a tymczasem
> stało się inaczej.
j.w.
o ile w umowie było napiasne, że hotel będzie niebieski, to zmiana na
zielony jest odstępstwem od umowy.
Jak było coś na temat hotelu przy plaży, to o zmianie powinna być
poinformowana.
> czy na mocy Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (
> tekst jednolity: DzU z 2004 r. Nr 223, poz.2268 ) może domagać się
> odszkodowania lub natychmiastowego przeniesienia do właściwego hotelu???
> bardzo dziękuję za pomoc
może się nie zgogdzić na zmianę, co może być rozpatrzone w dwojaki sposób.
Mogą jej znależć miesjce w hotelu jak w umowie, lub mogą nic nie zrobić.
W drugim przypadku ma prawo do odszkodowania.
reklamację powinien podpisać rezydent/pilot od razu, czyli już podczas
wyjazdu, i na tej podstawie w biurze domagać się można uznania tej
reklamacji (chyba jest 7 dni na jej wniesienie - dlatego tak ważny jest
podpis osoby w imieniu biura, i biuro ma 30 dni na rozpatrzenie)
Dobrze by było aby mieć jakiś dokument z którego wynika, że na zmianę sie
nie zgodziła.
Najlepiej pismo że nie wyraża zgody na zmianę podpisane przez rezydenta.
Żeby potem nie było, że się zgodziła kiwnięciem głowy i biuro do winy sie
nie poczuwa.