  • 1. Data: 2010-07-17 11:24:16
    Temat: oszczednosci w banku
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Mam pytanie: czy w przypadku smierci meza, ktory mial lokate bankowa na
    siebie mama bedzie musiala zaplacic podatek zeby dostac te pieniadze?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2010-07-17 11:25:13
    Temat: Re: oszczednosci w banku
    Od: "Negro" <3...@w...pl>

    > Mam pytanie: czy w przypadku smierci meza, ktory mial lokate bankowa na
    > siebie mama bedzie musiala zaplacic podatek zeby dostac te pieniadze?

    podatek od psatku

    jk

  • 3. Data: 2010-07-17 11:35:16
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > podatek od psatku

    Rozumiem, ale tu jest napisane, ze mozna byc zwolnionym:
    http://www.pit.pl/ulga_nielimitowana_spadek_moj_poda
    tek_od_spadku_4413.php

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-07-17 11:59:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-17 13:24, Dysiek pisze:

    > Mam pytanie: czy w przypadku smierci meza, ktory mial lokate bankowa na
    > siebie mama bedzie musiala zaplacic podatek zeby dostac te pieniadze?

    Nie, jeżeli dopilnuje wszystkich formalności (w szczególności
    zgłoszenie do US).
    Zwracam też uwagę, że mówimy tylko o części (1/4 kwoty lokaty).
    Pozostała 1/4 przypadnie (ustawowo, o ile nie było testamentu) innym
    spadkobiercom, połowa i tak jest Mamy.

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-07-17 12:14:50
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > Zwracam też uwagę, że mówimy tylko o części (1/4 kwoty lokaty).
    > Pozostała 1/4 przypadnie (ustawowo, o ile nie było testamentu) innym

    Do dziedziczenia jest mama, ja i siostra. My sie zrzekniemy spadku na rzecz
    mamy. Czy w zwiazku z tym cala kwote na koncie uda sie "uratowac" od
    podatku? Czyli idziemy do sadu, zakladamy sprawe i potem jakies pisemko do
    US? Tak?

    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Dysiek

  • 6. Data: 2010-07-17 12:43:04
    Od: "Lato" <n...@w...pl>

> [...]
    > podatku? Czyli idziemy do sadu, zakladamy sprawe i potem jakies pisemko do

    tak, nawet możecie załatwić to w jeden dzień u notariusza, troche większe
    opłaty:

    http://wyborcza.pl/nekrologi/1,101500,6791703,Spadek
    _po_nowemu___sprawdz__kto_dziedziczy.html?as=1&start
    sz=x

  • 7. Data: 2010-07-17 12:58:56
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-17 14:14, Dysiek pisze:

> [...]
    > mamy. Czy w zwiazku z tym cala kwote na koncie uda sie "uratowac" od
    > podatku? Czyli idziemy do sadu, zakladamy sprawe i potem jakies pisemko do

    Zarówno Ty, jak i siostra nie zapłacicie PoSiD.
    Zrzeczenie się na rzecz mamy (czy któregoś z Was - czasem tak prościej)
    jest istotniejsze w przypadku rzeczy, np. działki, mieszkania lub auta.
    Wtedy ewentualny kupiec zawiera umowę tylko z jedną osobą.
    Trza się spieszyć.
    P.S. W przypadku auta, jeśli nie-daj-Boże było zarejestrowane na dwoje
    małżonków - trzeba to koniecznie i niezwłocznie wyprostować.

    P.S.2.
    Bandycki PoSiD, czyli rabowanie wdów i sierot zniósł rząd
    znienawidzonego Jarka.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 8. Data: 2010-07-17 12:59:48
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-17 14:43, Lato pisze:

> [...]
    > większe opłaty:
    >

    > http://wyborcza.pl/nekrologi/1,101500,6791703,Spadek
    _po_nowemu___sprawdz__kto_dziedziczy.html?as=1&start

    Załatwienie w sądzie (choć trwa >miesiąc) jest znacznie tańsze.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 9. Data: 2010-07-17 14:56:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dysiek wrote:
    > Witam
    >
    > Mam pytanie: czy w przypadku smierci meza, ktory mial lokate bankowa na
    > siebie mama bedzie musiala zaplacic podatek zeby dostac te pieniadze?

    nie.
    tylko trzeba sie do US z tym pofatygowac. w 6 miesiecy

  • 10. Data: 2010-07-17 17:54:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-17 14:58, Młotkowy pisze:

    > Bandycki PoSiD, czyli rabowanie wdów i sierot zniósł rząd
    > znienawidzonego Jarka.

    Dodaj uczciwie, że rząd zniósł nie swój podatek - jego istnienie ani
    grzało ani ziębiło rząd - wpływy były do samorządów. :)

    --
    spp