  • 1. Data: 2008-05-09 10:50:49
    Temat: oświadczenie o zgodzie na cofnięcie pozwu
    Od: "robin" <c...@p...onet.pl>

    Dzisiaj dostałem z Sądu odpis odpowiedzi na mój sprzeciw od wyroku z którego
    wynika, że powód "cofa powództwo bez zrzeczenia się roszczenia". Jednocześnie
    Sąd zobowiązał mnie do złożenia w terminie 14 dni oświadczenia o tym czy wyrażam
    zgodę na cofnięcie pozwu pod rygorem uznania braku oświadczenia o zgodzie na
    cofniecie. O co chodzi z tym oświadczeniem? co będzie jeżeli udzielę lub nie
    udzielę zgody?

  • 2. Data: 2008-05-09 10:59:07
    Temat: Re: oświadczenie o zgodzie na cofnięcie pozwu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    robin pisze:
> [...]
    > cofniecie. O co chodzi z tym oświadczeniem? co będzie jeżeli udzielę lub nie

    Jeśli dostałeś już pozew, to powód nie może cofnąć powództwa bez
    Twojej zgody.

    Jeśli wyrazisz zgodę na cofnięcie bez zrzeczenia się roszczenia, to
    oznacza, że powód w przyszłości będzie mógł ponownie Cię pozwać.

    Zatem jeśli uważasz, że masz rację, radzę nie wyrażać zgody na
    cofnięcie pozwu, tym samym sąd będzie musiał się zająć sprawą i być może
    definitywnie wydać wyrok na Twoją korzyść.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-09 11:08:07
    Od: "robin" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    Liwiusz jesteś Wielki. Dziękuję

  • 4. Data: 2008-05-09 12:24:15
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli dostałeś już pozew, to powód nie może cofnąć powództwa bez
    > Twojej zgody.

    Hm, a w upominawczym jest jakas odrebnosc?
    Tzn. 203 kpc mowi o mozliwosci cofniecia bez zezwolenia az do
    rozpoczecia *rozprawy* i tak sie zasatanawiam jak to jest.
    Cofniecnie pisma przed/po wyslaniu go drugiej stronie ma znaczenie dla
    kosztow.

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2008-05-09 12:47:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kauzyperda pisze:

> [...]
    > rozpoczecia *rozprawy* i tak sie zasatanawiam jak to jest.
    > Cofniecnie pisma przed/po wyslaniu go drugiej stronie ma znaczenie dla

    Pewnie masz rację, trochę się pomyliłem.

  • 6. Data: 2008-05-09 13:12:40
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Liwiusz pisze:

    > Pewnie masz rację, trochę się pomyliłem.

    Niekoniecznie... :-) Bo w takim razie na jakiej podstawie jest wezwanie
    sadu? Ale cos mi tu nie gra...

    --
    pozdr
    luck