  • 11. Data: 2008-10-24 15:01:16
    Temat: Re: opatentowana nazwa firmy i użycie jej na www
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "witro" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gds26v$sre$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Na swojej stronie opisuję nieudane zakupy w firmie AAA, opisuję jaki to
    > 'szmelc' sprzedaje ta firma (naciągnęła na ten szmelc kilku moich
    > znajomych). Firma AAA zgłasza do urzędu patentowego znak towarowy AAA. Od
    > tej chwili znak jest chroniony i nie mogę go używać - domyślam się, że w
    > inny sposób nie mogła doprowadzić do zdjęcia strony z sieci i zaprzestania
    > używania nazwy firmy AAA. Chciałbym dalej ostrzegać potencjalnych klientów

    To jak użyję (napiszę) np. NASA to zamkną grupę, a może cały Usenet?*

    Możesz nawet wykupić domenę np. www.firma_aaa.com(biz).pl lub podobną i tam
    ich szkalować. Ew. odpowiedzialność będzie za szkalowanie, a nie używanie
    nazwy (firmy) w jakimś tekście.

    pozdr
    lublex

    *)qrde, a może oni Usenet jednak ten, tego....

  • 12. Data: 2008-10-24 19:24:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli wg. ciebie jak piekarnia będzie narzekać na kiepskie samochody, to
    > zaczyna konkurować z fabrykantem ciężarówek? ;->

    Czepiaj się ustawodawcy, bo to on postanowił zdefiniować "krzesło
    elektryczne które nie jest krzesłem".

    http://pl.wikisource.org/wiki/Ustawa_o_zwalczaniu_ni
    euczciwej_konkurencji
    +++
    Art. 11.
    1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest przekazanie, ujawnienie
    lub wykorzystanie cudzych informacji stanowišcych tajemnicę przed-
    siębiorstwa albo ich nabycie od osoby nieuprawnionej, jeżeli zagraża
    lub narusza interes przedsiębiorcy.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się również do osoby, która œwiadczyła pracę
    na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego - przez okres
    trzech lat od jego ustania, chyba że umowa stanowi inaczej albo ustał
    stan tajemnicy.
    ---

    Pomijając łamańce gramatyczne wyraźnie zapisali, że czynem nieuczciwej
    konkurencji mogą być czyny niekonkurenta (fakt, że wykonywane są
    na rzecz konkurenta jest bez znaczenia - dopuszczającym się czynu
    jest przykładowo pracownik, który SAM nie konkuruje).
    Przecież konkurent NIE MOŻE ujawnić informacji - bo jej nie ma,
    więc z .1 wynika iż musi to być inna osoba (nie ma mowy o pozyskiwaniu,
    jest mowa o ujawnieniu!)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-10-24 19:56:33
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    witro wrote:
> [...]
    > znajomych). Firma AAA zgłasza do urzędu patentowego znak towarowy
    > AAA. Od tej chwili znak jest chroniony i nie mogę go używać -

    Masz swiete prawo pisac o wadach produktow czy uslug jakie produkuja, jesli
    sprawa jest pewna - tak bylo, nie oszukujasz i nie wprowazdasz w blad
    czytajacych to jestes czysty a nawet bym powiedzial dobry obywatel bo
    przestrzegasz innych - tylko czy jakos sie da dotrzec do tej strony jak
    wpiszesz np krzeslo XYZA - nazwa firmy? Gdzies wyszukiwarki wyrzucaja to?

    Ogolnie dochodzisz jeszcze swoich praw w sadzie?

    Zrzuccie sie na ekspertyze bieglego, skan takiego dokumentu to silna sprawa dla
    czytajacych strone.

  • 14. Data: 2008-10-25 05:36:31
    Od: "witro" <n...@o...pl>

> [...]
    > wpiszesz np krzeslo XYZA - nazwa firmy? Gdzies wyszukiwarki wyrzucaja to?
    >
    > Ogolnie dochodzisz jeszcze swoich praw w sadzie?

    Doprowadziłem do pozycji w google pod nazwą firmy AAA, dlatego strona
    'przeszkadza' boję się o posądzenia dot. zysków utraconych itp. zapewniano
    mnie, że towar jest nowy i takie tam czarowanie (nabyta rzecz nie ma
    gwarancji) okazało się, że był naprawiany i 'picowany' pod sprzedaż przez
    AAA. Znam kilka przypadków (mogą być świadkami) takiej sprzedaży towaru
    niezgodnego z umową. Oczywiście zwrot towaru, zwrot kosztów naprawy - nie
    wchodzi w grę, firma AAA mywa ręce.

  • 15. Data: 2008-10-25 07:29:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 24 Oct 2008 21:24:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czepiaj się ustawodawcy, bo to on postanowił zdefiniować "krzesło
    > elektryczne które nie jest krzesłem".

    Pomijając, że rozpuszczaniem nieprawdziwych wiadomości zajmować może się
    przedsiębiorstwo wcale nie konkurencyjne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl