  • 11. Data: 2005-07-29 19:34:08
    Temat: Re: onet = wielka lipa - troch off topic
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    news:dcdtgp$gdc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak. To jest m.in. wszelkiego typu NIEZAMÓWIONA informacja handlowa.

    > No to w tym momencie naruszasz prawo
    >
    > Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    > skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    > elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    W jaki sposob naruszam tu prawo
    Jesli jedna pani psychologo poprosi druga aby ta w jej imieniu
    poprosila nas o oferte to to jest wlasnie przypadkek ktory mamy ponizej!

    > Art. 10. 2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca
    > wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności
    > udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    Czlowieku kazdy kto otrzymuje od nas informacje spelnia powyzsze.

    > słusznie... Bo jak na razie masz kupę szczęscia
    > Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    > niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    Znaczy sie mam kupe szczescia bo ktos oskarzyl mnie o cos skazal wpisujac na
    czarna liste ale winy nie udowodnil ....
    Hmm gdzie tu szczescie?

    TB

  • 12. Data: 2005-07-29 19:38:44
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Art. 10. 2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca
    > wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności
    > udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    a jeszcze w tym kontekscie ....
    co w przypadku zamowienia subskrypcji na stronie WWW
    Myslalem zeby cos takiego wprowadzic ale tu moga byc dopiero jaja....
    Przeciez ktos moze tam wpisac jakikolwiek adrres ....
    dla mnie bedzie to zgoda na otrzymywanie informacji a pozniej wlasciciel
    adresu moze sie poskarzyc i bede mial problem.
    Najgorsze jest to ze Onet blokuje a nie wyjasnia sprawy a konsultanci
    wciskaja mi kit!

    TB

  • 13. Data: 2005-07-29 19:38:46
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > No to w tym momencie naruszasz prawo

    czy na pewno???

    --
    regent...
    (...)

  • 14. Data: 2005-07-29 19:52:03
    Od: Raku_krak <r...@N...amigos.kom.pl>

    Tomasz Bednarz napisał(a):

    > A co mnie obchodzi ile czego dostaja ... odmin dostaje pensje wiec niech sie
    > wykaze

    a co mnie obchodzi, że masz problemy z pocztą kup sobie nową domene i
    załatw "czysty" adres IP

    > Korzystam z komercyjnego maila

    jak wyżej

    > To zglos to do admina po co mi tu piszesz o takich bzdetach?

    ktoś zgłosił, jesteś na czarnej liście - problem od strony admina załatwiony

    > Tak tak ciekaweco bys powiedzial jesli ktos oskarzylby cie o zabojstwo ktos
    > by cie za to wsadzil i jeszcze kazal dowodzic niewinnosci
    > A dyskusji to dopiero poczatek .....

    Onet to prywatna firma nikt ci nie zmusza wysyłać do nich maile. Po
    prostu - nei chcesz to nie wysyłaj. Ale jeżeli chcesz żeby po wysłaniu
    ktoś je mógł przeczytać staraj sie stosować zasady TEJ firmy, z która
    chcesz współpracować.

    To prywatna firma (zresztą akcyjna) i jeżeli zechce że Pan Tomasz
    Bednarz nie może przekraczać jej progów to jej prawo i nic na to nie
    poradzisz.

    To porównanie z morderstwem tylko świadzy na twoją niekorzyść,
    poświadcza twoją podstawową niewiedze.
    Chcesz zmuszać prawem firmę, prywatną firmę, prywatne osoby, aby
    zmuszone były czytać maile od ciebie. Nikt nie jest w stani tego wymusić.

    Raku

  • 15. Data: 2005-07-29 20:04:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    regent... napisał(a):

    > czy na pewno???

    Na pewno. Zgoda nie może byc domniemana, nie można też za zgodę uznać
    braku sprzeciwu, jak w powyższym opisie.

    Jest parę sprawdzonych sposobów, w jaki sposób, w zgodzie z prawem, taką
    zgode uzyskać, ale ponieważ kolega TB jest przekonany o swojej
    wyższości, niech dalej gra w totka ;-)

    M.

  • 16. Data: 2005-07-29 21:08:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w
    wiadomości news:dcdgag$rhv$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Kluczowym dla sprawy jest to, czy wysyłałeś zamówione informacje zawsze,
    czy nie. Na miejscu zarządu ONET poprosił bym o wyjaśnienia tych
    klientów, którzy się żalili. I by odeprzeć Twoje zarzuty w ich imieniu
    złożył zawiadomienie o naruszeniu przez Ciebie wiadomej ustawy. W
    konsekwencji oni się wyczyszczą, a Ty zostaniesz ukarany.

    Chyba, że jesteś pewien, że nie naruszyłeś ustawy. Wówczas możesz z
    kolei Ty dochodzić swoich praw z ustawy o nieuczciwej konkurencji
    (strzelam, bo chwilowo nie analizowałem, gdyż nie znam zakresy tych
    wysyłanych informacji)

  • 17. Data: 2005-07-29 22:04:20
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
> [...]
    > Chcesz zmuszać prawem firmę, prywatną firmę, prywatne osoby, aby
    > zmuszone były czytać maile od ciebie. Nikt nie jest w stani tego wymusić.

    Widac nie odczytales - kliento do mnie dzwoni i ma pretensje ze mail nie
    wyslany !
    Czy ja zatem kogos zmuszam? Ten ktos wrecz zada ode mnie informacji!

    TB

  • 18. Data: 2005-07-29 22:15:09
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > Jest parę sprawdzonych sposobów, w jaki sposób, w zgodzie z prawem, taką
    > zgode uzyskać,

    Bardzo poprosze o podanie wraz z podstawa prawna

    >ale ponieważ kolega TB jest przekonany o swojej wyższości, niech dalej gra
    w totka ;-)

    nie o swojej wyzszosci a o swojej racji podobnie jak ty bedziesz przekonany
    o swojej gdy nazwe cie np zlodziejem bez dowodu winy - czyz nie?

    a gdybym jeszcze to oglosil wszem i wobec - bylbys zapewne wkurzony jak ja i
    byc moze zadawalbys tu podobne pytania :-)

    TB

  • 19. Data: 2005-07-29 22:21:40
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Myslalem zeby cos takiego wprowadzic ale tu moga byc dopiero jaja....

    Bo takie rzeczy sie robi z glowa. To nie problem, aby otrzymac
    potwierdzenie od zainteresowanego, ze faktycznie wpisal
    swoj adres email w formularzu do subskrypcji -> najprostsze darmowe
    systemy newsletterowe to potrafia.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 20. Data: 2005-07-31 12:08:44
    Od: "kaen" <k...@m...usuń-to.pl>

    witam

> [...]
    > adresu moze sie poskarzyc i bede mial problem.
    > Najgorsze jest to ze Onet blokuje a nie wyjasnia sprawy a konsultanci

    Tak sie przygladam dyskusji i rece mi opadaja.
    Generalnie nie ma co dywagowac, czy Onet zrobil dobrze. Wg mnie powinien
    wyjasnic wpierw spawe z autorem mailingu - byc moze bylo sporo skarg, byc
    moze wczesniej byly juz upomnienia ze strony Onetu - tego nie wiem. Onet nie
    wprowadza blokad od tak sobie.
    W kazdym badz razie, jezeli klient chce otrzymywac oferty handlowe e-mailem
    lub (inne mailingi), to powinien wypelnic odpowiedni formularz na Twojej
    stronie www, ale tak, zeby swiadomie kliknal, ze wyraza zgode (np.
    odpowiedni checkbox). W odpowiedzi serwer powinien wyslac e-maila
    weryfikacyjnego z prosba o potwierdzenie checi otrzymywania e-mali z oferta
    handlowa z Twojej firmy. W najprostszej formie bedzie polegac to na
    odpisaniu z tekstem np. "TAK" lub "WYRAZAM ZGODE". Standardem jest jednak
    udostepnienie w e-mailu odpowiedniego linku, po ktorego kliknieciu zostaje
    wywolany odpowiedni adres - operacja zostaje zapisana do bazy. Jednoczesnie
    musza byc zbierane odpowiednie dane o uzytkowniku: przynajmniej e-mail,
    adres IP, nazwa hosta klienta, data, godzina. W razie czego bedziesz w
    stanie latwo i szybko udowodnic, ze klient swiadomie wyrazil chec
    otrzymywania informacji handlowych. Kazdy e-mail powinien zawierac
    odpowiednie informacje o nadawcy, w szczegolnosci dane firmy oraz
    informacje, ze klient otrzymuje e-maila poniewaz wyrazil na to zgode oraz,
    ze moze w kazdej wchwili zrezygnowac [tu lista sposobow rezygnacji].
    Rezygnacja nie powinna byc uciazliwa, np. jezeli rejestracja odbyla sie jak
    opisalem powyzej, nie mozesz wymagac aby klient zglosil rezygnecje na pismie
    i wyslana listem poleconym.

    Problematyczne jest tutaj zamowienie oferty inna droga niz internet, np.
    telefonicznie z prosba o przeslanie e-mailem. W takim przypadku powinienes
    poprosic klienta o odwiedzenie Twojego serwisu i wyrazenie zgody w procedury
    j.w. (albo nagrywac rozmowy :)))). To samo jak ktos poprosi, zeby komus
    innemu przeslac oferte. Wypelniasz formularz tak jakby to zrobil klienta i
    czekasz na potwierdzenie od klienta. Jezeli to podpucha, to nie otrzymasz
    zgody, jezeli rzeczywiscie wszystko jest ok, zgode otrzymasz i bedziesz mogl
    wyslac swoja oferte.

    Wszystko sprowadza sie do tego, ze jezeli chcesz przesylac oferty swoim
    klientom, to musisz zainwestowac w odpowiednie rozwiazanie (mozna zrobic to
    naprawde prosto i tanio - im prosciej, tym wiecej wymaga to zachodu z Twojej
    strony) oraz opracowac pewne reguly postepowania.

    Wszystko to jest jasno i dobrze ujete w ustawie o swiadczeniu uslug droga
    elektroniczna. Trzeba tylko sobie poszukac i przeczytac kilka razy.

    pozdrawiam
    Krzysztof Nowak