  • 1. Data: 2005-07-29 15:00:31
    Temat: onet = wielka lipa - troch off topic
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    W zwiazku z prowadzona dzialanoscia wysylamy klientom emaile.
    Informujemy np. o wprowadzaniu jakiejs nowisci, zmienie ceniika itd...
    E maile wysylamy z 2 kont firmowych w ilosci znacznej.
    Po ostatniej akcji wrocilo do nasz mase emaili wysylanych na domeny
    obslugiwane przez ONET rowniez te komercyjne.
    Zwrot przyszedl z informacja ze "(reason: 550-Your network address is
    blackholed in our static tables)".
    Co ciekawe - wszyskie zwroty dotyczyly emaili wysylanych z jednego konta - z
    drugiego nie przyszly zadne zwroty!

    Dzwonie do Onetu i uzyskuje informacje ze prawdopodobnie klienci sie
    skarzyli ze dostali spam i adres zostal zablokowany.
    Co ciekawe wszystkie zwroty dotyczyly wpisu na czarna liste w kontekscie
    klient - klient a nie globalnie.

    Nijak jednak Onet nie byl w stanie wyjasnic ze kilku klientow zadzwonilo do
    mnie z ponagleniem o informacje a przeciez po jej wyslaniu dostalem zwrot
    "(reason: 550-Your network address is blackholed in our static tables)" ....
    czyli idac tokiem rozumowania Onetu klient poprosil o informacje a jak ja
    dostal to sie pozkarzyl w onecie a potem zadzwonil jeszcze do mnie zeby mnie
    ponaglic ...... trudno uwierzyc w takie brednie!!!!!!

    Teraz zrobilem sobie jaja i wyslalem wszytkie emaile z drugiego konta - oj
    teraz to klienci powinni byc wkurzeni ze ho ho ze jeszcze z drugiego konta
    cos przyszlo .... ja sie jednak zaloze ze tu blokada nie wytapi .....

    Na razie zamiescilismy na naszej WWW ostrzezenie:
    http://tb.silesianet.pl/Psychologia/onet.htm

    A moze ktos mial podobne problemy?

    TB

  • 2. Data: 2005-07-29 15:42:55
    Temat: Re: onet = wielka lipa - troch off topic
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości
    news:dcdgag$rhv$1@atlantis.news.tpi.pl... W zwiazku z prowadzona
    dzialanoscia wysylamy klientom emaile.

    > A moze ktos mial podobne problemy?
    > TB

    wiesz... oni mają taką usługe płatną i wtedy wszystko działa.. to co sie
    dziwisz ze konkurencje tępią...

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 3. Data: 2005-07-29 16:51:03
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Tomasz Bednarz wrote:

> [...]
    > skarzyli ze dostali spam i adres zostal zablokowany.
    > Co ciekawe wszystkie zwroty dotyczyly wpisu na czarna liste w kontekscie

    W praktyce wystarczy, że kilku klintów sie poskarży i masz blokade.
    Onet jest firmą prywatną wiec możesz tu sobei gadać i nic nie zdziałasz.
    Będziesz się burzył to dostaniesz wpis we wszystkich możliwych serwerach RLB
    na całym świecie i będziesz musiał sobie szukać nowej domeny i adresu IP.

    Więc lepiej sie nie stawiaj, spamujesz to licz się z takim postępowaniem.

    --
    ############
    Raku

  • 4. Data: 2005-07-29 17:32:56
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    Raku_krak napisał(a):
    > Więc lepiej sie nie stawiaj, spamujesz to licz się z takim postępowaniem.

    Jeśli spełnił wymagania postawione w usde to wszystko w porządku i
    Onet _nie_ postąpił właściwie. Obawiam się jednak, że przykłady
    rozsyłanych maili zostały sprawdzone i jednak wymagania prawne nie
    zostały spełnione przez autora wątku...

    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 5. Data: 2005-07-29 17:34:52
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Raku_krak napisał(a):

    > Więc lepiej sie nie stawiaj, spamujesz to licz się z takim postępowaniem.

    i oczywiście wiesz, że informacje były niezamówione???

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-07-29 17:48:14
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "Raku_krak" <r...@a...kom.pl> napisał w wiadomości

    > W praktyce wystarczy, że kilku klintów sie poskarży i masz blokade.
    > Onet jest firmą prywatną wiec możesz tu sobei gadać i nic nie zdziałasz.

    na razie widze ze to jedno wielkie prywatne g.....

    > Będziesz się burzył to dostaniesz wpis we wszystkich możliwych serwerach
    RLB
    > na całym świecie i będziesz musiał sobie szukać nowej domeny i adresu IP.

    Zatanow sie co piszesz? To tak jakbym ci teraz napisal ze jak sie nie
    zgolisz na lyso i wyjdziesz na ulice to dostaniesz.

    > Więc lepiej sie nie stawiaj, spamujesz to licz się z takim postępowaniem.

    Czlowieku a ty wiesz co to jest spam?
    Z reszta na wszelki wypadek dodajemy w kazdym mailu informacje ze jesli
    bylby niechciany
    to zeby nas poinformowali boi nie ukrywam ze za sytuacje ze ktos
    pisze do nas aby wyslac oferte na calkiem inny adres.

    Jakos trudno mi uwierzyc ze ktos sie poskarzyl i ze ta skarga byla
    uzasadniona ....
    a z drugiej strony Onet przed blokada powinien sprawe sprawdzic bo skad
    wiadomo ze dany klient sobie czegos nie zamowil a teraz robi jaja (wezmy np
    konkurencje),

    Niewyobrazalne jest tez to ze to tylko klienci Onetu sie skarza i to tylko w
    odniesieniu do jednego z maili przez ktory wyslano informacje.

    Za duzo przypadkow ... a moze zagram w lotto?

    TB

  • 7. Data: 2005-07-29 17:59:25
    Od: Raku_krak <r...@N...amigos.kom.pl>

    Tomasz Bednarz napisał(a):
> [...]

    > odniesieniu do jednego z maili przez ktory wyslano informacje.
    >
    > Za duzo przypadkow ... a moze zagram w lotto?

    Czy Admin, pracownik Onetu ma sprawdzać, weryfikowac każde zgłoszenie
    ??? wiesz ile takich zgłoszeń jest dziennie ??? czy wiesz ile Onet
    codziennie odbiera maili ??? ile w tym jest spamu ???

    NA dodatek, jeżeli nei masz zarejestrowanego własnego serwera pocztowego
    i własnej domeny lecz korzystasz z jednego z bardziej znanych serwerów
    np. yahoo to licz się z takim własnie postępowaniem.

    Admin ma zadanie konserwować sprzęt i praogramy, dbać aby wszystko
    funkcjonowało. Spam jest obecnie jednym z głównych problemów, powodem
    przeciążenia serwerów pocztowych. Liczba niechcianych przesyłek
    (przynajmniej u mnie) w stosunku do zwykłej poczty to 20:1 na niekorzyść
    tej normalnej informacji.

    Też mam filtry antysmaperskie i powiadam ci, zablokować jest łatwo i
    robi się to prawie automatycznie.

    To twój interes teraz dowieść, że nie jesteś spamerem i koniec dyskusji.
    I w grzeczych mailach starać się wyjaśnić sprawę z adminami (tylko
    grzecznych, ponieważ klient nastawiony roszczeniowo nie jest mile
    widziany ;) ).

    Raku

  • 8. Data: 2005-07-29 18:03:40
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Raku_krak napisał(a):
    > I w grzeczych mailach starać się wyjaśnić sprawę z adminami (tylko
    > grzecznych, ponieważ klient nastawiony roszczeniowo nie jest mile
    > widziany ;) ).

    wszak dzień admina ponoć mamy...

    --
    regent...
    (...)

  • 9. Data: 2005-07-29 18:12:45
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > Czy Admin, pracownik Onetu ma sprawdzać, weryfikowac każde zgłoszenie

    A niby kto?

    > ??? wiesz ile takich zgłoszeń jest dziennie ??? czy wiesz ile Onet
    > codziennie odbiera maili ??? ile w tym jest spamu ???

    A co mnie obchodzi ile czego dostaja ... odmin dostaje pensje wiec niech sie
    wykaze

    > NA dodatek, jeżeli nei masz zarejestrowanego własnego serwera pocztowego
    > i własnej domeny lecz korzystasz z jednego z bardziej znanych serwerów
    > np. yahoo to licz się z takim własnie postępowaniem.

    Korzystam z komercyjnego maila

> [...]
    > przeciążenia serwerów pocztowych. Liczba niechcianych przesyłek
    > (przynajmniej u mnie) w stosunku do zwykłej poczty to 20:1 na niekorzyść

    To zglos to do admina po co mi tu piszesz o takich bzdetach?

    > Też mam filtry antysmaperskie i powiadam ci, zablokować jest łatwo i
    > robi się to prawie automatycznie.
    >
    > To twój interes teraz dowieść, że nie jesteś spamerem i koniec dyskusji.

    Tak tak ciekaweco bys powiedzial jesli ktos oskarzylby cie o zabojstwo ktos
    by cie za to wsadzil i jeszcze kazal dowodzic niewinnosci
    A dyskusji to dopiero poczatek .....

    > I w grzeczych mailach starać się wyjaśnić sprawę z adminami (tylko
    > grzecznych, ponieważ klient nastawiony roszczeniowo nie jest mile
    > widziany ;) ).

    Klient nastawiony roszczeniowo to normalka chyba ze tesknisz za czasamu
    komuny gdy pani za lada w miesnym byla wazniejsza niz prezysent miasta!
    Poza tym nie jestem klientem onetu i po tym calym zagraniu nawet nie mam
    checi nim zostac ....
    Biore pod uwage ilosc g.... spamu otrzymywanego za posrednictwem serwerow
    onetu i to czego sie dopuscili.

    TB

  • 10. Data: 2005-07-29 18:45:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Bednarz napisał(a):

    > Czlowieku a ty wiesz co to jest spam?

    Tak. To jest m.in. wszelkiego typu NIEZAMÓWIONA informacja handlowa.

> [...]
    > to zeby nas poinformowali boi nie ukrywam ze za sytuacje ze ktos
    > pisze do nas aby wyslac oferte na calkiem inny adres.

    No to w tym momencie naruszasz prawo

    Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    > Jakos trudno mi uwierzyc ze ktos sie poskarzyl i ze ta skarga byla
    > uzasadniona ....

    Art. 10. 2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca
    wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności
    udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    > Za duzo przypadkow ... a moze zagram w lotto?

    słusznie... Bo jak na razie masz kupę szczęscia

    Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    M.

    PS. Przepisy pochodzą z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną