  • 31. Data: 2009-10-28 09:00:50
    Temat: Re: ogrzewanie podzielniki
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > To teraz pomyśl. Podzielnik nie mierzy ile ciepła zużyłeś, tylko mierzy
    > sobie (w zależności od podzielnika) to co wymyślił konstruktor. A
    > później spółdzielnia/zarządca wymyśla sposób podziału zapłaty za to co
    > zostało zamówione w ciepłowni.

    Czyli wg ciebie na wymienniku nie ma licznika ciepła?

    pzdr
    Marek

  • 32. Data: 2009-10-28 09:06:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Marek K pisze:

    > Czyli wg ciebie na wymienniku nie ma licznika ciepła?

    Podzielnik nie jest licznikiem ciepła.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2009-10-28 09:23:06
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Podzielnik nie jest licznikiem ciepła.

    To jest oczywiste, ale z Twojej wypowiedzi wynika,
    że zarządca/spółdzielnia rozlicza się z dostawcą w "ciemno",
    a tak raczej nie jest. (wymiennik to nie grzejnik)

    pzdr
    Marek

  • 34. Data: 2009-10-28 09:27:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Marek K pisze:

    > To jest oczywiste, ale z Twojej wypowiedzi wynika,
    > że zarządca/spółdzielnia rozlicza się z dostawcą w "ciemno",
    > a tak raczej nie jest.

    Tego nie napisałem. To Ty tak zinterpretowałeś. Napisałem, że
    rozliczenie to nie ma nic wspólnego z tym co wskażą podzielniki, a z
    umowami, między spółdzielnią a ciepłownią.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2009-10-28 10:10:37
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Tego nie napisałem. To Ty tak zinterpretowałeś. Napisałem, że
    > rozliczenie to nie ma nic wspólnego z tym co wskażą podzielniki, a z
    > umowami, między spółdzielnią a ciepłownią.

    Napisałeś "to co zostało zamówione w ciepłowni" a to trochę coś innego
    niż "dostarczone". Ilość dostarczona jest zależna jednak od zachowań
    użytkowników, a wpływ na te zachowania podzielniki jednak mają.
    Nie, nie bronię tego systemu.
    Powinny być indywidualne *liczniki* ciepła.

    pzdr
    Marek

  • 36. Data: 2009-10-28 10:18:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Marek K pisze:

    > Napisałeś "to co zostało zamówione w ciepłowni" a to trochę coś innego
    > niż "dostarczone". Ilość dostarczona jest zależna jednak od zachowań
    > użytkowników, a wpływ na te zachowania podzielniki jednak mają.

    Nie do końca tak jest. Ilość ciepła jest kontraktowana. I stwierdzenie
    "to co zostało zamówione" to taki skrót myślowy. Bo nie jest też prawdą,
    że płaci się tylko za ciepło dostarczone. Umowy te zazwyczaj są troszkę
    bardziej skomplikowane. Podobnie masz przy gazie, czy przy prądzie -
    płacisz tzw opłatę abonamentową + to co na liczniku (to też takie
    uproszczone porównanie).

    > Nie, nie bronię tego systemu.
    > Powinny być indywidualne *liczniki* ciepła.

    Może i powinny. Miały by większy sens niźli podzielniki - to na pewno.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 37. Data: 2009-10-28 10:35:14
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > bardziej skomplikowane. Podobnie masz przy gazie, czy przy prądzie -
    > płacisz tzw opłatę abonamentową + to co na liczniku (to też takie

    Masz rację, że rozliczenia są bardziej skomplikowane.
    Natomiast daje się zauważyć wpływ podzielników na dostawców energii.
    Tak przekonstruowują umowy, żeby jak najmniejsza część była zależna
    od oszczędności - w skrócie - bronią poziomu swoich przychodów.
    I chyba są podejmowane jakiś kroki legislacyjne żeby to ukrócić.

    pzdr
    Marek

  • 38. Data: 2009-10-28 10:50:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Paź, 10:27, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Tego nie napisałem. To Ty tak zinterpretowałeś. Napisałem, że
    > rozliczenie to nie ma nic wspólnego z tym co wskażą podzielniki, a z
    > umowami, między spółdzielnią a ciepłownią.

    bezposrednio nie ma, ale:

    taryfa jest typu stala czesc za podlaczona "moc cieplna" + oplata za
    zuzycie

    w spoldzielni jest prawdziwy LICZNIK zuzytego ciepla, wg niego
    rozlicza sie z dostawca ciepla (moze byc roznie - jeden dla calej
    spoldzielni, poszczegolncych blokow... (u mnie jest dla bloku)

    firma rozliczajaca koszty bierze odczyt z tego licznika (czyli
    dokladna sume do zaplaty za ogrzewanie bloku) i za pomoca "magicznych"
    wzorow na podst. odczytu podzielnikow, pow.mieszkania ... wylicza sume
    przypadajaca na mieszkanie

    mozna by policzyc prosto wg metrazu, tylko wtedy w czynszu pojawi sie
    pozycja "ogrzewanie xx PLN/m2", przy ktorej to sporo ludzi stwierdzi
    (blednie oczywiscie), ze oplata nie zalezy od regulacji termostatow...

    ...i po to sa te podzielniki :) sumarycznie oplaty sa minimalnie
    nizsze, oszczedzanie jest jakos tam "premiowane", a zeby roznice w
    oplatach nie byly zbyt drastyczne i tak spora czesc dzieli sie wg
    powierzchni ogrzewanej ;)

    jesli juz ktos decyduje sie na mieszkanie w bloku, to musi sie
    pogodzic z niedogodnosciami zycia w komunie ;)

    WS

  • 39. Data: 2009-10-28 10:53:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.10.2009 08:23), Zygmunt wrote:

    > Bo ściany i stropy oddzielające mieszkania powinny być dobrze izolowane od
    > siebie
    > akustycznie i termicznie,

    Powiedz to moim ścianom i stropom, budowanym w późnych latach 80tych, bo
    widać nie wiedzą jakie być powinny :P

    p. m.

  • 40. Data: 2009-10-28 10:58:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    WS pisze:

    > jesli juz ktos decyduje sie na mieszkanie w bloku, to musi sie
    > pogodzic z niedogodnosciami zycia w komunie ;)

    Ciekawe, czy wypięcie się na dostawcę ciepła, zakup pieca gazowego na
    blok/klatkę i samodzielne grzanie się nie byłoby tańszym rozwiązaniem...

    --
    Liwiusz