-
41. Data: 2005-05-18 09:32:39
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: Kira <c...@-...pl>
Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Tue, 17 May 2005 12:52:32 +0000 (UTC)]:
> a ponizej WIARYGODNIE brzmiaca tresc
No dobra, dawaj to WIARYGODNE uzasadnienie podania OnLine danych,
ktore bank zazwyczaj przesyla lub daje w zamknietej kopercie
do zawartosci ktorej nie maja dostepu nawet pracownicy banku :)
Jakos ciezko mi je sobie wyobrazic.
> BTW - zastanawialem sie kiedys nad zaproponowaniem kilku bankom
> wydania krotkiej, napisanej prostym jezykiem broszury odnosnie
> bezpieczenstwa transakcji w internecie.
Proponowalam, nawet pracujac dla jednego z nich. Zainteresowanie
bylo gdzies miedzy zadne a "idz se stad".
Kira
-
42. Data: 2005-05-18 09:34:23
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: Kira <c...@-...pl>
Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Tue, 17 May 2005 12:47:35 +0000 (UTC)]:
> gwoli scislosci.
> Zapewne podeslali jej strone z konkretna trescia.
> Strona gdzies siedziec musiala.
> jesli jeszcze kilka osob sie zglosi, ze padly ofiara podobnego
> wyludzenia w tym samym czasie, mysle, ze niebyloby problemow.
Owszem, ale mimo wszystko nadal wydaje mi sie, ze jesli mamy
do czynienia z oszustem, to dopominamy sie pieniedzy od tego
oszusta. Bank nie mial z tym szczegolnie wiele wspolnego.
Kira
-
43. Data: 2005-05-18 13:39:46
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>
Dnia 18.05.2005 Kira <c...@-...pl> napisał/a:
>> gwoli scislosci.
>> Zapewne podeslali jej strone z konkretna trescia.
>> Strona gdzies siedziec musiala.
>> jesli jeszcze kilka osob sie zglosi, ze padly ofiara podobnego
>> wyludzenia w tym samym czasie, mysle, ze niebyloby problemow.
> Owszem, ale mimo wszystko nadal wydaje mi sie, ze jesli mamy
> do czynienia z oszustem, to dopominamy sie pieniedzy od tego
> oszusta. Bank nie mial z tym szczegolnie wiele wspolnego.
Nie przecze.
Zreszta gdzies tam chyba pisalem nawet o tym.
Mozna oczywiscie sie dowiedziec, czy pieniadze nie byly ubezpieczone,
ale nie sadze, by bank zgodzil sie na wyplate w takim przypadku.
--
,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
: :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||
`. `' http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl / | \
`- Debian, HP-UX, and Atari User. / | \
-
44. Data: 2005-05-18 13:41:40
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>
Dnia 18.05.2005 Kira <c...@-...pl> napisał/a:
> No dobra, dawaj to WIARYGODNE uzasadnienie podania OnLine danych,
> ktore bank zazwyczaj przesyla lub daje w zamknietej kopercie
> do zawartosci ktorej nie maja dostepu nawet pracownicy banku :)
> Jakos ciezko mi je sobie wyobrazic.
Siedzimy na sieci prawie rownie dlugo, i w tych samych czasach
zaczynalismy - wiec mamy troche inne podejscie. Sprobuj postawic
sie w sytuacji ZU ktory NIE ZNA PROCEDUR BANKU.
> Proponowalam, nawet pracujac dla jednego z nich. Zainteresowanie
> bylo gdzies miedzy zadne a "idz se stad".
Bo jesli cos takiego robic, to w porozumieniu z Izba Bankowa.
Oni by wykazali zainteresowanie mysle.
--
,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
: :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||
`. `' http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl / | \
`- Debian, HP-UX, and Atari User. / | \
-
45. Data: 2005-05-18 13:59:42
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: Kira <c...@-...pl>
Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Wed, 18 May 2005 13:41:40 +0000 (UTC)]:
> Siedzimy na sieci prawie rownie dlugo, i w tych samych czasach
> zaczynalismy - wiec mamy troche inne podejscie. Sprobuj postawic
> sie w sytuacji ZU ktory NIE ZNA PROCEDUR BANKU.
Ale co to ma wspolnego z Siecia? Ide do banku, dostaje kodzik
w szczelnie zamknietej kopercie, do ktorej nie zaglada nawet
panienka, ktora mi ja podaje.
Nie trzeba informatykiem byc ani procedur znac, zeby sie w tym
momencie zorientowac, ze widac nie nalezy go pokazywac nikomu.
Pomijam juz, ze wszelkie kwestie zwiazane z obsluga konta to
powinno sie zalatwiac _co_najmniej_ telefonicznie, i to tez
tylko wtedy jak to _ja_ dzwonie a nie do mnie dzwonia.
> Bo jesli cos takiego robic, to w porozumieniu z Izba Bankowa.
> Oni by wykazali zainteresowanie mysle.
Mozemy sprawdzic. Piszesz sie?
Kira
-
46. Data: 2005-05-18 15:45:26
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
_ValteR_ wrote:
> *regent...* wrote in <news:d6cmps$sk7$1@213-238-99-227.adsl.inetia.pl>
> :
>
>
>>dokąd zadzwonić???
>
>
> do klienta swojego???
>
zawiadomiłeś bank o zmianie numeru komórkowego??
--
regent...
(...)
-
47. Data: 2005-05-18 17:21:52
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
Użytkownik "Kira"
>> w jaki sposob bank moze zweryfikowac czy dana osoba
>> dostala taki email od oszusta czy nie oraz czy na niego
>> odpisala
>
> Nie moze. Bank nie ma dostepu do poczty e-mail swoich klientow.
oczywiscie ze ubiegac sie moze ale nic jej to nie da - za glupote
trzeba placic
a co do e-maili to wiekszosc bankow ma pole na dane o adresie
e-mail klienta a wiele w zapytaniu poczta wewnetrzna odpowiada
dzwonieniem lub mailem, poniewaz klient moze sobie wybrac droge
odpowiedzi (a nie kazdy bank internetowy ma poczte wewnewnetrzna w
obie strony).
Ja zawsze wybieram odpowiedz na maila bo nie lubie jak ktos dzwoni z
ukrytego numeru i jeszcze mnie przepytuje o moje dane, a tak to
wyglada w wielu bankach (ukryty numer telefonu)
*** blad ***
-
48. Data: 2005-05-18 17:28:05
Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
Od: Kira <c...@-...pl>
Re to: blad [Wed, 18 May 2005 19:21:52 +0200]:
>>> w jaki sposob bank moze zweryfikowac czy dana osoba
>>> dostala taki email od oszusta czy nie oraz czy na niego
>>> odpisala
>> Nie moze. Bank nie ma dostepu do poczty e-mail swoich klientow.
[...]
> a co do e-maili to wiekszosc bankow ma pole na dane o adresie
> e-mail klienta [...]
Jeszcze raz przeczytaj o co chodzilo. Mojego maila tez maja.
Ale NIE znaczy to, ze moga sobie sprawdzic co do mnie na ten
adres e-mail przyszlo. Moga tylko cos na niego wyslac.
Kira