eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoofiara przestepstawa bankowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 48

  • 41. Data: 2005-05-18 09:32:39
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Kira <c...@-...pl>


    Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Tue, 17 May 2005 12:52:32 +0000 (UTC)]:


    > a ponizej WIARYGODNIE brzmiaca tresc

    No dobra, dawaj to WIARYGODNE uzasadnienie podania OnLine danych,
    ktore bank zazwyczaj przesyla lub daje w zamknietej kopercie
    do zawartosci ktorej nie maja dostepu nawet pracownicy banku :)

    Jakos ciezko mi je sobie wyobrazic.

    > BTW - zastanawialem sie kiedys nad zaproponowaniem kilku bankom
    > wydania krotkiej, napisanej prostym jezykiem broszury odnosnie
    > bezpieczenstwa transakcji w internecie.

    Proponowalam, nawet pracujac dla jednego z nich. Zainteresowanie
    bylo gdzies miedzy zadne a "idz se stad".


    Kira


  • 42. Data: 2005-05-18 09:34:23
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Kira <c...@-...pl>


    Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Tue, 17 May 2005 12:47:35 +0000 (UTC)]:


    > gwoli scislosci.
    > Zapewne podeslali jej strone z konkretna trescia.
    > Strona gdzies siedziec musiala.
    > jesli jeszcze kilka osob sie zglosi, ze padly ofiara podobnego
    > wyludzenia w tym samym czasie, mysle, ze niebyloby problemow.

    Owszem, ale mimo wszystko nadal wydaje mi sie, ze jesli mamy
    do czynienia z oszustem, to dopominamy sie pieniedzy od tego
    oszusta. Bank nie mial z tym szczegolnie wiele wspolnego.


    Kira


  • 43. Data: 2005-05-18 13:39:46
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 18.05.2005 Kira <c...@-...pl> napisał/a:

    >> gwoli scislosci.
    >> Zapewne podeslali jej strone z konkretna trescia.
    >> Strona gdzies siedziec musiala.
    >> jesli jeszcze kilka osob sie zglosi, ze padly ofiara podobnego
    >> wyludzenia w tym samym czasie, mysle, ze niebyloby problemow.

    > Owszem, ale mimo wszystko nadal wydaje mi sie, ze jesli mamy
    > do czynienia z oszustem, to dopominamy sie pieniedzy od tego
    > oszusta. Bank nie mial z tym szczegolnie wiele wspolnego.

    Nie przecze.
    Zreszta gdzies tam chyba pisalem nawet o tym.
    Mozna oczywiscie sie dowiedziec, czy pieniadze nie byly ubezpieczone,
    ale nie sadze, by bank zgodzil sie na wyplate w takim przypadku.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||
    `. `' http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl / | \
    `- Debian, HP-UX, and Atari User. / | \


  • 44. Data: 2005-05-18 13:41:40
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 18.05.2005 Kira <c...@-...pl> napisał/a:
    > No dobra, dawaj to WIARYGODNE uzasadnienie podania OnLine danych,
    > ktore bank zazwyczaj przesyla lub daje w zamknietej kopercie
    > do zawartosci ktorej nie maja dostepu nawet pracownicy banku :)
    > Jakos ciezko mi je sobie wyobrazic.

    Siedzimy na sieci prawie rownie dlugo, i w tych samych czasach
    zaczynalismy - wiec mamy troche inne podejscie. Sprobuj postawic
    sie w sytuacji ZU ktory NIE ZNA PROCEDUR BANKU.

    > Proponowalam, nawet pracujac dla jednego z nich. Zainteresowanie
    > bylo gdzies miedzy zadne a "idz se stad".

    Bo jesli cos takiego robic, to w porozumieniu z Izba Bankowa.
    Oni by wykazali zainteresowanie mysle.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||
    `. `' http://lancaster.apcoh.org / JID: s...@l...moo.pl / | \
    `- Debian, HP-UX, and Atari User. / | \


  • 45. Data: 2005-05-18 13:59:42
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Kira <c...@-...pl>


    Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Wed, 18 May 2005 13:41:40 +0000 (UTC)]:


    > Siedzimy na sieci prawie rownie dlugo, i w tych samych czasach
    > zaczynalismy - wiec mamy troche inne podejscie. Sprobuj postawic
    > sie w sytuacji ZU ktory NIE ZNA PROCEDUR BANKU.

    Ale co to ma wspolnego z Siecia? Ide do banku, dostaje kodzik
    w szczelnie zamknietej kopercie, do ktorej nie zaglada nawet
    panienka, ktora mi ja podaje.

    Nie trzeba informatykiem byc ani procedur znac, zeby sie w tym
    momencie zorientowac, ze widac nie nalezy go pokazywac nikomu.

    Pomijam juz, ze wszelkie kwestie zwiazane z obsluga konta to
    powinno sie zalatwiac _co_najmniej_ telefonicznie, i to tez
    tylko wtedy jak to _ja_ dzwonie a nie do mnie dzwonia.

    > Bo jesli cos takiego robic, to w porozumieniu z Izba Bankowa.
    > Oni by wykazali zainteresowanie mysle.

    Mozemy sprawdzic. Piszesz sie?


    Kira


  • 46. Data: 2005-05-18 15:45:26
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    _ValteR_ wrote:
    > *regent...* wrote in <news:d6cmps$sk7$1@213-238-99-227.adsl.inetia.pl>
    > :
    >
    >
    >>dokąd zadzwonić???
    >
    >
    > do klienta swojego???
    >
    zawiadomiłeś bank o zmianie numeru komórkowego??

    --
    regent...
    (...)


  • 47. Data: 2005-05-18 17:21:52
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Kira"
    >> w jaki sposob bank moze zweryfikowac czy dana osoba
    >> dostala taki email od oszusta czy nie oraz czy na niego
    >> odpisala
    >
    > Nie moze. Bank nie ma dostepu do poczty e-mail swoich klientow.

    oczywiscie ze ubiegac sie moze ale nic jej to nie da - za glupote
    trzeba placic
    a co do e-maili to wiekszosc bankow ma pole na dane o adresie
    e-mail klienta a wiele w zapytaniu poczta wewnetrzna odpowiada
    dzwonieniem lub mailem, poniewaz klient moze sobie wybrac droge
    odpowiedzi (a nie kazdy bank internetowy ma poczte wewnewnetrzna w
    obie strony).
    Ja zawsze wybieram odpowiedz na maila bo nie lubie jak ktos dzwoni z
    ukrytego numeru i jeszcze mnie przepytuje o moje dane, a tak to
    wyglada w wielu bankach (ukryty numer telefonu)
    *** blad ***


  • 48. Data: 2005-05-18 17:28:05
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Kira <c...@-...pl>


    Re to: blad [Wed, 18 May 2005 19:21:52 +0200]:


    >>> w jaki sposob bank moze zweryfikowac czy dana osoba
    >>> dostala taki email od oszusta czy nie oraz czy na niego
    >>> odpisala
    >> Nie moze. Bank nie ma dostepu do poczty e-mail swoich klientow.
    [...]
    > a co do e-maili to wiekszosc bankow ma pole na dane o adresie
    > e-mail klienta [...]

    Jeszcze raz przeczytaj o co chodzilo. Mojego maila tez maja.
    Ale NIE znaczy to, ze moga sobie sprawdzic co do mnie na ten
    adres e-mail przyszlo. Moga tylko cos na niego wyslac.


    Kira

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1