  • 71. Data: 2007-12-04 17:50:28
    Temat: Re: office 2007 dla firm za 199
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    [...]

    > Przecież to czy ten ktoś potem tych warunków przestrzega czy nie, nie
    > zmienia faktu że uzyskał program od uprawnionej osoby.

    Oczywiście, znam i tę interpretacje ;)

    j.

  • 72. Data: 2007-12-04 18:59:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 04 grudzień 2007 11:24
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj39s8$39$1@inews.gazeta.pl>):

    > Powiedzmy sobie szczerze: te inne warunki licencji oznaczają naruszenie
    > warunków licencyjnych oryginalnego OOo.

    Albowiem? Toż przecież nawet Stallman namawia do zarabiania na usługach
    dodanych. Chcesz bez dodatków, zassij z WWW. Nie mają obowiązku, a dają...
    OpenOffice Polska sp. z o.o. już tak wesoło nie działa, choć ostatnio
    miękną i pod przykrywką OpenZone dali Kexi podobno.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 73. Data: 2007-12-04 19:08:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 04 grudzień 2007 17:35
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj3vvg$8ij$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Tyle że oni sprzedają OOo na licencji na której nie mają prawa sprzedawać.

    Dlaczego?
    Po pierwsze primo: GPLe sprzedawać można jak najbardziej, sam Stallman o tym
    mówi.

    Po drugie primo: za pieniądze sprzedawane są elementy dodatkowe, gdyż sam
    program, poprawiona wersja OOo, dostępny jest do pobrania za 0zł z www (co
    notabene kosztuje firmę pieniądze)

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 74. Data: 2007-12-04 19:11:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 04 grudzień 2007 08:35
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0712040831190.3936@athlon64>):

    > Dywagacje z .podatki pewnie znasz -

    Pobieżnie. Jednoznacznego stanowiska sobie nie wyrobiłem.

    > dowód działa wyłącznie w drugą
    > stronę (podanie nazwy DG dowodzi "zamiaru", albo "celu" jak chce
    > ustawodawca).

    No więc jakiś urzędas może obalić ten zamiar, prawdaż?

    > Ale niech Ci będzie.
    > Załóżmy, że mamy wyłącznie TEN argument do obalenia.
    > Pytam przezornie: czy 199 zł bez odliczenia VAT (18%+ ceny) i zaliczenia
    > w koszty (19% opodatkowania) to jest więcej czy mniej, od ceny "pełnej"
    > z odliczeniem VAT i nieobciążaniem zarobku podatkiem dochodowym?

    No, ale skoro nie chcemy KUPać ani TOWARać, to nam Faktura mało istotna, i
    paragon (aczkolwiek najlepiej nie termiczny :D ) wystarcza, tak samo jak
    nam bez DG.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 75. Data: 2007-12-04 19:15:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 04 grudzień 2007 09:20
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj32ki$ko7$1@news.onet.pl>):

    > Kiedyś toczyła się dyskusja na .podatki i z tego co pamiętam, to samo
    > imię i nazwisko ani w dochodowym, ani w VAT nie przeszkadza.

    Hm... To dość byłoby korzystne, bo wciąż mi się nie chce zanieść papierów do
    Polkomtela żeby zaczęli mnie fakturować na DG. Uparci są i na słowo nie
    chcą zmienić. Tylko NIPy, Regony i inne ciulstwa każą dostarczać... Nie
    wiem po co, bo im to przecie jeden pies, a w dodatku 1 aparat już mam, więc
    dane mają i konto w systemie mam.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 76. Data: 2007-12-04 20:10:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    >
    > Dlaczego?
    > Po pierwsze primo: GPLe sprzedawać można jak najbardziej, sam Stallman o

    Nie przeczę.

    > Po drugie primo: za pieniądze sprzedawane są elementy dodatkowe, gdyż sam
    > program, poprawiona wersja OOo, dostępny jest do pobrania za 0zł z www (co
    > notabene kosztuje firmę pieniądze)

    Program może być do sprzedaży i za 1000zł i nie widziałbym w tym
    sprzeczności z (L)GPLem. Za to widzę duży problem jeżeli po prostu
    zamieniają licencję na której program jest (LGPL) na jakąś swoją.

    p. m.

  • 77. Data: 2007-12-05 16:27:14
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    januszek napisał(a):
    > mvoicem napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Oczywiście, znam i tę interpretacje ;)

    to nie interpretacja tylko oczywisty fakt.

    P.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    PiS: Przeproście i Spierd... na wasze forum http://PolskaSolidarna.pl

  • 78. Data: 2007-12-05 17:14:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    [...]

    > to nie interpretacja tylko oczywisty fakt.

    To podeprzyj tę oczywistość jakimś konkretnym wyrokiem, w ktorym ten
    fakt zastosowano i uzasadniono.

    j.

  • 79. Data: 2007-12-05 21:56:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 04 Dec 2007 02:48:54 +0100, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    >No a sprzedawca tej noty nie podpisze.....
    A ma takie prawo nie podpisac?

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 80. Data: 2007-12-06 07:50:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 04 grudzień 2007 21:10
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj4civ$ajf$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Program może być do sprzedaży i za 1000zł i nie widziałbym w tym
    > sprzeczności z (L)GPLem. Za to widzę duży problem jeżeli po prostu
    > zamieniają licencję na której program jest (LGPL) na jakąś swoją.

    No dobrze, ale OOo jest na LGPL, tak? LGPL nie jest wirusowy. Więc biorą OOo
    na LGPL + dodatki własne na swojej. Na WWW masz do zassania tylko to, co
    jest w zakresie zmienionego OOo i to jest też na LGPL.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl