  • 51. Data: 2007-12-02 18:57:53
    Temat: Re: office 2007 dla firm za 199
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    januszek wrote:

    > Jest napisane "bez zgody osoby uprawnionej" a warunki zgody sa opisane w
    > Licencji wiec uzytkowanie ktorych zabrania Licencja jest wlasnie tym co
    > wyczerpuje termin "bez zgody".

    Ale jest także napisane "uzyskuje", a nie "używa".

    p. m.

  • 52. Data: 2007-12-02 19:21:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    [...]

    > Ale jest także napisane "uzyskuje", a nie "używa".

    IMHO w tym konkretnym przypadku to nic nie zmiania :)

    j.

  • 53. Data: 2007-12-02 19:23:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@i...the.space> napisał
    > Pamiętaj, że kupuje się licencję, a nie oprogramowanie w związku z czym,
    > zakup jest częścią umowy. Z mojej wiedzy wynika, że sprzedawca nie
    > powinien sprzedać komuś takiemu oprogramowania

    No nie do końca to mnie przekonuje. Przecież firma może to kupić celem
    podarowania pracownikom w nagrodę albo kontrahentowi. Skąd sprzedawca ma
    wiedzieć co z tym kupujący zrobi... Ale może to też w sumie użytek
    komercyjny, nie wiem jak dokładnie określił Microsoft zasady sprzedaży tego.
    P.S.Przypominam jednak, że bezpodstawna odmowa sprzedaży rzeczy wystawionej
    na sprzedaż to wykroczenie.

  • 54. Data: 2007-12-02 20:37:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 02 grudzień 2007 19:53
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fiuv9a$go3$2@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No właśnie kluczowe dla sprawy jest czy *ty* zamawiasz u innych, czy *twój
    > klient* (zakładając że w tym przypadku ty to odpowiednik Onetu).

    No ale kupując doładowanie w Onecie kupowałem w ich sklepie i przez ich
    system. No nic, może masz rację, że nie muszą wystawiać FV... Już u nich
    nie kupuję, bo bez faktury to mogą mi naskoczyć.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 55. Data: 2007-12-02 21:23:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > system. No nic, może masz rację, że nie muszą wystawiać FV... Już u nich
    > nie kupuję, bo bez faktury to mogą mi naskoczyć.

    Tak samo jak kupując na Allegro też kupujesz przez ich sklep i przez ich
    system :). No chyba że nie było tam informacji o tym że to nie Onet jest
    sprzedawcą, ale pewnie była tylko malutkimi literkami ;)

    p. m.

  • 56. Data: 2007-12-02 21:24:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    januszek wrote:

    > mvoicem napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > IMHO w tym konkretnym przypadku to nic nie zmiania :)

    Dlaczego ... ktoś uzyskał - kupił od uprawnionej osoby - sprzedawcy . To czy
    potem łamie licencję czy nie - to jest sprawa cywilna.

    p. m.

  • 57. Data: 2007-12-03 19:52:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Dlaczego ... ktoś uzyskał - kupił od uprawnionej osoby - sprzedawcy . To czy
    > potem łamie licencję czy nie - to jest sprawa cywilna.

    Moim zdaniem ktos uzyskal zgode na uzytkowanie na okreslonych warunkach.

    j.

  • 58. Data: 2007-12-03 21:47:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 30 Nov 2007 11:12:56 +0100, "Tomasz R" <d...@g...pl>
    wrote:

    >a czy nie lepiej kupic za 50zł pakien open office,
    Pomijajac rozmowy o wyzszosci OO nad MS (lub odwrotnie) - po co
    kupowales OO skoro jest za darmo do pobrania? :)

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 59. Data: 2007-12-03 21:47:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 02 Dec 2007 10:11:09 +0100, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    >Ale rzadko wygląda. Poza tym, na DG musi mieć NIP a na OF nie musi, więc
    >wystarczy że sprzedawca nie wpisze NIP-u.
    To kupujacy wystawi note i "wpisze NIP notą" :)

    WAM

  • 60. Data: 2007-12-03 21:53:01
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z sobota, 01 grudzień 2007 12:56
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <firi0o$45e$1@news.onet.pl>):

    > Ale rzadko wygląda. Poza tym, na DG musi mieć NIP a na OF nie musi, więc
    > wystarczy że sprzedawca nie wpisze NIP-u.

    Nie rzadko, bardzo często faktura dla osoby prywatnej wygląda tak
    samo jak dla działalności gospodarczej. Przypominam, że nazwą
    przedsiębiorstwa osoby fizycznej (czyli firmą) jest jej imię i nazwisko.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz