  • 1. Data: 2007-11-30 07:34:58
    Temat: office 2007 dla firm za 199
    Od: "maslo" <m...@p...fm>

    Witam,
    Microsoft wypuscil ostatnio pakiet Office dla uzytownikow domowych za 199zl
    Na swoich stronach informuje, ze nie mozna uzywac pakietu w firmie.
    Interesuje mnie to od strony prawnej. Czy producent moze zastrzec grupe
    docelowych odbiorcow?
    Czy nie jest to niezgodne z prawem?
    Czy niezgodne z prawem bedzie uzywanie takiego pakietu w firmie?
    Moze ktos zetknal sie z takim problemem?
    pozdrawiam

    maslo

  • 2. Data: 2007-11-30 07:40:28
    Temat: Re: office 2007 dla firm za 199
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    maslo napisał(a):

> [...]
    > Czy nie jest to niezgodne z prawem?
    > Czy niezgodne z prawem bedzie uzywanie takiego pakietu w firmie?
    > Moze ktos zetknal sie z takim problemem?

    Zajrzyj do słownika języka polskiego i sprawdź co oznacza pojecie
    "licencja" :)

    j.

  • 3. Data: 2007-11-30 08:34:15
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space>

    Licencja jest umową cywilno-prawną i licencjodawca może zastrzec w niej
    wszystko, co sobie tylko życzy, nawet to, że nie będzie sprzedawał
    murzynom, cyganom i żydom (wszelkie podobieństwo do narodowości jest
    zupełnie przypadkowe).

    Andrzej

  • 4. Data: 2007-11-30 08:42:15
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Interesuje mnie to od strony prawnej. Czy producent moze zastrzec grupe
    > docelowych odbiorcow?
    > Czy nie jest to niezgodne z prawem?

    W sensie zakupu oczywiscie nie. Firma tak samo może iść i kupić ten produkt.
    Nikt jej w sklepie nie ma prawa odmówic sprzedaży.

    > Czy niezgodne z prawem bedzie uzywanie takiego pakietu w firmie?
    > Moze ktos zetknal sie z takim problemem?
    > pozdrawiam

    Będzie niezgodne z licencją. Czyli w największym uproszczeniu nie łamiesz
    prawa karnego (bo kupiłeś legalnie) ale łamiesz umowę cywilno - prawną
    (licencja) za co MS może od ciebie zażądać kary oszkodowania.

  • 5. Data: 2007-11-30 08:52:34
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@i...the.space> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystko, co sobie tylko życzy, nawet to, że nie będzie sprzedawał
    > murzynom, cyganom i żydom (wszelkie podobieństwo do narodowości jest

    Oczywiście - o ile warunki licencji są zgodne z naszym prawem!

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB

  • 6. Data: 2007-11-30 09:04:11
    Od: "maslo" <m...@p...fm>

    > Będzie niezgodne z licencją. Czyli w największym uproszczeniu nie łamiesz
    > prawa karnego (bo kupiłeś legalnie) ale łamiesz umowę cywilno - prawną
    > (licencja) za co MS może od ciebie zażądać kary oszkodowania.

    Dzieki za odpowiedz

    Pozostaje zakup pakietu za 600zl

  • 7. Data: 2007-11-30 10:00:23
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space>

    > Oczywiście - o ile warunki licencji są zgodne z naszym prawem!
    Oczywista oczywistość :o)

    Andrzej

  • 8. Data: 2007-11-30 10:07:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    William napisał(a):

    > Będzie niezgodne z licencją. Czyli w największym uproszczeniu nie łamiesz
    > prawa karnego (bo kupiłeś legalnie) ale łamiesz umowę cywilno - prawną
    > (licencja) za co MS może od ciebie zażądać kary oszkodowania.

    Rzecz dyskusyjna bo KK 278. §2. Czyli imo jak kupi i trzymać bedzie na
    półce to jak wyzej a jak kupi i będzie używać to to już się łapie na KK.

    j.

  • 9. Data: 2007-11-30 10:12:56
    Od: "Tomasz R" <d...@g...pl>

    > Dzieki za odpowiedz
    >
    > Pozostaje zakup pakietu za 600zl

    a czy nie lepiej kupic za 50zł pakien open office,
    w firmie obecnie na wszystkich komputeram mam tylko Open office, wczesniej
    mialem licencje
    na jedno stanowisko na MsOffice, wywalilem to do kosza wraz z licencją,

    Najnowszy Open Office ma to samo co Ms Office, a nawet więcej

  • 10. Data: 2007-11-30 10:15:02
    Od: "Andrzej" <s...@i...the.space>

    > Rzecz dyskusyjna bo KK 278. §2. Czyli imo jak kupi i trzymać bedzie na
    > półce to jak wyzej a jak kupi i będzie używać to to już się łapie na
    KK.
    Pamiętaj, że kupuje się licencję, a nie oprogramowanie w związku z czym,
    zakup jest częścią umowy. Z mojej wiedzy wynika, że sprzedawca nie
    powinien sprzedać komuś takiemu oprogramowania, a w każdym razie
    kupujący przedsiębiorca nie może wliczyć go w koszty prowadzenia DG.

    Andrzej