  • 1. Data: 2007-11-22 19:26:57
    Temat: nazwisko 3-czlonowe
    Od: "bol glowy" <h...@h...org>

    Pani Kowalska-Malinowska wychodzi za pana Podolskiego, chce zachować
    swoje nazwiska i dopisać nowe nazwisko męża, co w takiej sytuacji? Albo
    kobieta Nowicka, a mąż dwojga nazwisk, lub oboje noszą podwójne nazwiska
    i chcą je zachować, a dodać nazwisko małżonka. Wybiera się jeden z
    członów?

  • 2. Data: 2007-11-23 04:01:42
    Temat: Re: nazwisko 3-czlonowe
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    bol glowy pisze:
> [...]
    > i chcą je zachować, a dodać nazwisko małżonka. Wybiera się jeden z członów?

    tak
    "Małżonkowie mogą nosić wspólne nazwisko będące dotychczasowym
    nazwiskiem jednego z nich. Każdy z małżonków może również zachować swoje
    dotychczasowe nazwisko albo połączyć z nim dotychczasowe nazwisko
    drugiego małżonka. Nazwisko utworzone w wyniku połączenia nie może
    składać się z więcej niż dwóch członów."
    art.25§2 kro

    KG

  • 3. Data: 2007-11-23 07:08:58
    Temat: [off top] Re: nazwisko 3-czlonowe
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bol glowy" <h...@h...org> napisał w wiadomości

    odbiegajac od tematu ;>

    w takich wypadkach, powinno sie ja kierowac do psychologa
    pracowalem dluzszy czas w drukarni, a pozniej w agencji reklamowo wydawniczej
    przy skladzie komputerowym, skladalem rowniez wizytkowki, zawsze mnie
    zastanawialo jakimi pobudkami kieruja sie kobiety majace podwojne nazwiska,
    poniewaz przynajmnije w 80% wypadkow, albo oba nazwiska byly co najmniej dziwne,
    albo tworzyly wespol niezly dowcip

  • 4. Data: 2007-11-23 07:24:06
    Temat: Re: [off top] Re: nazwisko 3-czlonowe
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 23 listopad 2007 08:08
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fi5ubr$19l$1@news2.task.gda.pl>):

> [...]
    > podwojne nazwiska, poniewaz przynajmnije w 80% wypadkow, albo oba nazwiska
    > byly co najmniej dziwne, albo tworzyly wespol niezly dowcip

    No widzisz, może taka kobieta nie chce urazić męża zostając przy panieńskim?
    Albo chce uniknąć betonu niektórych, którzy widząc dwa różne nazwiska będą
    robić problemy? Więc nazwisko męża dodaje do swojego. A że jednocześnie jej
    nazwisko jest dla niej cenne (np. Agatha Christie Mallowan, Natalia
    Kukulska Dąbrówka itp.)

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 5. Data: 2007-11-23 08:19:53
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > podwojne nazwiska, poniewaz przynajmnije w 80% wypadkow, albo oba
    > nazwiska byly co najmniej dziwne, albo tworzyly wespol niezly dowcip

    Ale co tam drukarnia... Wyobraź sobie, że ktoś taki pracuje w dowolnej
    firmie i piszesz do niego maila. Załóżmy, że schemat nazwy użytkownika
    to i...@f...pl - i co wpiszesz jako nazwisko? Pierwszy, czy
    drugi człon? A może oba w stylu: anna.iksinska.igrekowska@ ? A może
    anna.iksinska-igrekowska@, bo w nazwisku jest myślnik, a nie kropka?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2007-11-23 08:21:44
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 09:19:53 +0100, Any User napisał(a):

    > Ale co tam drukarnia... Wyobraź sobie, że ktoś taki pracuje w dowolnej
    > firmie i piszesz do niego maila. Załóżmy, że schemat nazwy użytkownika
> [...]

    Ale w czym problem? Myślisz, że działy IT nie stają codziennie przed
    takimi problemami - i sobie z nimi nie radzą?
    Każdy powinien mieć prawo tak się nazywać jak mu się podoba. A jak to
    wygląda na karcie kredytowej, w adresie email czy gdziekolwiek indziej to
    już jego prywatna sprawa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 7. Data: 2007-11-23 08:32:15
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Ale w czym problem? Myślisz, że działy IT nie stają codziennie przed
    > takimi problemami - i sobie z nimi nie radzą?

    Tutaj nie chodzi o dział IT, tylko o osobę muszącą napisać maila do
    takiej kobiety, znającą jej imię i nazwisko, oraz znającą lub wręcz
    podejrzewającą jedynie schemat nazwy użytkownika w danej firmie (czyli
    mówiąc wprost, nie znającą gotowego adresu mailowego).

  • 8. Data: 2007-11-23 09:17:24
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 09:32:15 +0100, Any User napisał(a):

> [...]
    > podejrzewającą jedynie schemat nazwy użytkownika w danej firmie (czyli
    > mówiąc wprost, nie znającą gotowego adresu mailowego).

    To nie pisze się mejli na adres, którego się nie zna. Jeśli ktoś nie wie
    jak wygląda choćby schemat tworzenia adresów w danej firmie niech w ogóle
    nic nie pisze.
    U mnie na ten przykład jest z tym spora dowolność.

  • 9. Data: 2007-11-23 09:25:51
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > nic nie pisze.
    > U mnie na ten przykład jest z tym spora dowolność.

    Tak, np. na studiach miałem wykładowczynię z podwójnym nazwiskiem - jak
    się później okazało, w adresie był tylko drugi człon.

    Ale miałem nie pisać maila z zapytaniem o wyniki egzaminów. Rozumiem.

    ps. Schemat tworzenia adresów z reguły bierze pod uwagę tylko nazwiska
    jednoczłonowe - wszystkie instytucje, które widziałem, nazwiska
    dwuczłonowe traktują indywidualnie (najczęściej po prostu do adresu
    wchodzi tylko jeden, wybrany człon, ale widziałem też takie potworki,
    jak a...@f...pl).

  • 10. Data: 2007-11-23 10:02:24
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 10:25:51 +0100, Any User napisał(a):

    > Tak, np. na studiach miałem wykładowczynię z podwójnym nazwiskiem - jak
    > się później okazało, w adresie był tylko drugi człon.

    No i co?

    > Ale miałem nie pisać maila z zapytaniem o wyniki egzaminów. Rozumiem.

    IMHO było spytać o ten adres. Wysyłając w ciemno informacja może trafić
    do nie tej osoby, o którą Tobie chodzi. Prawdę mówiąc jest taka dowolność
    jeśli chodzi o tworzenie adresów email, domeny, itd., że aż strach.