  • 1. Data: 2003-06-05 19:43:35
    Temat: odwołanie wspólnika w spółce z o.o.
    Od: "bogutek" <b...@p...onet.pl>

    witam wszystkich ,
    potrzebuję porady . Niedawno , wraz z trojgiem znajomych założyliśmy spółkę
    z o.o. Cała czwórka stanowi zarząd spółki . Prezesem wybrano mnie (A),
    jednego z moich znajomych wice(B) . Dwóch pozostałych zostało członkami
    zarządu(C,D).I właśnie jednego z członków zarządu ( przyjmijmy D) należy
    usunąć ze spółki. Jak to uczynić ? Jakie kroki należy przedsięwziąć aby taką
    operację przeprowadzić . Jakie koszty się z tym wiążą ?
    Bardzo proszę o posty na ten temat .
    Z góry dziękuję
    Bogdan

  • 2. Data: 2003-06-05 20:10:14
    Temat: Re: odwołanie wspólnika w spółce z o.o.
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "bogutek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    taką
    > operację przeprowadzić . Jakie koszty się z tym wiążą ?

    Przeczytaj Art. 266-269 k.s.h. Tam wszystko jest napisane.

    Jesli nie masz k.s.h. w szafie na półce to pozostawiam to bez komentarza.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-06-05 20:11:31
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "bogutek" <b...@p...onet.pl> wrote in

    > witam wszystkich ,
    > potrzebuje porady . Niedawno , wraz z trojgiem znajomych zalozyliśmy
    > spólke z o.o. Cala czwórka stanowi zarząd spólki . Prezesem wybrano
    > mnie (A), jednego z moich znajomych wice(B) . Dwóch pozostalych
    > zostalo czlonkami zarządu(C,D).I wlaśnie jednego z czlonków zarządu (
    > przyjmijmy D) nalezy usunąc ze spólki. Jak to uczynic ? Jakie kroki
    > nalezy przedsiewziąc aby taką operacje przeprowadzic . Jakie koszty
    > sie z tym wiązą ? Bardzo prosze o posty na ten temat .
    > Z góry dziekuje
    > Bogdan

    Art 201 par 4 KSH "Czlonek zarzadu jest powolywany i odwolywany uchwala
    wspolnikow,chyba ze umowa spolki stanowi inaczej"
    Napisales "przyjmijmy D".Jesli jednak czlonkiem zarzadu jest jednoczesnie wspolnik
    to oczywiscie odwolanie go z zarzadu nie pozbawia go wspolnika.Zeby go skutecznie
    pozbyc sie go ze spolki nalezy takiego wspolnika wylaczyc co nalezy do gestii
    sadu.

  • 4. Data: 2003-06-05 20:14:44
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> wrote in
    152:

    >Jesli jednak czlonkiem zarzadu jest
    > jednoczesnie wspolnik to oczywiscie odwolanie go z zarzadu nie
    > pozbawia go wspolnika.

    Eee oczywiscie mialo byc "nie pozbawia go udzialu w spolce i bycia wspolnikiem"

  • 5. Data: 2003-06-05 20:50:07
    Od: "bogutek" <b...@p...onet.pl>

    dziekuje wam serdecznie
    Krzysiu za motywacje do szukania przepisow ,
    Pawle za zrozumienie . Tylko dalej nie wiem jakie koszty sie z tym wiaza .
    jakie sa oplaty sadowe ?
    Czy moglibyscie podpowiedziec gdzie tego poszukac ?

  • 6. Data: 2003-06-05 21:18:56
    Od: "el" <m...@t...pl>

    400 zł wpis
    250 zł opłata za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym