  • 11. Data: 2011-12-23 09:21:50
    Temat: Re: odstąpienie mieszkania z hipoteką w rodzinie
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-23 10:13, Liwiusz pisze:
    isze:

    > Mam wrażenie, że sytuacja banku po sprzedaży w niczym się nie pogarsza,
    > a wręcz przeciwnie (oprócz banku na terminową spłatę kredytu naciska na
    > dłużnika również nowy posiadacz nieruchomości).

    To tylko wrażenie - jak wyobrażasz sobie eksmisję nowego właściciela
    którego nic z bankiem nie wiąże, w szczególności oświadczenie o
    dobrowolnym poddaniu się egzekucji - standard przy umowach kredytowych?

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-12-23 09:28:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-23 10:21, spp pisze:

    > To tylko wrażenie - jak wyobrażasz sobie eksmisję nowego właściciela
    > którego nic z bankiem nie wiąże, w szczególności oświadczenie o
    > dobrowolnym poddaniu się egzekucji - standard przy umowach kredytowych?

    Przecież z punktu widzenia banku to banalne. Zamiast wystąpienia o
    nadanie klauzuli wykonalności bte występuje o nakaz zapłaty przeciwko
    dłużnikowi rzeczowemu, a potem już leci wszystko tak samo.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 13. Data: 2011-12-23 09:28:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > którego nic z bankiem nie wiąże, w szczególności oświadczenie o
    > dobrowolnym poddaniu się egzekucji - standard przy umowach kredytowych?

    Jakie widzisz różnice w procedurze eksmisji pomiędzy dawnym a nowym
    właścicielem?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-12-23 09:44:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2011, Liwiusz wrote:

    > Mam wrażenie, że sytuacja banku po sprzedaży w niczym się nie pogarsza,
    > a wręcz przeciwnie (oprócz banku na terminową spłatę kredytu naciska na
    > dłużnika również nowy posiadacz nieruchomości).

    Co nie zmienia postaci rzeczy - bank może chcieć skorzystać z praw
    przysługujących w umowie.
    Może o tym przesądzić jakiś wewnętrzny mechanizm postępowania
    w banku "w razie zmiany stosunków prawnych dotyczących zabezpieczenia
    kredytu", nie wyłączając takiem możliwości, że ten mechanizm
    może z p. widzenia rozpatrywanego przypadku głupi, a po prostu
    "restrykcyjny na wszelki wypadek".
    Na zasadzie "jak klient kombinuje bez naszej wiedzy to my się
    boimy tego że kombinuje i natychmiast egzekwujemy".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-12-23 09:46:15
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-23 10:28, Liwiusz pisze:

    > Jakie widzisz różnice w procedurze eksmisji pomiędzy dawnym a nowym
    > właścicielem?

    W sumie pozajączokwało mi się z ochroną praw lokatorów... ;(
    Nie umniejsza to jednak faktu, że zdziwiony byłbym gdyby o tak poważnej
    zmianie nie należało poinformować banku i od jego decyzji nie zależałaby
    ewentualna wcześniejsza rata kredytu.

    --
    spp

  • 16. Data: 2011-12-23 09:47:19
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-23 10:46, spp pisze:

    >rata kredytu.

    Oczywiście spłata. :)

    --
    spp

  • 17. Data: 2011-12-23 09:51:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    >Ani też, że bank nie może ci umowy kredytowej wypowiedzieć lub nie zażądać
    >dodatkowego zabezpieczenia.

    Na jakiej podstawie? Przecież samo zabezpieczenie, ani jego wartość się nie
    zmienia.

    >Bez zgody banku i to pisemnej bym tego nie ruszał.

    Trzeba się wczytać w konkretna umowę bo być może niektóre banki maja zapisy
    że trzeba je powiadamiać o zamiarze sprzedaży. Bo zabronić sprzedaży pod
    rygorem wypowiedzenia umowy to raczej nie mogą. Inna sprawa że mało kto
    zdecyduje się na zakup mieszkania z hipoteką.

  • 18. Data: 2011-12-23 09:56:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup

    >To tylko wrażenie - jak wyobrażasz sobie eksmisję nowego właściciela
    >którego nic z bankiem nie wiąże,

    Jak nie wiąże? Przeciez świadomie kupił mieszkanie obciążone hipoteka i był
    świadom ew. konsekwencji.
    Notariusze przynajmniej Ci których ja znam przed sporządzeniem takiego aktu
    kilka razy by tłumaczyli i pytali takiego delikwenta czy jest świadom tego
    co robi

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 19. Data: 2011-12-23 10:00:00
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-23 10:56, Kris pisze:

    > Jak nie wiąże? Przeciez świadomie kupił mieszkanie obciążone hipoteka i
    > był świadom ew. konsekwencji.

    A jakie one mogą być? Np. za brak ubezpieczenia domu - też standard w
    umowie?

    > Notariusze przynajmniej Ci których ja znam przed sporządzeniem takiego
    > aktu kilka razy by tłumaczyli i pytali takiego delikwenta czy jest
    > świadom tego co robi.

    A to akurat prawda. :)

    --
    spp

  • 20. Data: 2011-12-23 10:09:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup

    >A jakie one mogą być? Np. za brak ubezpieczenia domu - też standard w
    >umowie?

    Do tego zobowiązany jest kredytobiorca i nie ma przeszkód aby dalej
    ubezpieczał ta nieruchomość nawet jak nie jest jej włascicielem. A jak
    spojrzałem w swoje umowy to za brak ubezpieczenia nie grożą wypowiedzeniem
    umowy tylko piszą ze moga wtedy sami ubezpieczyć i obciążyćkredytobiorce.

    -- Pozdrawiam

    Kris