  • 1. Data: 2007-08-28 16:59:03
    Temat: odsetki za zwłokę od nieoprocentowanej pożyczki ?
    Od: gall anonim <n...@g...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie do znających zobowiązania i pr procesowe cywilne.

    Jest umowa pożyczki zawarta kilka lat temu. W umowie napisane, że pożyczka
    jest nieoprocentowana ale jest oczywiście okreslony termin spłaty który
    również
    minął kilka lat temu.

    - Czy od nieoprocentowanej pożyczki której termin spłaty minął pobiera się
    odsetki, jeśli tak to w jakiej wysokości ?

    - Jak podejść do tematu - dłużnik twierdzi, że nic nie jest nikomu winien.
    Umowa jest pisemna, notarialnie poświadczona, z określonym terminem
    spłaty.

  • 2. Data: 2007-08-28 19:39:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gall anonim wrote:

    > - Czy od nieoprocentowanej pożyczki której termin spłaty minął pobiera się
    > odsetki, jeśli tak to w jakiej wysokości ?

    tak, ustawowe od dnia wymagalności spłaty.

    > - Jak podejść do tematu - dłużnik twierdzi, że nic nie jest nikomu winien.
    > Umowa jest pisemna, notarialnie poświadczona, z określonym terminem
    > spłaty.

    Iść do sądu, w pozwie wpisać wyskość długu plus odsetki.
    Jak zapomnisz o odsetkach, to ci ich sąd nie zasądzi.

  • 3. Data: 2007-08-28 21:33:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gall anonim wrote:

    > - Czy od nieoprocentowanej pożyczki której termin spłaty minął pobiera się
    > odsetki, jeśli tak to w jakiej wysokości ?

    Ustawowej. (zmienna, obecnie chyba coś koło 12-13%)

    > - Jak podejść do tematu - dłużnik twierdzi, że nic nie jest nikomu winien.
    > Umowa jest pisemna, notarialnie poświadczona, z określonym terminem
    > spłaty.

    A nie spłacił? I jak mu ta pożyczka została wypłacona? (tzn. czy jest
    jakiś "papier", że on te pieniądze faktycznie dostał)

    Aha - podatek oczywiście opłacony?