  • 11. Data: 2003-09-14 13:26:13
    Temat: Re: odpowiedzialność za długi rodziców
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "Maria Ossowska" <m...@a...pl> wrote in message
    news:bk17uf$2b2$1@news.onet.pl...

    > Na członkach rodziny ciąży jedynie obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy
    > ojciec znajdzie się w niedostatku

    Ale to nie to samo - obowiązek alimentacyjny polega na łożeniu na utrzymanie
    osoby, a nie spłacaniu jej długów.

    Depi.

  • 12. Data: 2003-09-14 19:57:04
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Marcin Olender wrote:

    > "Maria Ossowska" <m...@a...pl> wrote in message

    > Ale to nie to samo - obowiązek alimentacyjny polega na łożeniu na
    > utrzymanie osoby, a nie spłacaniu jej długów.

    Wydawało mi się, że z treści mojej wiadomości taki wniosek wprost wypływa.
    Jeśli nie, to potrwierdzan jedynie opinię Marcina: dzieci, mimo że ciąży na
    nich obowiązek alimentacyjny, nie odpowiadają za długi swoich rodziców. I
    odwrotnie.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 13. Data: 2003-09-15 07:54:12
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Marcin Olender wrote:

    > Jeśli nie jesteś w żaden sposób zobowiązany ( z umowy poręczenia itp.
    > ) do spłaty jego zobowiązań to spij spokojnie. Dopiero jak teść umrze
    > ( odpukać oczywiście ) a żona przyjmie spadek to wraz z aktywami
    > odziedziczy także długi, a wraz z nią także i ty w zakresie wspólnosci
    > majątkowej.

    Nie byłbym pewny tego spokojnego snu, jeśli np. rodzice podarowli wam
    mieszkanie

  • 14. Data: 2003-09-15 08:49:53
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Jureq wrote:

    > Nie byłbym pewny tego spokojnego snu, jeśli np. rodzice podarowli wam
    > mieszkanie

    Ale nawet w takim przypadku wpierw musiałaby się toczyć sprawa przed sądem,
    w której wierzyciel teścia musiałby udowodnić, że ten działał z
    pokrzywdzeniem wierzyciela. Puste stwierdzenia komornika mają co najwyżej
    na celu przestraszenie rodziny i nakłonienie ich do pomocy w spłacie
    należności...

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 15. Data: 2003-09-15 10:05:53
    Od: "Grzesiek Dziu" <g...@N...gazeta.pl>

    Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał(a):

    > Nie byłbym pewny tego spokojnego snu, jeśli np. rodzice podarowli wam
    > mieszkanie

    jak zaznaczałem wcześniej - nic nie otrzymaliśmy od teściów