  • 31. Data: 2007-06-17 20:36:41
    Temat: Re: odpowiedzialnosc wychowawcy kolonii za ciaze wychowanka
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

    > "Grozi za to nawet 5 lat więzienia

    Na podstawie którego art. KK?

    > lub wypłata... alimentów

    Jak to możliwe, skoro alimentów nie może płacić osoba obca?

    Dają ci te pytania już do myślenia, czy jeszcze nie? Uświadomiłeś już sobie,
    że autor artykułu nie ma pojęcia, o czym pisze, czy jeszcze nie?

    Sz.

  • 32. Data: 2007-06-17 20:39:11
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    demicron <n...@n...pl> napisał(a):

    > tak naprawdę chodzi o odszkodowanie.

    Dwie kwestie:

    1. Za co odszkodowanie, skoro ciąża to nie uszczerbek na zdrowiu?
    2. Podstawową przesłanką odpowiedzialności jest wina. Jak udowodnisz winę
    opiekuna?

    Sz.

  • 33. Data: 2007-06-17 20:39:54
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie,
    > że autor artykułu nie ma pojęcia, o czym pisze, czy jeszcze nie?

    autor artykulu podaje ze sa jakies sprawy sadowe ktore niby sa wygrane przez
    rodzicow - i od razu nie twierdze ze to sprawdzil albo cos - rzucilem
    pytanie na grupe z nadzieje ze ktos sie spotkal od strony prawnej z ta
    sytuacja

  • 34. Data: 2007-06-17 20:40:33
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Szerr" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > odpowiada na artykul konkretny w ktorym jest mowa o wlasnie ciazy - i ona
    > mowi ze sam artykul klamie ale.... - no wlasnie ale - jest to
    > rozporzadzenie - gdzie jedyne co mozna "podpiac" pod ciaże to 5)
    > sprawowanie opieki nad uczestnikami grupy w zakresie higieny, zdrowia,
    > wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych,
    i tez gwoli formalnosci - to nie ja powiedzialem ze ciaza to choroba - jak
    dla mnie to najwspanialsza rzecz jaka sie moze czlowiekowi przydarzyc

  • 35. Data: 2007-06-17 20:40:49
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Ależ bzdury ...

    Prawda? ;-)

    Niestety w oświacie się te bzdury rozpowszechnia na szkoleniach całkiem
    poważnie :-(

    Sz.

  • 36. Data: 2007-06-17 20:42:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Szerr napisał(a):

    > Ale w którym miejscu ona tak twierdzi?

    Czytajac to sprostowanie tak, jak się je powinno czytać, widzimy, że
    nieprawdą jest, jakoby "nasz" minister był tak głupi i podpisał takie
    rozporządzenie. Podpisał je inny minister, 10 lat temu.

    M.

  • 37. Data: 2007-06-17 20:43:33
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    jarek <j...@o...pl> napisał(a):

    > autor artykulu podaje ze sa jakies sprawy sadowe ktore niby sa wygrane
    > przez rodzicow

    Podaje przykład jakiejś Moniki, której rodzice wygrali sprawę o alimenty.
    Sprawdź w Kodeksie rodzinnym definicję alimentów i stanie się dla Ciebie
    jasne, od kogo sąd mógł te alimenty zasądzić.
    Na pewno nie od wychowawcy, to pewne.

    Sz.

  • 38. Data: 2007-06-17 20:46:15
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    jarek <j...@o...pl> napisał(a):

    > sprawowanie opieki nad uczestnikami grupy w zakresie higieny, zdrowia,
    > wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych,

    No i sprawuje tę opiekę. Jaki ma wpływ na to, że nastolatka z nastolatkiem
    wyspółkują sobie dziecko po kryjomu? Ma możliwość temu zapobiec? Na jego
    oczach to robili?

    Sz.

  • 39. Data: 2007-06-17 20:47:06
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Czytajac to sprostowanie tak, jak się je powinno czytać, widzimy, że
    > nieprawdą jest, jakoby "nasz" minister był tak głupi i podpisał takie
    > rozporządzenie. Podpisał je inny minister, 10 lat temu.

    :-D

  • 40. Data: 2007-06-17 20:50:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Szerr napisał(a):

    > No i sprawuje tę opiekę. Jaki ma wpływ na to, że nastolatka z nastolatkiem
    > wyspółkują sobie dziecko po kryjomu? Ma możliwość temu zapobiec? Na jego
    > oczach to robili?

    Wychowawca zatem [...] sprawuje całodobową opiekę nad dzieckiem.

    M.