  • 31. Data: 2005-11-20 19:28:14
    Temat: Re: odmowa sprzedaży było Płatność kartą
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dlq6t9$cau$1@inews.gazeta.pl>
    Heming <heming@wytnij_to.gazeta.pl> pisze:

    > Nie, bo wystawiając towar z ceną na półkach składa klientowi ofertę i
    > jest tą ofertą związany. Ponadto bezpodstawna odmowa sprzedaży
    > oferowanego towaru to wykroczenie.

    A czy sprzedawca może odmówić sprzedaży jednego biletu autobusowego
    tłumacząc się tym, że paragon z kasy fiskalnej (tzn. w przeliczeniu na część
    kosztów całej rolki) kosztuje więcej, niż ten bilet i w związku z tym nie
    opłaca mu się to? W zamian proponuje sprzedaż minimum 3 biletów.

    --
    PozdrawiaM

  • 32. Data: 2005-11-20 19:31:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    > część kosztów całej rolki) kosztuje więcej, niż ten bilet i w związku z
    > tym nie opłaca mu się to? W zamian proponuje sprzedaż minimum 3 biletów.

    Jeśli posiada ten bilet w ofercie sklepu, to choćby kosztował 0,01 zł -
    ma obowiązek Ci go sprzedać. Jeśli nie chce, wzywasz policje i ona
    kieruje wniosek do sądu o ukaranie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 33. Data: 2005-11-20 19:35:28
    Temat: Re: Płatność kartą
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Kiedys - może i tak. Od dłuższego czasu w Polcardzie obowiązuje 1,01

    O, to mi się przypomniało, jak kupowałem zapałki i płaciłem kartą
    (to akurat nie był PolCard, tylko e-Service; ale też dość
    dawno to było).

    Piotr

  • 34. Data: 2005-11-20 19:36:19
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dlqitq$s4l$2@news.onet.pl>
    scream <n...@p...pl> pisze:

    > Jeśli posiada ten bilet w ofercie sklepu, to choćby kosztował 0,01 zł
    > - ma obowiązek Ci go sprzedać. Jeśli nie chce, wzywasz policje i ona
    > kieruje wniosek do sądu o ukaranie.

    Ale jaka jest podstawa do takiej kary?
    Bo sprzedawca (notabene moja znajoma) twierdzi, że ma prawo sprzedawać (lub
    nie) to, co jej się żywnie podoba i w taki sposób, jaki ona narzuci.
    Może też (jej zdaniem) nie obsłużyć klienta, który jej się z jakichś
    względów nie podoba.
    Nie polemizuję z tym, bo o tych kwestiach nie mam akurat zielonego pojęcia.
    Ale z ciekawości pytam - czy ona ma rację czy zupełnie nie?

    --
    PozdrawiaM

  • 35. Data: 2005-11-20 19:37:15
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "wsa" <wsa[@poczta.onet.pl]> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > oczywiście

    Bzdura.

    > to on jest sprzedawcą i może całkowicie odmówić sprzedaży

    Kolejna bzdura.

    Piotr

  • 36. Data: 2005-11-20 19:46:49
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Od strony prawno-karnej, jeśli sprzedawca bez uzasadnionego powodu
    > odmawia dokonania sprzedaży towaru, to dopuszcza się wykroczenia.
    > Odmowa akceptacji karty z powodu zbyt niskiej kwoty, która nie jest
    > oznaczona w sposób widoczny przy wejściu do sklepu jest w mojej ocenie
    > bezpodstawna. Teoretycznie można wezwać Policję, która powinna ukarać
    > sprzedawcę albo pouczyć.

    Mnie taka sytuacja spotkała kiedyś w Carrefourze. Nota bene - skończyło
    się na tym, że ów produkt dostałem za darmo, ale załóżmy, że tak
    by nie było - naprawdę mam wzywać Policję??? Mam wrażenie, że
    dyżurny by mnie wyśmiał...

    Piotr

  • 37. Data: 2005-11-20 19:48:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Nixe napisał(a):
    > Ale jaka jest podstawa do takiej kary?

    Kodeks Wykroczeń:
    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 38. Data: 2005-11-20 19:50:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    PiotRek napisał(a):
> [...]
    > się na tym, że ów produkt dostałem za darmo, ale załóżmy, że tak
    > by nie było - naprawdę mam wzywać Policję??? Mam wrażenie, że

    Dyżurny nie ma prawa Cię wyśmiać, bo popełnia się tu wykroczenie, a
    takie podlega karze. Karę może nałożyć sąd, ale wniosek do sądu musi
    wypisać policjant :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 39. Data: 2005-11-20 20:09:28
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Podasz podstawe prawna? ;P

    Tego, ze widzxac znaczek wiem, ze w tym miejscu honorowana jest platnosc
    karta?

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 40. Data: 2005-11-20 20:09:56
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Dyżurny nie ma prawa Cię wyśmiać, bo popełnia się tu wykroczenie, a
    > takie podlega karze. Karę może nałożyć sąd, ale wniosek do sądu musi
    > wypisać policjant :)

    A możesz podać konkretny artykuł z Kodeksu wykroczeń?
    Mam powiedzieć dyżurnemu, że kasjerka odmówiła przyjęcia
    zapłaty kartą i wzywam załogę Policji w związku z tym???
    Całkiem poważnie pytam, bo dość dziwne mi sie to wydaje...

    Piotr