  • 11. Data: 2006-04-25 14:03:23
    Temat: Re: odmowa podjęcia pracy
    Od: Tommy <"tommy[beztego]"@mm.pl>

    > Czy naprawdę brak ci kwalifikacji do sprzątania ulic?

    W zasadzie każdy mógłby to robić, nawet po magisterium.

    > BTW, po ukończeniu LO jesteś osobą bez zawodu. Ukończenie kursu niewiele
    > tu zmienia i nazywasz siebie elektronikiem chyba nieco na wyrost.

    Ale pracowałem już w zawodzie elektronika przez rok, zdobyłem dodatkowe
    doświadczenie i uprawnienia (SEP). Ponadto, jeśli są oferty w Urzędzie
    Pracy odpowiadające moim kwalifikacjom, to chyba najpierw te powinni mi
    przedstawić? Eh, ale mam dylemat :/

  • 12. Data: 2006-04-25 14:15:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tommy" <"tommy[beztego]"@mm.pl> napisał w wiadomości

    > W zasadzie każdy mógłby to robić, nawet po magisterium.

    Więc w czym problem? Nie masz lepszych propozycji to bierz co dają a dalej
    szukaj lepszego zajęcia.

    > i uprawnienia (SEP)

    Zdecyduj się: elektronik czy elektryk?

    > Ponadto, jeśli są oferty w Urzędzie
    > Pracy odpowiadające moim kwalifikacjom, to chyba najpierw te powinni mi
    > przedstawić?

    A są takie oferty?

  • 13. Data: 2006-04-25 14:21:45
    Od: Tommy <"tommy[beztego]"@mm.pl>

    Alek napisał(a):
    > Zdecyduj się: elektronik czy elektryk?

    elektronik też już potrzebuje do 1kV

    > A są takie oferty?

    wg. tego co podaje UP na swojej stronie, jest kilka ofert m.in. właśnie
    3 jako elektronik

  • 14. Data: 2006-04-25 14:44:44
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    > z urzędu informujący mnie iż znaleziono dla mnie pracę i mam się zgłosić
    > do urzędu po szczegóły. Sprawa wygląda tak, że tym urzędzie pracuje
    > osoba mi nieprzyjazna i już wielokrotnie mi groziła, że znajdzie mi
    > "odpowiednią" pracę. Obawiam się więc, że praca przeznaczona dla mnie
    > będzie miała charakter robót publicznych lub interwencyjnych. Czy mam
    > prawo w takim przypadku odmówić podjęcia pracy jeśli nie jest ona
    > adekwatna do moich kwalifikacji? Słyszałem, że trzykrotna odmowa
    > pozbawia mnie statusu osoby bezrobotnej.

    Wiele osób rączki by całowało za propozycję jakiej kolwiek pracy, a ty
    wybrzydzasz nie mając konkretnych kwalifikacji.

  • 15. Data: 2006-04-25 14:58:16
    Od: Tommy <"tommy[beztego]"@mm.pl>

    > Wiele osób rączki by całowało za propozycję jakiej kolwiek pracy, a ty
    > wybrzydzasz nie mając konkretnych kwalifikacji.

    Majkaa nie zgodzę się z tobą. Mniemam, że mówiąc to masz na myśli
    bezrobocie w Polsce. Otóż moim zdaniem jest ono wysokie tylko z tego
    względu, iż po prostu ludziom się nie chce pracować lub pracują w
    "czarnym sektorze". Co do tego na pewno się ze mną zgodzisz, bo to fakt.
    Co do moich kwalifikacji to rok pracy Philips Consumer to chyba jakiś
    staż i pracownicy UP powinni to brać pod uwagę nie uważasz?

  • 16. Data: 2006-04-25 15:16:49
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    > Co do moich kwalifikacji to rok pracy Philips Consumer to chyba jakiś staż
    > i pracownicy UP powinni to brać pod uwagę nie uważasz?

    Ludzi majacych *DUZO* wieksze kwalifikacje (ukonczone szkoly zawodowe,
    licencjat, magisterka, kilkuletni staz pracy etc.) i bedacych tez
    bezrobotnymi sa TYSIACE.

    --
    j.

  • 17. Data: 2006-04-25 15:17:15
    Od: Tommy <"tommy[beztego]"@mm.pl>

    > To na co czekasz? zgłoś się po te oferty. Im dłuzej będziesz czekał, tym
    > mniejsze masz szanse.

    Chodzi o to, że lepiej mi się opłaca oficjalnie nic nie robiąc :) Tzn.
    mam tu na myśli różnego rodzaju zlecenia i zyski z nich ;)

  • 18. Data: 2006-04-25 15:34:34
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale to nijak nie oznacza, że Tommy ma zrezygnowac z pracy w swoim
    > zawodzie, bo inni mają...

    Nie no, ja nic takiego nie powiedzialem - stwierdzilem jedynie, ze LO + rok
    pracy w jakiejs firmie (nawet calkiem prestizowej) to dosc malo;
    bezrobotnych jest cale multum o wiele lepiej wyksztalconych ludzi z duzo
    wiekszym stazem, i to raczej po nich w pierwszej kolejnosci siegnie
    pracodawca.

    > Ale musi pozbyć się złudzeń - nikt nie zaproponuje mu pracy - musi się
    > sam o nią postarać.

    Tym bardziej, ze jakos oszalamiajacego - z tego, co nam przedstawil -
    wyksztalcenia ani ogromnych kwalifikacji chlopak nie ma. Szansa na robote
    jest, ale bedzie wymagalo to ciut wiecej wysilku niz zazwyczaj.

    --
    pozdrawiam,
    J.

  • 19. Data: 2006-04-25 16:39:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tommy wrote:
    > Co do moich kwalifikacji to rok pracy Philips Consumer to chyba jakiś
    > staż i pracownicy UP powinni to brać pod uwagę nie uważasz?

    Zdecydowanie nie.

    Podstawowym zadaniem UP który dostaje "do ręki" bezrobotnego jest
    spowodowanie, żeby przestał on być bezrobotnym. A to załatwia każde
    płatne zajęcie, które umiesz wykonywać. Wymarzonego zajęcia musisz już
    sam sobie szukać.

    Z tego co piszesz, honor nie pozwala Ci pracować przy oczyszczaniu ulic,
    ale pozwala żebrać od podatników o zasiłek. Coś wybiórczy ten twój
    honor.

  • 20. Data: 2006-04-25 17:12:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tommy napisał(a):

    > wg. tego co podaje UP na swojej stronie, jest kilka ofert m.in.
    > właśnie 3 jako elektronik

    To na co czekasz? zgłoś się po te oferty. Im dłuzej będziesz czekał, tym
    mniejsze masz szanse.

    Justyna